galaxy s råd

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av hicling, 11 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. hicling

    hicling Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har funderat länge nu på att köpa en galaxy s men efter att jag läst att allt fler klagar på små lagg och buggar så börjar jag bli lite tveksam.
    om man läser vad vissa skriver så verkar ju skärmen va det enda bra resten rent skit ungefär och en del är helt sjukt nöjda med sina SGS

    Är mjukvaran så dålig som många säger?

    Har även kollat på desire som alla verkar super nöjda med.

    Eller ska jag helt enkelt vänta tills htc desire hd kommer i oktober?

    har lite beslutsångest:)
     
  2. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Njae, helt nöjda med Desire är nog knappast alla. Men även jag får intrycket av att det är en lite "stabildare" telefon, om man uttrycker sig på det sättet. Jag köpte ju själv en Desire och inte SGS.

    Däremot ska man ju inte glömma att SGS har en fantastisk GPU som lätt kan prestera dubbla FPS:en, om inte mer, i ganska krävande 3D-spel. Är din grej att spela krävande spel så tror jag inte ens att du ska kolla på Desire öht.

    I övrigt så skulle jag säga att SGS hårdvarumässigt är ungefär lika mycket bättre än Desire som den är dyrare än Desire, rent generellt i alla fall. Om du inte vill åt någon särskild tillämpning som kräver en specifik funktionalitet så är det rätt hugget som stucket om man tar hänsyn till priset. (Dock inte tillgången)

    Vänta på nästa coola grej kan man ju alltid göra. Hela livet om man så gärna vill. :)
     
    Last edited: 11 sept 2010
  3. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    skulle inte köpa en SGS just nu. Den är riktig dålig. Vänta o se vad HTC ska lansera nästa vecka
     
  4. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Dålig skulle jag absolut inte säga. Den har vissa problem, men det är fortfarande en av de bästa telefonerna på marknaden.
     
  5. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    SGS är en briljant telefon som dessvärre dras med några ganska påtagliga buggar. Det kan vara läge att avvakta och se om 2.2-uppdateringen som är på gång fixar dessa. Om den fortfarande har samma problem efter det så är det nog bäst att snegla på andra tillverkare istället.

    HTC har som sagt iaf en och möjligen två nya modeller på gång nästa vecka. Desire HD (Ace) och Desire Z (Vision). När dessa kan bli aktuella för den svenska marknaden är dock oklart. I vilket fall som helst så är det nog bäst att vänta några veckor innan du bestämmer dig.
     
  6. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Samsung går ändå inte att lita på.
     
  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Jag föreslår att du lägger ner ditt barnsliga och fördomsfulla sätt att argumentera.
     
  8. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Kom tillbaka när Samsung har fixat lagg i menyerna, GPS och hela skitet. Tack
     
  9. hicling

    hicling Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack för alla svar men har beställt en iphone 4 nu
    va och testade SGS idag men vart inte imponerad visst skärmen var riktigt nice men telefonen i butiken hade lite lagg menyerna och fick svart skärm ibland så

    så det fick bli en iphone 4 då jag tycker att den är snyggare och lite stabilare.

    men jag skulle gärna ha en androidlur men som det ser ut just nu så väntar jag nog ett tag viss dom android lurar som finns ute nu kanske är riktigt bra men ur min synvinkel ligger dom lite efter iphones programvara. visst man kanske kan ändra och ha sig i menyerna på en android telefon men tycker inte androide känns helt genomtänkt.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.