Problem: Galaxy s2 black VS. Galaxy s2 white :(

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av paulreedsmith, 27 okt 2011.

1. adchen

adchen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag planerar att köpa en S2 men har kollat på 6 olika från olika butiker och personer, och allihopa hade en svag blå nyans vid vit bakgrund, det blåa blev också något kraftigare när jag vinklade skärmen ca 20 grader, inte så jättemycket som det låter här men ändå värre betraktningsvinkel än på min Desire med LCD t ex.
    Är alla S2 såhär eller var alla sex styckna dåliga exemplar?

2. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Kan nog vara att alla nya har det problemet... Verkar åtminstone att de flesta vita har detta. Så kanske dessa skärmar kommer från samma fabriks linje eller batch.

Märkte också att när jag nu jämförde med en annan svart så var det inte så stor skillnad på ljusstyrkan men på vita färgen är mera gräddig på min och mera kallare nyans på den svarta(mera vit) och när man vinklar skärmen så har den svarta SGS2 nästan samma nyans men på min vita så blir de genast när man vinklar grönt eller blått.

3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har aldrig sett något annat, varken på gamla eller nya s2 svarta som vita.

Jag har nu en svart och en vit hemma, lika på båda.

Kan även tillägga att fast frugans vita "ljustyrka" är riktigt bra så är min svarta klart starkare... skumt.

4. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Här jämför jag men en annan svart...inte lika stor skillnad på ljusstyrkan. Men färgen är inte lika bra. Första bilden kan man se att vita skiftar i blått när man kollar från en vinkel på skärmen, det ser man inte på den svarta SGS2an.
    Här på skärmtesten *#0*# har inte vita lika bra "färg" på färgerna. Tycker de ser mera blekta ut och inte lika klara/färgranna som på svarta SGS2an.

Fotorna är tagnat med mobil så de är inte så bra...

Last edited: 13 dec 2011
  5. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Använd bara lite voodoo magic för att ändra skärmens profil

6. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Okej...annars ok. Men vill inte roota telefonen (ännu). Har garantin kvar. Så skall kanske efter julen/nyåret skicka den på service istället.

7. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag har faktiskt funderat på en vit men efter ha sett att de skiljer sig så mycket så blir man fundersam. Åkte ni tillbaka till återförsäljaren och fick luren utbytt? Måste väl gå på garantin.

8. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag hoppas det går på garantin... kommer att skicka in den efter julen. För behöver så mycket telefonen nu. När man inte vet hur länge det kommer att ta och sedan tänker jag skicka med några foton på skillnaden som bevis. Annars kan det hända att man får tillbaka telefonen utan att de gjort något alls åt det.

9. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Skaffade mig en vit s2 privat idag( svart via jobbet) och har inget problem med ljusstyrkan eller blåtoner i den vita, exakt samma nyanser som på min svarta.

Sent from mycket White GT-I9100 using Tapatalk

10. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

River upp denna gamla tråd. Kopplade telefonen till KIES nu, som jag laddade hem till en kompis som skulle fixa lite. Så när jag kopplade vita s2a som tidigare inte accepterats av KIES, så funkade det att uppdatera till 2.3.5. :) :D

Nu väntar jag bara på 4.0

Happy times. GO Samsung :P

11. bunkern

bunkern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden lite.
    Körde quadrant benchmark på min och morsans S2or. Mammas telefon är vit och min är svart, hon fick sin idag. På 2d och 3d testet så visade min 60fps och mammas visade endast 30fps? Samt min benchmarkade 3457 och mammas hade bara ca 2500, även fast den är ny och jag tyckte den var laggig i menyerna. Vanligt?

12. svettipung

svettipung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Båda har samma android version?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

13. seppok

seppok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Pink 2.3.5 is best.

Allting fungerar perfekt.

Tack Trean!

14. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Min brorsa har en vit Samsung(härmar alltid mig, fick min Blade men när han såg min S2a köpte han en likadan fast vit...) och jag en svart, men det är ingen skillnad alls i skärmarna.

Tror inte det har att göra med om telefonen är vit eller svart, mer att göra med vilken batch luren kommer ifrån och vilken batch skärmar de fått. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är mellan vanlig LED teknik och AMOLED, men det är inte helt lätt att tillverka LEDs med exakt samma färg. Samma borde gälla SAMOLED och AMOLED, men man kanske ratar mindre skärmar då de är dyrare och mer komplicerade att tillverka.

Bara en gissning.