Galaxy S - Batteritid

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Enback, Jun 27, 2010.

1. sneakysteve

sneakysteve Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Min drar högst några procent i standbyläge över natten

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

z4root funklar :)

3. zonco

zonco Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ungefär såhär såg det ut efter natten,
    Display; 40%
    Batteriviloläge; 41%
    Inaktiv Telefon; 13%
    Röstsamtal 3%

Under de 6-7h inatt så slukade alltså telefonen 40% av batteriet? Inga applikationer som ligger och drar, ganska ny wipad 2.2 (stock).

Märkligt att den ska dra så pass mycket, min desire drog 4% under natten... De enda applikationerna som ska ligga och dra är launcher pro samt Handcent.

Går det få fram mer information om vad som slukar batteriet utan root? Batteriet håller i lite mer än 1 dag så det är helt ok, det är just i Standby som det tickar iväg alldeles för mycket, alternativt så är det så att när telefonen inte är rätt kalibrerad, när den visar 40% så kanske det egentligen är ca 15%?

4. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Har inga som helst problem med batteritiden i standby. Den drar ca 2-3 % under natten vilket jag tycker är kanon.

5. zonco

zonco Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Märkligt, ingen som sitter eller suttit i samma sits och har något tips? Skulle gärna vilja veta vad det är som drar så pass mycket ström, eller om det nu är så att telefonen helt enkelt visar helt fel. Som sagt, ganska nöjd med batteritiden. Effektiv tid så håller den längre än min Desire.

6. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Zonco jag har samma problem :) men jag laddar den alltid ändå så har inte orkat bry mig om de..

7. Mythic

Mythic Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör med voodoo pre6 och JPA. Märkligt nog känns det som om batteritiden ökade kraftigt efter att den laddade helt slut en gång. Kanske återställde batteri inställningen på nått sätt.

8. hlundquist

hlundquist Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte lägga in min upplevelse här också. Känns som att efter jag lagt in 2.2 (JPA) så har batteritiden sjunkit kraftigt! Fullt laddad idag på morgonen och den höll i 10 timmar. Kollade förbrukningen en stund innan den dog och skärmen låg på 90% och sen var det bara viloläge och någon annan grej på ett par procent vardera bara. Känns som att mobilen drar väldigt mycket när den inte ens används!

Kör helt utan root eller fixar. Rent 2.2 JPA.

Upplever att något måste vara fel för jag var inte rädd att pilla på telefonen innan 2.2 tiden, så att säga. Nu vågar man ju knappt tända skärmen. Vilket tillvägagångssätt är bäst för att felsöka vad som är problemet, tror ni?

9. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Att ni inte fattar, ärligt talat.

För att telefonen ska hålla längre stänger man främst av WiFI. Stänger man även av 3G och GPS samt låter bli att surfa får man en evighetsmaskin.

10. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Spelar ingen roll om jag stänger av allt + inte pillar ett dugg på min så håller batteriet max 6 timmar, gjorde ett test idag...........fulladdad 9:00 och när klockan var ca 15:00 så var batterinivån nere på 3-4%...........så min har bara blivit sämre sen 2.2 FROYO uppdateringen :ehm:

11. se33

se33 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ska testa ladda ur min helt för jag kände i söndags kväll när jag höll på att från 25-10% så sjönk den segare och segare... sen vart jag tvungen att sova o ladda.

känns som det finns mer kräm där bara att den visar fel :)

12. se33

se33 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

tror mycket ligger i mobilradion/3g chip ( elr vafan det heter) då jag får minst lika bra batteritid när jag sitter hemma och surfar 2 timmar med wifi som om jag surfar 1 timme på bussen med edge/3g växlande,, telefonen går ju galen på att söka efter nät hela tiden upplever jag det som... samma sak när jag vandrar runt mellan klassrummen i skolan där byggnad skärmar av otroligt mycket för står man vid fönster får man alltid 3g och annars får man bara edge och knappt nån mottagning alls... men om jag låter den ligga still på hyllan hemma så klarar den sig relativt bra, om det var sån standby tid i fickan skulle iallafall jag vara nöjd!

13. hlundquist

hlundquist Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Way to be rude. Vissa av oss gör precis det du säger men batteritiden hamna ändå på max 10 timmar. Bidra gärna med mer tips batterigurun!

14. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
  15. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo jag har kikat på en massa sidor o tips om flash och root och massa men jag fattar inte så mycket att jag vågar prova och står det inte på svenska så är jag rökt :P

16. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Ironi, var det. Vafaen, köper man en telefon i högsta ligan ska den kunna användas en hel dag utan att kastreras.

Annars inget att klaga på. Telefonen fungerar finfint med nya Froy 2.2. Alla mina smartphones har haft för lite batteritid sedan Nokia N95.

Mer tips från batterigurun!

Jag har nu skaffat mig en 700 m förlängningskabel som var i dyraste laget men kommit väl till användning. Rekommenderas!

Last edited: Nov 15, 2010
  17. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min mobil har blivit konstig

Min mobil har blivit konstig till det bättre kolla batteri tiden 100% i 5 dagar, har pratat i den, larmet har varit på vet inte vad som är fel.

Attached Files:

18. bigkiwifan

bigkiwifan Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Fakta

Läste en hel del i min tysk datortidning (ct 23/2010). De modifierade en Motorola Milestone för att kunna mäta de olika enheters förbrukning, här några siffror:

GSM/EDGE Standby 11,6 mW (hur f*n formaterar man som tabell?)
    UMTS Standby 18,3 mW
    WLAN Standby 7,8 mW
    EDGE Download 853 mW
    UMTS/3G Download 1349 mW
    UMTS/3G Upload 1410 mW
    WLAN Download 1158 mW
    GPS standby 0,4 mW
    GPS sökning 550 mW
    Display 310...730mW
    Videoinspelning 1557 mW (tillkommer display)
    Videospelare 1135 mW (tillkommer display)
    MP3 spelare 160 mW (tillkommer display)

Jag gissar att det ser ganska likadant ut med SGS förutom display, Milestones display är 3,7" med 480x854 TFT.
    SGS-batteriet ligger på omkring 5600mWh, så nu kan man räkna själv.

Men det är bara halva sanningen: För att ladda ner volym (t. ex. 2 MByte-fil) tar det 80mWh med GSM, 20mWh med UMTS och bara 1,3mWh med WLAN. Så större volym kör man bäst med WLAN för det går snabbast och tar minst energi.

Sedan lekte de med program som My Settings, EasyProfiles, JuiceDefender, Locale, Tasker, APNDroid, Battery Safer Widget osv. De kom fram till att det går att fördubbla tiden av användandet som mest.
    Under dagen drar varje task som synkar bara 8 sekunder efter varje 1omin samma ström som standby, och det lär ju bli en hel del med gmail, vädret, facebook, twitter, feedreaders, ...

För att kolla hur mycket vilka tasks drar rekommenderar de att titta på CPU-tiden i Watchdog task manager lite - har jag inte testat än.

Själv lade jag märke till att när jag streamar musik genom en app så faller batteriet snabbt (3G download är väl boven), däremot när jag var i Tyskland och stängde av datanätverket så föll batteriet med 50% i 5 dagar med lite GPS, SMS osv... Så här kan jag bara bekräfta deras mätningar.
    Och jag körde med Touch Wiz i 6 veckor och bytte till Launcher Pro för två dagar sen. Känns som om med LP håller min SGS en hel del kortare.

Hoppas lite fakta hjälper i diskussionen;)

19. Galliano

Galliano Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmmm, ibland känner man sig dum... var stänger man av 3G?

Jag MÅSTE snart hitta något som förbättrar min batteritid, det är ju löjligt att behöva ladda VARJE kväll... Fattar inte vad det är som ligger och lapar ström... när man läser runt lite på forumet så verkar det variera fruktansvärt mycket mellan olika lurar...

20. se33

se33 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag valde i mobila nätverk>endast gsm tror jag...
    men jag har inte märkt nån större skillnad tyvärr :/
    men idag har jag haft 5% tid utan signal och jag brukar ha under 2%...