Problem: Galaxy S II helt död, startar inte, vad göra? Rättigheter vid service?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av qnorsten, 23 maj 2013.

  1. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    239

    MINA ENHETER

    Hej tänkte börja med att beskriva lite om vad som hänt under de 1½ åren jag haft min galaxy s II.
    Den har varit inne på service 3 gånger.
    Första gången för att usb-kontakten var trasig.
    Andra för att den blev hardbrickad när jag skulle uppdatera till JB och uppdateringen körde wipe med insane chip. Då bytte de moderkort. Inga konstigheter där.
    Men för 1-1½ månad sen. Tvärdog telefonen bara en natt och vägrade visa något alls eller ladda. Skickar in den på service får tillbaka den 1½ vecka senare, och då har de bytt någon kondensator och skärmen. vilket inte var helt fel att få en ny skärm.

    Men idag får jag ett sms när jag går ut från min lägenhet, läser det och lägger ned telefonen i fickan. 5 minuter senare när jag sitter på vagnen och ska kolla smset så är telefonen helt stendöd igen. Tänkte att kanske var batteriet som var dåligt.

    Kommer hem några timmar senare. Provar ett annat fullladdat batteri(har en extern batteriladdare, och två extra batterier). Inga förändringar med de batterierna. Provat att ansluta laddaren, försökt trycka så jag kommer in i download mode, eller recovery mode. Inget fungerar(den visar inte ens batterigrejen när laddsladden är ansluten). Ska försöka leta upp min USB-jig imorgon, och se om det hjälper men känns inte så troligt.

    Har haft turen att köpa telefonen på elgiganten som bara anlitar deltaservice som tur är, så man slipper i alla fall anvo.

    Så här nedan kommer mina frågor:
    Finns det något annat jag kan prova, innan jag skickar in den på service? Har ingen lust att vara utan smartelefon i typ 1-2 veckor till.

    Jag har gamla reservtelefoner hemma, plus att jag kan få lånetelefon från elgiganten, men de är ju väldigt dåliga. Har jag någon rätt att kräva bättre lånetelfon? Jag använder min telefon till största del att surfa på, samt att jag anvädner GPS dagligen då jag både håller koll på min springträning med olika appar, plus geocachar en hel del. Mycket därför jag köpte telefonen för att kunna göra detta. Påverkar detta så jag kan kräva att få en bättre lånetelefon? tidigare har de sagt att de bara lämnar ut "enklare telefoner" som lånetelefon.

    Någon som har någon aning om varför telefonen kan tänkas lägga av med 1 månads mellanrum nu? Bara tappat den 2 gånger sen den kom tillbaka på lagning och det var alldels när jag fick tillbaka den. Den är inte fuktskadad eller har kommit i kontakt med specielt mycket fukt(hållit dne borta från regn och badrum).

    Hur är det har man rätt att kräva att få en ny telefon eller ersättning om den skickas in 3 gånger för samma fel? eller hur är det? för mig att jag läst det någonstans.

    Tacksam för era synpunkter
    /// Qnorsten
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kan inte svara på så mycket mer än att :

    Nä, du kan nog inte pröva så mycket mer!

    Och du har nog otur som har sådana problem med din mobil! (mina är också problembarn)

    Och du bör höra med Elgiganten om du får tillgodokvitto eller något för att du lämnat in den så ofta ;)
     
  3. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    239

    MINA ENHETER

    Okej tack, blri att gå förbi elgiganten om en stund då, och fråga.
    Värt att nämna är att första året fungerade telefonen bra. Var när den var runt 1 år som USB-kontakten dog. Sen efter det så har de andra två servicarna kommit tätt inpå. Kan nästan men bara nästan acceptera hardbricken från uppdateringarna. Men förstår inte hur den bara kan dö utav att en kondensator lägger av typ 1-2 månader efter det. och sen en månad efter det så dör den igen:(
     
  4. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    239

    MINA ENHETER

    Uppdatering: Nu är den på service igen. Enda trösten är att om den går sönder igen, så skulle jag få reklamera den i alla fall. Något tillgodokvitto eller reklamation kunde tydligen inte ske innan samma fel bevisats mer än 3 gånger....
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Bara hålla tummarna för att samma fel dyker upp igen :P
     
  6. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Reklamera mobilen direkt till Samsung istället, jag gjorde det när jag hade mycket strul med min och fick en helt ny mobil i kartong hemskickad av dem.