Galaxy S - Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Enback, 27 jun 2010.

1. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Följt tråden (även X10 använder batteri :)).
    Verkar ju skilja väldigt mycket från tfn till tfn, men det nämns inget om täckning. Hur bra signal man har påverkar väl batteriet ganska mycket, även i STBläge?

2. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

stämmer nog mycket bra...

jag har i 2 dar nu använt tasker till att stänga av min dataanslutning när skärmen är av! och det gör skillnad tycker jag då jag har 0-1 plupp mottagning i skolan...

har nu dagen 70% vilket är rekord! (speciellt med tanke på att jag idag för ovanlighetens skulle körde wisepilot i kompisen epa hem från skolan (41 min gps)) detta ska bli första försöket att klara 2 skoldagar om jag inte pillar alltför mycket på den ikväll :) brukar dra ca 5-10% över natten men inatt blir det flygläge så ska jag se vad jag har imorron bitti :)

brukar ligga på 30% när jag går i säng och ca 50-60% när jag kommer hem från skolan vid kl 15... (70% kl 19 idag) :)

skulle vara kul att se om detta gör skillnad för andra också :)

3. 2444ever

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Hur hittar jag "tasker" på market? Får många träffar vid sökning, dock bara en som heter exakt det, tillverkare Crafty Apps. Är det den?

Tror att även "samtalsuppkopplingen", vad den nu heter, också tar rätt mycket vid lite pluppar vid STB, inte lika mycket som 3G dock. Du får väl köra flyglansläget för jämnan :)

4. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jo jag har funderat på det men jag vill ju kunna få sms och samtal så den får jag ha på :/

jo det är den av crafty apps :) det är ju helt individuellt men vissa kan kanske uppleva den som krånglig... rekommenderar att du söker lite på forumet och läser dig själv till skillnaden mellan Tasker, Locale, Settings profiles som alla 3 i stort sett gör samma saker men Avancerad-Mellan-Lättare typ :P

5. champ

champ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej...är ny här
    ska displeyn använda 98% av batteriet?
    har ljusstyrka på noll,.

6. HunterTwoOne

HunterTwoOne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteriviloläge: 54
    Display: 39%
    Wi-Fi: 6%
    Inaktiv telefon: 1%

"Va helnöjd med telefonen tills igår då jag bara kunde ringa nödsamtal D:"

7. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

har du haft displayen på mycket så kan den göra det, men det kanske lät lite mycket :/

8. 2444ever

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Är relativt ny med smartphone själv. Men tycker också att det verkar vara fel. Möjligen om du kollat siffrorna precis efter du kopplat från laddningen, eller i princip inte gjort annat än stirrat på din fina nyköpta skärm.
    Pillade själv väldigt mycket när jag fick min nya leksak, men var aldrig i närheten av 98% för displayen.

9. muggen

muggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mitt batteri visar oxo väldigt ofta att det är skärmen som stått för runt 90% av användandet. Då kan den ha legat i min ficka med skärm släckt 8,5/9 timmar. Så nånting är juh defekt som jag kan se det. Känns lite drygt o behöva skicka in telefonen vilket halebop förmodligen vill. Då måste jag bort med darky's och in med officiell firmware antar jag.

10. Jakkin

Jakkin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min i 3 dagar nu och har samma problem med att skärmen står för
    90%+ av batteriet, fastän att jag har ljusstyrkan på 0. Någon som vet hur det kan fixas?

11. västeråssnubben

västeråssnubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    202
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s25 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s25 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    2 dagar 16 timmar och 28 minuter har jag haft igång min och har 14 procent kvar på batteriet. Har ljuset alltid på max och det står att skärmen dragit 84% men jag är hur nöjd som helst med min batteritid

12. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Javisst. Det låter som ett skämt, men jag är helt allvarlig: Använd inte telefonen.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000.

speedline och masze gillar detta.
  13. 2444ever

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Hmm, kan moderatorn utveckla det svaret lite?

14. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

På min så motsvarar en timmes användning med skärmen på (lägsta ljusstyrka) ca 1 dygn utan skärmen på nånting, har ingen större betydelse om den synkar eller tänker eller sover bara skärmen är av...

15. 2444ever

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Min fråga till moderatorn (mickeko) var p.g.a. det korta svaret, kändes inte som att det sa så mycket.
    När min lur var ny lekte jag väldigt mycket med den men tror inte jag kom upp i 90% för skärmen (förutsatt att den inte var konstant tänd). Antar att de som frågat i tråden, t.ex. Jakkin, har använt displayen mycket, men inte hela tiden.

Oavsett om 90% är p.g.a. att displayen i princip varit på konstant och man inte inser att det då är relevant, eller om det är mer "normal" användning och att 90% då tyder på att något är fel så tycker jag att det var ganska intetsägande svar - men det är mycket möjligt att jag missförstod. Och det är ju inte jag som skall bli nöjd med svaret :)

16. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo, jag förstod att det var därför du fråga och jag undrar samma sak egentligen :) svaret var helt enkelt lite ... svårtolkat?

17. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är en procentsiffra. Det talar om hur mycket ström skärm dragit i jämförelse mot andra saker som dragit ström. Så visar den 90% är det för att andra saker dragit lite ström jämfört mot skärmen, det betyder inte att skärmen i sig dragit mycket ström.

Slutsatsen jag drog är därför att om skärmen drar 90% av strömmen använder du skärmen mer än annat i telefonen. För att ändra det förhållandet behöver du antingen använda övrig hårdvara mer eller använd skärmen mindre.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000.

18. sneakysteve

sneakysteve Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Precis som mickeko skriver är det en procentuell fördelning över batteriförbrukningen sedan senaste laddning. Om jag tar min SGS efter att ha laddat fullt och sedan tänder skärmen och flippar mellan hemskärmarna och sedan kollar batterianvändningen så kommer displayen stå för över 90% utan att det för den delen dragits mycket batteri. Alltså hög procent på display för batterianvändning är helt normalt och behöver inte vara något fel. Det beror helt på vad du gör med telefonen, prata i telefonen tex 20 min och displayens procent kommer ha sjunkit.

19. Teel

Teel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Identifiering av batterislukande Galaxy S

Hej

Jag verkar åtminstonne identifierat mitt problem med den slukande batteriatiden. Orsaken tycks ligga i att sedan uppgradering till Froyo är det problem med Exchange Push.

När jag köpte telefonen var det Eclair, jag konfigurerade direkt exchane anslutning. och hade då åtminstonne 1,5 dygns batteritid. Men efter Froyo uppdateringen så blev batteritiden inte ens en halv dag.

Jag använder Exchange i Arbetet så exchange push var ett av mina främsta krav när jag skaffade Android. Så detta är oacceptabelt.

Jag har haft telefonen inlämnad på service innan jag identifierade att det var excahnge, och fick tillbaka den där man säger att man uppdaterat mjukvara och kalibrerat batteriet. Dock blev det ingen förbättring.

Bestämde mig då för uteslutningsmetoden. När jag till slut kom till att inaktivera push och ställer in synken till fast synk på t.ex. varje timme ökar batteritiden dramatiskt.

Nu funderar jag på att åter igen lämna tillbaka den och påtala problemet. Dock så skulle jag vilja veta om fler personer kan bekräfta att det är exchange push och sync managern som är problemet.

Kan du som moderator testa detta på din Galaxy S (om du har den kvar) och sedan kanske få ut denna fråga till fler Galaxy S användare. Och slutligen om det visar sig att detta är ett problem göra en nyhet i på Swedroid.

Mvh Tobbe

Last edited: 7 mar 2011
  20. Pickupmupp

Pickupmupp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min S i en vecka precis nu.
    Min första smartphone, och jag har alltid hört av polarna som haft länge att batteritiden varit ett problem......
    Jag kan inte gnälla eftersom man knappar och pillar med allt möjligt hela tiden nu, mest via WiFi givetvis, men man får ju ladda varje natt.....

Finns det inte bättre batterier att få tag på ?