Galaxy S mot Galaxy S - en del av våra telefoner segar ihop betydligt mer..

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Hixx, 5 aug 2010.

  1. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Fick nu se min polares telefon som enligt honom, inte alls betedde sig som min, och herregud vilken skillnad det var. Hans flyter på ett helt annat sätt än min. Så jag bestämde mej för att göra ett litet test:
    1. Jag formaterade det interna SD-kortet.
    2. Fabriksåterställning.
    3. Rootade
    4. Installerade Autokiller. Satte till Aggresive.
    5. Installerade Launcher Pro

    Ruggans skillnad på prestanda efter att jag installerat på alla de program jag innan hade. Vet inte varför, men nu flyter det på extremt mycket bättre och det lilla lagg som finns kvar är, okej, acceptabelt. Man blir dock duktigt lack när man testar frugans Desire, som rullar på som en dröm.

    Hoppas på Cyanogen, nån som satt sig ner och kollat hur många extra processer det finns som Samsung slängt in till sina egna program? Finns en del man verkligen gärna skulle rensa bort där!
     
  2. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Det kan ju bero på vilka program ni i övrigt har installerade på era nallar. Hur lång tid det var sedan ni startade om och vad ni gjort sedan boot etc... Gör factory reset på båda och gör precis samma saker så kommer lurarna med all sannolikhet att bete sig identiskt
     
  3. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hårdvara behöver inte fungera likadant även om det på pappret är samma sak. Med STOR sannolikhet kommer dom att upppföra sig identiskt, men knappast med ALL sannolikhet. Hårdvara kan strula..