Galaxy s stänger av sig själv

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av barq, 18 aug 2011.

1. monster-inc

monster-inc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har också märkt samma problem. Men för mig är det inte riktigt "random omstart" utan det händer alltid när jag pratar i telefonen med någon. När jag har satt telefonen mot örat och den då släckt ner skärmen så är skärmen avstängd sen tills jag får rycka batteriet och starta om telefonen. Dock så händer inte detta alltid vilket också är jävligt störigt. Varje gång jag pratat i telefonen så håller jag tummarna för att den ska vakna upp igen.. :(

Så nu undrar jag om någon mer rutinerad kille här vet om det hjälper att flasha telefonen till någon annan ROM?? (Jag har ingen koll på jargongen med sånt här så jag hoppas inte jag gjorde bort mig totalt med sista meningen... :P )
    Jag har aldrig flashat telefonen men har nu laddat hem ODIN och ska försöka använda Elofs lathund. Är detta den bästa guiden eller?

2. Big-red

Big-red Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har också samma problem. Snart ett år gammal.
    har gjort fabriksåterställningar av andra anledningar
    men detta fel verkar komma ändå. Oftast händer det
    när man inte använder telefonen utan den bara ligger.
    Låter konstigt det där med batteriluckan för då skulle det väll
    räcka att bara skaka eller knacka på telefonen.

3. barq

barq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ser ut som att många har upplevt detta problem.. Konstigt att Samsung inte gjort något åt det.. Frågan är om det är ett hårdvarufel eller mjukvarufel... Vad jag har lyckats begripa från andra forum är att det kan röra sig om mottagningen.. Ifall mottagningen sjunker tillräckligt lågt kan telefonen låsa sig. Folk skriver att det händer inom områden där motagningen är ganska låg. De säger ochså att 3G gör telefonen sämre på mottagning.

Ni kan testa med att ställa in telefonen så den enbart är på GSM läge. Man kan göra detta på inställningar->trådlöst och nätverk->mobila nätverk->Nätläge->välj bara GSM..

Upplever ni inte att batteriförbrukningen helt plötslight sjunkit efter telefonen låst sig? Det är något som tar mkt ström vilket kan förklaras med att kanske telefonen inte helt är död när detta händer.. Den kanske genomgår "loopar av osynliga omstarter" eller nått