Tack!!!!!!!!!!!!
Just nu ser jag en strimma av nytt hopp.
När jag satte mig på tåget igår natt efter jobbet stod telefonen på 11%. Normalt sett skulle den vara död inom en väldigt kort tid som den har fungerat de senaste dagarna. Jag läste den här XDA-tråden och såg det här med e-mail koll var x minut. Jag har 2 e-mailkonton som stod på uppgradering var 10 minut. Efter att jag hade stängt av dem (satt dem till "aldrig") så höll telefonen igång i nästan 1,5 timme till. Då lyssnade jag konstant på Spotify och eftersom jag precis installerat det efter att ha formaterat minneskortet så innebär det att Spotify i princip streamade musik hela den tiden. Dessutom med dålig täckning eftersom jag satt på tåget.
Jag har orerat om det här i 2.2.1-tråden (
här och framåt) och det kan faktiskt hända att jag har installerat mailkontona utan att ens ha minsta fundering på att det skulle kunna vara det som drar ur batteriet. Det verkar hänga sig på något sätt. En varningslampa borde naturligtvis ha tänts eftersom att jag har konstaterat att mailkontona faktiskt INTE uppgraderas, trots att jag satt dem till att göra det. Jag måste alltså trots den inställningen gå in på resp. konto och manuellt uppdatera för att unna se nya mail.
Nu har telefonen varit igång i 3,5 timmar sedan jag pluggade ur den kl. 9 i morse och laddningen står på 98%. (Ren standby, allt avstängt, men i alla fall.)
Återkommer ikväll, men det ser faktiskt bra ut.
Nummerskivan, har du testat det här? Jag läste lite av dina poster i 2.2.1 tråden och dina problem verkar vara väldigt lika mina.
Click to expand...