Galaxy S, Desire, X10i köpråd

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Samurai237, 4 feb 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag går i tankarna att köpa en begagnad androidlur och de jag tycker verkar vara intressanta är Galaxy s, desire eller x10i. Jag har dock litet svårt att välja.

    Desire har motsvarande hårdvara som sgs och x10 men lite mindre skärm, dock får man sense ui.

    Galaxy S har en större och trevligare skärm men den verkar en aning plastig, är detta något man stör sig på?

    X10'an har ju även den en större skärm men endast stöd för pinch to zoom och den kommer inte uppdateras över android 2.1 samt sämre digitizer.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska välja men jag kollar efter en begagnad lur för 2500-3000kr.

    Tacksam för svar :)
     
  2. erlend

    erlend Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    jag skulle inte ha valt x10an. sgs är inte plastig. sgs är överlägsen i spel. men desiren har bättre kvalitetskänsla. vänta med att köpa innan 13 februari. då presenteras nya modeller till de flesta märkena. då kommer förmodligen fler mobiler komma ut på blocket och pressa priset

    (bara min tanke :) )
     
  3. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för tipset om 13 feb, har spanat in ett gäng auktioner som slutar här snart så får se var de landar. Hur är bakstycket på sgs'en, är den gummiaktig eller är den som iPhone 3g/s där det är en blank plastbit?
     
  4. erlend

    erlend Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    baksidan på sgs'en är lite som iphonen, inget jag stör mig jättemycket på men det kan vara risikabelt om man är svettig
     
  5. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om det nu blir en sgs jag skaffar, vilket det lutar åt, köper jag nog ändå ett silicon- eller hård-fodral att ha den i om man skulle råka tappa den plus bättre grepp. Har en Huawei u8220 och den är rejält plastig och kan bli ganska halkig, synd att sgs'en var ganska plastik ändå men det är nog att föredra en 4" s-amoled istället för en 3.7" amoled tror jag iaf.

    Tycker dock desire'n verkar ganska lockande men den stora sgs-skärmen verkar riktigt bra.
     
    Last edited: 5 feb 2011
  6. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    löste "plastiga" bakstycket med att köpa ett nytt på phonehouse, officiella samsung skal.
    mycket bättre kvalité faktiskt :)
     
  7. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Skulle du kunna länka till skalet? :)
     
  8. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.