galaxy s suger batteri

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av timberking, 3 apr 2011.

1. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Självklart har täckning betydelse, även täckning på 3g nätet när det används, på tidigare telefon så drog min enormt med batteri då jag hade dålig 3g mottagning i lägenheten. Håller med om att man bör göra testerna noggrant om man vill vara säker på vad problemet egentligen är. Eftersom jag inte har haft några större problem (inte efter total återställning iaf, hade problem innan) så har jag svårt att föreställa mig så extremt dåliga tider som en del har. En viss diff är ju okej, och att en smartphone med såhär stor skärm drar en del och måste laddas varje dag vid lite mer aktivt användande är självklart, men inte 80% utan att knappt ha använt den...

2. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

nej. there is no memory som de säger. det är till och med bra att slattladda, sämre att köra i botten.

3. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

ja, där var de smarta!

4. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Cool app! Tack för tipset. Misstänker att man inte blir av med brrrrrrrrrrrrrrrrrr:et när den vibrerar dock, va?

5. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    @emilh: Igår kväll igen så stängde den inte av wifi när skärmen stängdes av. Ändå stängde jag program med task killer precis före, och har ändå satt task killer på att automatiskt döda allt när skärmen stängs.

Kollade telefonen några gånger, gick in i inställningar/program/tjänster som körs samt hantera program/körs.

Stängde av något där, och sedan slutade det programmet att dyka upp i task killer, och telefonen verkade gå in i viloläge på rätt sätt. (Ja, jag får erkänna att jag förstår inte mycket här, task killer dödar, men stänger inte av helt??? Eller vad ska jag tro? Jag är liksom van vid att antingen stänger man av, eller så är programmet på, det dödas inte halvdant. Och det har varit liknande med andra program förut som dök upp i task killer hela tiden: de slutade dyka upp i task killer när jag stängde dem via programmenyn.)

Jag har nu inte 3G paketdata påkopplat alls, så det som min telefon ska göra är att koppla ifrån wifi och inte ha på något alls. Och det gör den ju typ hälften av gångerna också.

Jag tycker att det var en jättebra funktion att wifi stängs av så här, och jag sparade riktigt mycket batteri på det, men det går ju inte om det inte går att lita på.

Och om wifi och täckning: Jag har snorbra täckning för wifi ("kraftfull" router, och telefonen ligger precis jämte), och för övrigt märker jag ingen skillnad direkt på batteriet om telefonen ligger precis jämte routern med full täckning, eller om vi är ute och den scannar av alla svaga signaler som finns.

Om bugg: ok, förstår hur du tänker då. Men det verkar ju vara rätt många som fått batteriproblem på samma sätt som jag. Har du XEE eller NEE? Jag har XEE. Jag tänker nog inte riktigt lika strikt om begreppet bugg som du, men det kan hända att det är fel och att det finns en fast definition. I vilket fall som helst så är ju inte min telefon ensam om att uppföra sig som den gör.

Och det är likadant med MMS-problemet på Galaxy 5. D.v.s. många har problemet (naturligtvis jag), men inte alla. Och eftersom så många har samma problem, så är det ju inte något enstaka fel som råkat inträffa.

6. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har inte rootat, och jag hade nog ändå velat att wifi sökte av ofta när den är på men inte uppkopplad. Och att den, när den kopplat upp, slutar söka av hela tiden, tills man tappar kontakten eller om kontakten blir mycket dålig. Konstigt om ingen sådan inställning finns, och konstigt att man måste roota för att få tillgång till en sådan viktig sak (om det är det som suger batteri).

7. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

@Nummerskivan. Task-killer stänger av de program/processer som du stänger av, MEN många program är inställda på exempelvis sync (som facebook) vilket innnebär att det startar upp i bakgrunden igen ändå (sync-delen av facebook iaf) så då hamnar processen där igen efter en stund. Andra program är nödvändiga att köras för att funka. Jag har provat en delvad gäller att wifin ska stängas av med skärmen. Det verkar som det är nån tidsgräns på det. Om jag stänger av skärmen och bara väntar 1 minut så är wifi fortfarande igång. Väntar jag en längre stund (inte fastställt exakt hur länge) så är det avstängt. Ologisk kan tyckas med tanke på att det ska stängas av när skärmen är av, men så verkar det se ut för min del iaf.

8. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

1. Stäng av 3G när du ej använder det
    2. Stäng av Wifi
    3. Sänk ljusstyrkan till det minsta, använd ev. Screen Filter

Det är tipsen jag har, jag gör det och nu klarar jag 48h utan problem.

9. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja, jag märkte det att det inte stängs direkt, så det jag har kollat är efter någon timme, och då sett att wifi är på direkt jag öppnar, samt att batteriet sjunkit med 10 enheter (mot 0-1 om wifi stängts av).

Angående facebook, så har jag stängt av alla notifikationer och uppdateringar och synkningar som går, men den startar ändå. Samma med whatsapp där jag fyller i att den inte ska synka något alls. Whatsapp t.o.m. sätter på sin kontaktsynkning själv om man inte går in djupt i menyerna och stänger ett delprogram från whatsapp.

Jag försöker alltså ta bort allt automatiskt så långt det går, men det verkar fungera dåligt eller halvdant.

Jag har kollat i task manager rätt mycket nu, och ibland stänger wifi av sig trots facebook och lite vad som helst, och andra gånger stänger inte wifi av sig, trots att jag dödat med task manager innan jag stängt skärmen.

Förvirrande.

10. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

@nummerskivan
    För min del så stänger det av sig helt efter runt 15 min iaf (vet inte exakt men runt däromkring). Gissar på att du har nått annat program som stör. Blås hela telefonen och kör utan extra appar nån dag, sen installera en i taget.

11. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    raden "wifi.supplicant_scan_interval=15" finns inte när jag går in i prop editor

12. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Blev chockad när jag tog upp mobilen ur fickan nu.

Laddade mobilen full i natt (tog ur den ur laddaren kl 10).
    Använde den inte förrens kl 12, då startade jag 3G och startade en chat på gtalk. Från 12 till nu, nästan 3h så har det dragits 6% (den har legat i fickan hela tiden, inte startat skärmen någon gång under tiden)
    Men 3G och gtalk var igång.

Värt att notera är också att jag inte gjort något speciellt, och jag har 2.2.1 orginal..

Började fundera på om 3G verkligen drar så mycket batteri eller om det är att man startar och stänger av appar etc.

Vad vet jag, började bara fundera!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

13. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Hmm, nu kör jag ju 2.3 så det är ju inte samma build.prop. Hmm, osäker på vart man gör samma sak i 2.2.. hmm :)

14. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Får väl prova det, men har ingen större lust nu när jag nyss fabriksåterställt efter uppgraderingen och lagt in alla grejer :ehm:

Annars får jag köra manuellt med wifi helt enkelt. Men det känns ju surt att det inte fungerar som det ska, eftersom funktionen är helt suverän som sådan.

Ska prova att starta om också, har ju haft en del skumma problem i bland som lösts så, och tror att jag kanske inte har startat om sedan jag testade den här funktionen.

Jag har kollat wifi hela eftermiddagen nu, och var tredje gång (inte jämnt utspritt, utan det kommer efter några gånger) så slår den inte av. Och då väntar jag i alla fall en halvtimme innan jag kollar, minst.

Jag har ett spel som möjligtvis ställer till saker. "Stupid zombies" heter det. När jag stänger av det, så kan luren surra och hålla på ett tag, och igår sveptes alla widgets/genvägar bort helt från min defaultstartskärm när jag hade gått ur spelet. Bara på defaulten, allt annat var kvar på mina tre andra hemskärmar (jag gick från spelet till defaulten). Men om sådant kan hända, så kanske lite vad som helst kan hända... Synd att spelet är så jäkla roligt...

15. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    oki! kanske kan gå in me rootExplorar eller något å ändra... ska kolla senare ikväll

16. kallgren

kallgren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min telefon brukade dra mellan 1-50% under en natt, men nu förtiden kör jag advanced task killer precis innan jag lägger mig och batteriet drar då alltid exakt 3% till morgonen efter. När jag kommer hem brukar det vara typ 50-70% kvar.

17. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Japp, kör alltid rootexplorer jag också.

Kolla efter nåt med wifi scan. Men gör backup på filen innan du ändrar :)

När wifi är avstängt så ska det inte påverkar öht, så stäng av wifi annars(manuellt)

18. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Bryr mig inte särkilt om batt. Användning...jag laddar när det behövs... tänk på att det är datorer vi har i fickan inte nån mobil från 2002...

19. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Nä, jag kör CM7 och den drar endel batteri, å andra sidan är den helt enormt mycket snabbare än nån 2.2.1 rom/kernel jag provat. Klarar dock en dag utan problem så inga problem.

Kan du leva med dom små buggarna som finns i CM7 så kan jag verkligen rekommendera dig att testa. Det är en helt annan nivå av flyt i UI't och allt annat också för den delen.

20. wengen

wengen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4
    Platta:
    samsung galaxy note 8
    jag hade samma problem telefonen blev stekhet och batteriet tog slut på en gång trots att skärmen var av efter att jag uppgraderade till 2.2.1 men efter en återställning fick jag skitbra batteritid ,även nu efter att jag installerat samma appar igen