Galaxy S - Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Enback, 27 juni 2010.

1. Salubri

Salubri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha. Det blev lite syftningsfel där kanske. Skulle skriva att den klarar sig max ett dygn utan laddning vid normalanvändande.

2. Salubri

Salubri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en widget som innehåller snabblänkar till wi-fi, gps, sync, blue tooth och ljusstyrka för skärmen. Den hittar du bland dina andra widgets. Jag har allt av. Det hjälper inte mig så mycket eftersom jag ändå måste ladda telefonen varje natt.

3. Mobilmannen

Mobilmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag installerade JM2 igår och jäklar vilken skillnad det är! :O har haft igång den i 19 timmar och använt den till att ladda hem några appar, surfat och smsat ganska mycket och det är fortfarande 76% kvar.

4. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag är nu uppe i 90h och 40% kvar, dock för säkerhets skull så måste jag ladda telefonen för jag måste upp i tid imorgon och vill inte att någon urladdning på ren måfå ska hända under natten. Men det är säkert att säga att telefonen skulle klara sig över 4 dygn nu.

Från totalkatastrof till helt acceptabel det vill säga. :)

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

om du tycker 4 dygn är acceptabelt för en smartphone så tycker jag allt att du är lite grining :P
    De flesta smartphones håller max 1 dag vid normal användning :(

6. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En orsak till att vi upplever så olika batteritid skulle kanske kunna vara mottagningen. Jag snackade med Samsung support för ett tag sen och han menade att det drar mycket batteri om telefonen konstant söker efter mottagning. Jag upplever själv att mina staplar hoppar upp och ned väldigt ofta. Jag har tele2. Såhär skrev han:

"Det kan vara att simkortet ligger konstant och söker efter bättre mottagning och då dras det extra batteri och detta kan inte påverkas av en inställning i telefonen eller dyl."

Vad tror ni om detta? Frågan är vad man ska göra åt det...

7. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

O då har du gjort vad för att få detta 90h ?????

8. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.499

MINA ENHETER

Har knappt 18 timmar, med moderat batterinyttjande. Bara exchange push igång. Nexus och min Desire har något bättre batteritid.

9. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Kan det finnas ett samband med Tele2 ävan här???

Har ju varit så många andra problem för oss med Tele2.
    Får också bara ut en dag/laddning trotts ganska lite användning.
    Har gjort batteri-"hacket".

Ni som har fått bättre kan väl skriva vilka operatörer ni har. Och ni som har dåligt också för den delen.

Vore ju bra att veta, kanske är så illa att man måste börja leta efter en annan operatör om man ska kunna använda den här telefonen över huvud taget!?!

/Tråget

10. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Tele2 ^^ 60h
    ladda min mobil normalt natten till igår haft igång luren i 24h och har typ 36h kvar

Last edited: 27 juli 2010
  11. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har ni som har så bra batteritid fått nya SIM kort från Tele 2 ?

12. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om telefonen är på idle 39 timmar av 40 känns det inte omöjligt att uppnå dessa tider.

13. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Mitt sim är från 2008 tror jag

14. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har tele2 kompis student. Fick det kortet i början av 2010 eller nått sådant. Jag får ut ca. 20h när jag använder mobilen normalt (sporadiskt surfande, sporadiskt spelande, neddladdande av apps och installation, skärm på lägsta, endast igång 3g/wifi när skärmen är på + en gång i timmen/5min).

15. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade samma skepsis som du men CaptainC påstår att han faktiskt får ut 48-60 timmar med aktiv användning, Wi-Fi på hela tiden, tung 3G användning på språng, flera timmars filmtittande om dan osv.

Han med flera andra använder en app som heter Battery Left som meter batteritiden och en metod från HTC ( med tio snabba toppingar av batteriet ) för att uppnå dessa goda resultat.

Jag har haft otaliga smartmobiler och vanliga och har aldrig fått dessa utmärkta batteri tider (om man nu inte låtit dessa mobiler idla ) men man vet aldrig, det kanske ligger en hund begravd där :cool:

Tyvärr nån handfast fakta eller bevis lär vi inte få så länge det inte finns nån app som kan registrera batteri livslängden och mobilanvändandet på ett trovärdigt sätt.

Jag misstänker att dessa mobiler som använder Tele2 ligger för det mesta på 2G GSM bandet och sällan går över till mera batterislukande 3G och det kan spara faktiskt en hel del batteritid men 60 timmar är jag lite skeptiskt till med en aktiv användning.

16. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har usel mottagning där jag bor, oftast 0-1 staplar. Den hoppar även ständigt mellan E, 3G och H.
    Om jag ställer in luren att bara köra GSM förbättrar det min batteritid avsevärt, och ofta blir det snabbare att surfa också då det verkar som att anslutningen fryser ett tag varje gång den byter mellan 2G och 3G.
    Och även om jag har 3G aktivt får jag helt ok batteritid. Ett par dygn är inga problem med måttlig användning (ca 35% standby då jag kollar batterianvändning), och med 3G avslaget ser det ut som jag borde kunna få över tre dygn då jag hade 60% av batteriet kvar efter två dygn innan jag laddade sist.

Kan tillägga att jag är väldigt nöjd med mottagningen med min SGS då den aldrig förlorar uppkoppling, vilket de flesta telefoner brukade göra mycket ofta här. Dessutom har den ju ovanligt lågt strålningsvärde, ca 1/3 av en iPhone 4. Oavsett hur skadlig strålning är brukar jag få en lite konstig känsla om jag pratar länge i en mobil, och det är inget jag känt av med min SGS.

17. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Jo för jag skulle va mycket tuffare än någon som får ut 18h på sitt batteri?
    skrev ju från början att jag hade fått knas med batteriet och jag endast fick ut 17h vid inget användande sen efter att ha flashat med JG5 och gjort den här toppningen helt plötsligt va uppe i 40+h trots mer användande än normalt
    har aldrig skrivit att det var flera timmars film tittande utan att jag spelade up youtube klipp i bilen för dottern, varit tvungen att surfa med mobilen 2h då kablen till bredbandet vart utdragen för mej en massa samtal hela dagen från folk som ville köpa billiga leksaker och en bil lägg där till att alla försäkringsbolag från en pricerunner undersökning ringde och ville sälja försäkring till den nya bilen jag köpt det var inga långa samtal men många.
    Normalt användande för mej är 10tal samtal om dagen i varierande längd, en mängd sms med frugan, lite surf när datorn är upptagen eller om jag måste kolla upp något utan datorn tillhands vid bilåkande lite youtube klipp för dottern.
    Då jag bor 300m från en 3g mast så har jag rätt bra 3g uppkoppling när jag rör mej i området vilket jag gör då jag är pappaledig och mest springer på lekplatsen med mina kidz. står alltid ett H eller 3g i ikonen för nät.

Hur använder ni era mobiler om man får fråga?

18. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

För sista gången.. Byte av simkort hjälper inte oavsett hur många gånger Tele2-supporten upprepar det. Ja, såvids man inte har en jättegammal dito det vill säga. Jag nämnde i nån batteri eller täckningstråd det faktum att täckningen spelar in i batteritiden. Tvingar man, som mig, telefonen att köra i WCDMA only så dräneras batteriet snabbare om täckningen är dålig. Prioriterar man batteritid framför snabb datatrafik rekommenderar jag att man tvingar telefonen att köra GSM. Då slutar den att söka efter 3G och det sparar batteri som tusan. Men vem nöjer sig med GPRS i en SGS? Inte jag iallafall.. Men nu vet ni.. :-P

19. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag tror du har fel. Bara för att Tele2 allför ofta körs i GSM betyder det inte att telefonen nöjer sig med det. Rimligtvis söker telefonen efter 3G-nät konstant men kopplar inte upp sig pga dålig täckning eller bugg. Men inte slutar väl telefonen söka bara för att täckningen är dålig? Konstigt nog tappar jag 3G hemma om jag kör auto trots att jag oftast har skaplig Turbo3G när jag låser telefonen till 3G. Nåt skevt i prioriteringen är det..

20. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som sagt, I områden med usel täckning där den ständigt hoppar mellan 2G och 3G upplever jag inte att det påverkar surfandet mycket, ibland blir det t.o.m. snabbare.

Och om man exempelvis skall ut i skogen ett par dagar och knappt kommer surfa kan det vara värt att köra bara GSM om det betyder att telefonen inte kommer dö medans man är ute.