Hej! Detta är mitt första inlägg. Vet inte vad jag ska ta mig till så jag behöver hjälp!
Jag köpte en Samsung Galaxy S via
Tele2 då jag även tog ett abbonnemang hos dem. Hämtade ut telefonen den 29:e juni 2010. 2.5 månader senare (alltså i mitten på september) märker jag att telefonens kamera är trasig. Satte jag på kameran så var det bara massa lila flimmerstreck över hela skärmen. Jag har även haft ett annat fel gällande sms från det att jag köpte telefonen. Jag fick t.ex. ett meddelande från min kompis men högst upp där det står vem smset kommer ifrån, alltså vem smskonversationen är med, stod det t.ex. mamma. Jag vet att detta var fel eftersom jag kände igen konversationen sen tidigare som jag haft med min kompis. När detta hände då och då, var jag tvungen att backa ut ända till homescreen för att sen gå in i smset igen och då hade det förhoppningsvis ändrats till rätt avsändare. Annars fick jag starta om telefonen.
Satte jag på kameran så var det bara massa lila flimmerstreck över hela skärmen. Jag var i kontakt med både
Tele2 samt Samsung flera gånger under september månad. Han på Samsung som jag talade med sa att jag skulle vänta på Froyo uppdateringen och se ifall den löste kamera och sms problemet och som dessutom aldrig hört liknande fel vare sig med sms eller kameran. (Problemen med sms hade jag haft ända sedan jag köpt telefonen men problemen med kameran kom till först i mitten på september)
När uppdateringen väl kom la jag in den men detta löste inte kamera problemet varpå personen på Samsung sa att jag ska lämna in den till Mobilbyrån som sköter deras reparationer. (Notera att telefonen förutom detta funkat jättebra, endast haft den i drygt 3 månader.) Det visar sig att killen på Mobilbyrån inte registrerat smsproblemet utan endast kameraproblemet. Jag får ett sms att dem inte kunde hitta felet och därför skickat den vidare på "extern service". Idag, drygt 3 veckor efter inlämning, får jag ett sms om kostnadsförslag och att jag ska "kontakta Mobilbyrån omgående!"
Jag ringer så fort det går och då säger mannen att Anovo som dem skickat telefonen till har konstaterat att det är fuktskador på kretskortet och jag får betala 350 kronor för att få tillbaka den utan åtgärd eller så "kastar" dem telefonen. Jag blev så chockad att jag inte fick ur mig något att säga till en början. Jag har alltså själv orsakat, enligt Anovo, fuktskador som förstört kameran och detta faller utanför garantin. Jag har köpt en telefon för cirka 5500 kr och haft den i 2.5 månader under sommaren och den är nu fuktskadad enligt Anovo!?!?!?
Jag har varit otroligt försiktig med telefonen och inte hållt den ute när det regnat (det har knappt varit något regn dessa månader) och jag har definitivt inte tappat den i vatten eller liknande. Och fortfarande finns ingen förklaring gällande sms problemet, och nu är det ju för sent att lämna in den för sms strulet då dem kommer skylla på fuktskador, trots att sms strulet var långt innan kameran dog.
Nu till frågan: är det någon som vet vad jag kan göra, OM jag kan göra något? För detta känns för mig helt ofattbart och jag bryter ihop snart...
All hjälp uppskattas massor!
Click to expand...