Galaxy S - Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Enback, 27 juni 2010.

1. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    tyvärr är dålig batteritid något man får leva med i smartphones allt från Iphone till android mobiler... Jodå även Iphone 4 har inte speciellt bra batteritid

Man kan givetvis göra en del för att förlänga batteritiden men tyvärr har inga smartphones med stora skärmar speciellt bra batteritid

2. Mobilmannen

Mobilmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma här. Det funkade inte alls! Min batteritid är väldigt lik den som du har, Klonka. Laddade hem en task killer nu så jag får se om det blir någon stor skillnad där.

3. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ah ok. Uppdatera gärna tråden om du kommer på nått...

4. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

när telefonen är full laddad på slagen och man sen stänger av telefonen och kopplar i laddaren igen så laddar den 10 minuter till innan den markerar för fullt batteri sen när man uprepar detta 10 gånger blir det olika korta laddnings tider innan markering för fullt kortaste jag haft är 37 sek.

5. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

nu när jag laddat telefonen fullt så berättar batteri widgeten att jag har 45.14h på batteriet men nu har den räknat ut den på förra laddningen då jag haft mycket över det normal aktivitet, återkommer när batteriet är tomt igen och berättar hur många timmar jag fått .

Ska självklart ta lite screens när det är dax så ni inte tror att jag sitter och ljuger för att leka tuff :)

edit här är en bild när den är full laddad dock fått starta upp mobilen från off läge

får inte bilden till att funka så jag lägger länken
    http://www.ladda-upp.com/bilder/37204/batteri

Last edited: 23 juli 2010
  6. Mobilmannen

Mobilmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är precis så jag gjorde men det blev ingen skillnad alls för mig :(

7. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vill inte lägga mig i men ni bara förkortar och reducerar livslängden av era batterier och löser inte era batteriproblem med sådana små korta upprepade laddcyklar.

Batteri widgettar och dylik ger inte det rätta batteritiden tills man har kalibrerat in dem, så fantasy tider som på 45 timmar är bara en felgissning av widgetten och är missvisande. För att få dessa tider så måste man lämna mobilen i STB och då är den värdelöst som smarttelefon.

8. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Jasså?

Hur kommer det sej att jag hade igång min mobil i 45h med extremt mycket aktivitet? jag menar verkligen extremt mycket aktivitet då jag hade/har annonser på barnens gamla leksaker och min skruttiga gamla skoda felicia på blocket för en billig peng + att jag gjorde en priskoll på priscerunner om nya bilens försäkring (varenda jävla försäkringsbolag ringer till en efter).
    Telefonen ick varm hela dagen i onsdags och igår ni vet hur det är när man har annons ute en massa jäkla massa sista priset kompisar som ringer. sen vart mitt bredband nere efter att min son pillat ut kontakten på gatewayn från telia så då fick jag surfa med nallen innan ja upptäckte vad som var felet. sen som vanligt när man åker bil med dottern så vill hon kolla videos från youtube, nu i HQ (tack för tippset DR T) och sen lyssnat på muisk när jag vandrat på kvällen och jag fick efter laddningen i onsdags leta upp och lägga in alla apps & inst efter att ha flashat in JG5 . Nu kanske detta är "normal" användande för folk men ja fick ut 45h och 14 minuter på en laddning (eller 10) .
    Jag skriver inte detta för att skryta skulle mitt batteri skulle visa sej vara fuckat efter detta så skriver jag givet vis det. Det widet indikatorn visar är det jaf fick ut på förra laddningen jag kollade i inställningar om telefonen batteri precis innan den skulle dö tyvärr kunde jag inte ta någon bild på det då sambon inte var hemma och kameran saknar batteri.

Men jag lovar att raportera vidare om mitt spännande batteri liv ^^

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det sista stämmer inte då jag fått ut över 48 timmar med telefonsamtal, sms+mailande, surf och GPS-testande. Inget högt användande såklart men absolut inte ens nära att bara låta den ligga.

10. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Laddade mobilen under natten. Startade upp, surfade och pillade runt i menyer i en halvtimme. Sedan var batteriet nere på 89%. Är det här normalt?

11. Lagnert

Lagnert Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att ha mobilen på i lite över 2 dygn tycker jag inte är något problem, 3G nätet har vart på med synkning och många sms/samtal. haft mobilen på i ungefär 2 dagar nu utan laddning och har fortfarande 26% kvar. Samt lyssnat några låtar genom spotify online. och lite Youtube. Så jag kan inte klaga över batteri tiden inte. Nöjd som fan :).

Mvh

12. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

får aldrig bilderna till att funka :)
    http://www.ladda-upp.com/bilder/37234/batteri

Har enligt widget indikatorn på hemskärmen 36h kvar på batteriet som är nere på 80% . har dock inte haft så mycket aktivitet bara typ 20min samtal 10-tal sms och lyssnat på mp3 i 10 minuter.

Last edited: 24 juli 2010
  13. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du vara så snäll och berätta vad din battery app heter? hittar ingen liknande på market? :)

14. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan du ge mig det exakta namnet på widgeten du använder så att jag testar det själv och om du är villig att lämna ut en länk till den HTC rådet som du som du nämde eller MoDaCo källan som gav detta batteriskötsel rådet ?

15. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

battery heter widgeten och är gjord av preinvent

Källan: Hittade det i MaDoCo forumet i en tråd som hette battery muncher

http://android.modaco.com/content/samsung-galaxy-s-s-modaco-com/313805/i9000-battery-muncher/

Läs där så hittar du det. som jag skrev innan så vet jag inte ifall det är skiten jag gjorde som fått upp batteri livet eller om det är för att jag flasha in JG5 som sagt jag hade bra batteri tid från början men efter en flash så gick något galet och jag fick bara ut 17h sen efter flash till JG5 och skiten så fick jag plötsligt 45h med extremt mycket användning.

16. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

OK, nu har jag installerad widgetten ( tack för tipset :) ) och väntar tills Accuracyn kalibrerar in sig för än så länge jag får bara rött stapeln där. Återkommer med resultat ;)

17. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

var hittade du den? läste igenom hela tråden utan att hitta någon länk till battery appen?

Edit: lyckades hitta den tillslut ^^ blir till att vänta till den kalibrerat klart.

Last edited: 24 juli 2010
  18. twiggroid

twiggroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga, skadar man batteriet på något sätt om man varje kväll när man lägger sig, sätter mobilen på laddning och sedan när man vaknar, kopplar ur den?

den kommer ju förmodligen vara färdigladdad flertalet timmar innan man kopplar ur den.

dessutom är ju chansen liten att batteriet kommer vara helt urladdat när man på kvällen ska ladda igen, skadas batteriet märkbart om man jämför med att enbart ladda batteriet när mobilen ber en göra det?

19. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Batteriet tar inte skada om du småladdar under dagen,eller laddar varje natt.Därimot skall inte batteriet laddas helt ut

20. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Efter att ha kört den modellen. i snart ett år med min HTC Tattoo. Dvs ladda varje natt hela natten. Så är batteriet bättre än någonsin. Har inte märkt att det har tagit någon skada alls av det. Sedan om så skulle ske. Vad kostar ett nytt batteri? Inte så mycket.

SGS är snabb som rackarn och har en bra CPU + minne. Men tydligen så drar 3G kretsarna en hel del kräm. Så även GPS, Wi-Fi och skärmen.

Det finns en widget för att stänga av/på GPS, WiFI, bakgrunds tasks mm.
    Om du lägger till den och bockar av allt. + att du går in i inställningar och väljer att enbart köra på 2G nätverk. Ja då kommer du att få mycket bättre tider.