Galaxy s paj! Ny telefon för max 3200 kr!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Albin-132, 3 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Hej! När min Galaxy S har pajjat ska jag nu köpa en ny mobil. Jag har en del krav:
    - Skärm som är lika bra eller bättre än SGS och är 4 tum eller större
    - Minst 1 Ghz processor

Har funderat på Xperia Arc S men är osäker på LCD-skärmen. Har bara haft AMOLED innan. Samsung Galaxy S Plus är utesluten p.g.a att jag inte gillar den. Några rekommendationer?

Förresten... hittar inget forum för Arc S här på Swedroid. Finns inte det?

Last edited: 3 apr 2012
  2. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Arc-forumet används för Arc S oxå. Jag har haft Galaxy S och har nu en Arc S och är väldigt nöjd. Jag hade verkligen ont av pentilemönstret på Galaxy S och föredrar därför LCD'n i Arc. 4.2tums skärmen känns även perfekt för mig att skriva på.
    Det enda lilla jiddret med Arc S är väl att launchern startar om när man går ur en app som använder mycket minne, men det tror jag går att lösa lätt genom att roota och ändra en parameter (inget jag har orkat gjort då ICS snart släpps).

Sent from my LT18i using Tapatalk

3. Albin-132

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Okej! Kommer förmodligen att installera custom launcher ändå, så spelar ingen större roll. Hur är färgerna och kontrasten på Arc S? Och har du problem med det lilla innbyggda minnet? Är lite orolig för att inte få plats med appar etc. Hur är batteritiden jämfört med Galaxy S?

Last edited: 3 apr 2012
  4. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Batteritiden är likvärdig med SGS. Jag tycker att skärmen på ARC S har fina färger, dock mycket sämre betraktningsvinklar än SGS men det är en no deal för mig.
    GPS'en med GLONASS (ryskt gps-system som ger 50% bättre positionering) låser position på högst 2 sekunder och är jätte exakt.
    Ljuder vid samtal och mottagningen är det överlägset bästa jag upplevt på en Android (har haft Galaxy, Galaxy S, Defy, X10).

Och jag älskar designen. Den ligger gött bra i handen. Ett tips är att köpa ett case mate "barely there"-skal på Teknikmagasinet, de är fina.

Sent from my LT18i using Tapatalk

5. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

galaxy s2 får man för 2400 hos halebop om man binder 24 månaders 99kr surfabb med gratis sms ;) jag tänkte slå till :)

6. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har haft väldigt tur när det gäller mobilköp. Jag lyckades köpa en Galaxy nexus helt ny oöppnad för 3300kr till min Bror. För 2 dagar sedan lyckades jag hitta en igen men den här gången till mig själv för 3000kr helt ny oöppnad inkl 2 års garanti.

Jag hade kört på galaxy nexus, eftersom man kan hitta dessa väldigt billigt. Kolla på blocket efter en helt ny oööpnad.

7. Albin-132

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Blev en Arc S! :D