Galaxy S2+ Sensation Frågor inför köp

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Cire, 1 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Skulle behöva lite info om båda telefonerna i fråga.

S2

* Finns det någon vanilla rom att köra?

* Någon som tappat telefonen, hur tog den smällen?

* Om man kör en vanilla rom, vad för funktioner finns att tappa på S2? Något värt att fundera över?

Sensation

* Finns det NÅGOT tidsdatum för när man kommer kunna roota telefonen?

* Telefonen förlorar alla tester emot s2 men någon nämnde att den gör det pga skärmen. Vad är skillnaden?

* Går det byta launcher + lockscreen på sensation?

Mvh

2. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ingen som kan svara på hela dagen? :/

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kan väl svara på ett par frågor i alla fall & lägga till lite personligt tyckande efter några timmars knappande på de båda.

Ja det går att byta launcher på sensation.

Sgs 2 har vunnit tester så vitt jag sett mest på prestanda, inte pga skärmen. Sensation har högre upplösning men Sgs2 har djupare svärta samt lite mer stuns i färgerna. Detta med skärmen är nog mest en smaksak.

Personligen så skulle jag om jag skulle välja mellan dessa två välja Sgs2. Den är klart kvickare i allt samt att den är den första androiden som scrollar lika snyggt som en IPhone på webben.

Sensations fördel ska väl då vara upplösningen men det är inte jag man att bedömma med min syn, trots glasögon :)

Jag kör själv Desire S & är nöjd, de vi pratar om är för stora för mig så det blev mitt val. Var mycket nära att köpa Sgs2 men blev förälskad i DS format & formidabla kvalitetskänsla som är klart högre än sensation & självfallet Sgs2.

Köpte den & så kom Sensation & jag var rädd att jag skulle ångra mig men icke, den är inte snabbare än DS eller incredible s & om man tittar på webbrowsing så känns den likvärdig med föregående men klart sämre än Sgs2.

Tror det beror på Sense 3.0 & det måste HTC fixa, vi får se :)

Sen har vi wifi dödgreppet. Min Desire S har det ju & min Legend hade det. Min gamla Hero finns kvar i familjen & när jag & dottern som har den sitter på balkongen ca 15 meter från routern med några betongväggar emellan så måste jag hålla min DS i pincettgrepp när jag håller den i landscape, Heron kan man hålla i handflatan. Ja dödsgreppet är ett problem på min, vet dock inte om det är ett lika stort problem på Sensation men det klagas ju en del på det.

Vad det gäller kvalitetskänsla så får du känna, tycker personligen inte att sensation är så speciell i det fallet trots mer metall men det är nog upp till dig att bedömma.

Sgs 2 är plast & fjäderlätt, lättare än min lilla DS. Tycker dom lyckats bra då jag tyckte att den gamla Sgs var vidrig i känslan, ungefär som en SE, glänsande plast som mest ser kladdig ut har aldrig tilltalat mig men det är väl mest en smaksak.

Cire gillar detta.
  4. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Tackar för svaret!

Själv så vill jag gärna ha en större skärm då jag har ganska stora händer och då kanske det faktiskt blir lättare att skriva!

Lutar åt en sg2 nu men ska klämma lite på dem och göra ett sista "test".

5. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Någon som testat båda som kan säga vilken dom föredrar?
    Själv är jag super nöjd med min SGS2, men har en oanvänd Sensation hemma som jag är grymt sugen att byta till.
    Men varför när jag är så nöjd men min SGS2?
    Någon som bytt från SGS2 till Sensation, vad säger ni?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.