Galaxy S3an släpps i höst

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Oceanic, 21 maj 2011.

  1. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Skulle inte vara några problem..

    Om nu de flesta skulle offra 5mm tjocklek + vikt för ett större batteri
     
  2. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Tvivlar väääldigt mkt på att det kommer nån SGS3 så snart, isf en mindre variant på 3,5-3,7". Någran nya snabbare processorer kommer ej komma från samsung så fort, dom fick igång den fullskaliga massproduktionen av exynos i feb/mars i år.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Vet inte om du är medveten om det..men om batteritid är viktigt för dig..så finns det ju ett tillbehör till S2an som gör att du kan ha TVÅ batterier i skalet dvs dubbla batteritiden...men det medför ju också att telefonen blir tjockare... men det kan det kanske vara värt...Och vissa verkar ju även klaga på att den är för tunn...då den känns för tunn att hålla i handen för vissa..aja..möjligheten finns iallafall.
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag tror samsung ska klara av att ha en färdig produkt till Iphone 5 släpps, och som vi vet, När väl Iphone 5 har lanserat kommer den finnas i stora volymer från dag ett... För S3 kanske det tar 2-3 månader... men jag tror om man är extremt sugen och inte orkar vänta kan man nog köpa via import dock...

    Förresten S3an kommer ha 4.5 inch skärm.
    Och den kommer inte ha några fysiska knappar.
     
  5. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Alltså, samsung har en viss kapacitet. Det är inte bara att "bygga mer", när man går över till en annan cpu arkitektur/linjebredd så får man i princip bygga en ny fabrik från grunden.

    Sen så tillverkar ju samsung allt åt apple, skulle inte bli jätteförvånad om IP5 kommer med exynos omdöpt till A5 och lite bantad, exakt som med ip4/SGS1.

    Det finns 2-3 tillverkare globalt som klarar av den typen av tillverkning i dom kvantiteterna, det är samsung, TSMC och globalfoundries.

    Hur vet du att det blir 4,5"? Dom har ju släppt en 4,5" med SAMOLED+ borta i US, med samma hårdvara som SGS fast @1,2Ghz. Hoppas ist att upplösningen blir lite högre.
     
  6. Kojak

    Kojak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja du, det släpps ju mobiler hela tiden, med detta resonemanget kommer du aldrig att köpa en mobil. När S3:an släppts så kommer S4:an vara på gång etc. Det är bättre att du köper en ny mobil när du behöver en än att sitta och vänta, för då får du vänta för evigt.
     
  7. amstaffpwr

    amstaffpwr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    374
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Därför köper man mobilen kontant...
     
    DigiMan och papinho gillar detta.
  8. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    jag tror den kommer några 1-3 månader efter iphone 5. Samsung vet att den säljer som fan i början så ingen meningen att släppa den samtidigt. Bättre vänta 2 månader när hypen lagt sig och då ut med världens bästa mobil och då plocka kunder från apple.

    Tror jag alltså :)
     
  9. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ska jag vara ärlig så tror jag inte på det. Samsung har ju precis lanserat sgs2. Dock kan jag tänka mig att de lanserar en ny mobil som kommer fylla Samsungs utbud av olika mobiler. Förhoppningsvis en mobil som är mindre i storlek. För mig sitter sgs2 perfekt i handen då mina händer är rätt stora. Dels är jag väldigt övertygad om att IP5 inte kommer slå sgs2. Speciellt om de kör med os4. Den är så enkel att det inte behöver så mycket kraft. Ska de konkurrera med android måste de släppa blocken på flash och erbjuda något annat utöver det. Android är redan på god väg och har alla förutsättningar för att lyckas med det. Eftersom sgs2 som jag tror kommer vara bättre, behöver de inte lansera något nytt. Dock är Samsung dåliga på marknaden för små händer. Det finns ingen high end 3.7 tumsskärm mobil från Samsung. Den behöver de lägga fokus på.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  10. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 139
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Håller med Zorkis. Samsung är inte främst intresserade av att visa musklerna, utan att alla ska hitta en telefon som passar dem. Därför behövs det en motsvarande Desire S i Androidflottan.
     
  11. Enka

    Enka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vänta på NFC sen vänta på 3:an sen vänta på...
    Om man ska vänta ut telefonerna och kommer man aldrig köpa en telefon. (Precis som allt elektroniska grejer)
     
  12. Sajhe

    Sajhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  13. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Kul med folk som säger till annat folk att skita i att vänta. Man kan vänta sig in i döden om man inte köper något som finns ute på marknaden, visst. Eller kom ni på att ni själva gärna hade väntat på någon senare modell?

    Jag förstår inte hela resonemanget, låt de som vill vänta just vänta, påverkar de erat köp? För övrigt så väntade väl även i stort sett alla i detta forum på SGS II? Ni kunde köpt något annat istället för att vänta, eller hur killar?
     
    bullemina gillar detta.
  14. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Min HTC Hero sjöng verkligen på sista versen. Jag hade inte stått ut med att använda den hela sommaren för att vänta på nån SGS3, oavsett hur mycket bättre den skulle vara.

    Jag har svårt att tänka mig vad SGS3 skulle kunna ha som gör att jag vill byta upp mig det närmaste året.

    Bättre prestanda ? Jag har inte märkt minsta lilla prestandaproblem med den här luren, never. Det kanske kan ändra sig när det kommer betydligt tyngre spel, men knappast det närmaste året.

    Mer högupplöst skärm ? Jag tycker den här telefonen har världens bästa skärm pga färgerna, och jag har aldrig sett en skärm med så stor skärpa i den här upplösningen, jag tror att det har att göra med att den har sex subpixlar per pixel. Jag ser inte de enskilda pixlarna om jag inte verkligen letar efter dem så jag ser inte poängen med högre upplösning.

    NFC ? Blir intressant den dagen affärer och kollektivtrafik stödjer det.

    32Gb ? Jag tycker mina 16 +32 räcker långa vägar.

    Batteritid ? Jag har redan två dygn. Det är en säljande faktor om de skulle kunna få upp den väsentligt, men egentligen tycker jag batteritiden är grym på SGS2 och har svårt att se ett skäl att byta upp mig.

    Det enda som skulle verkligen få mig att byta är picoprojektorer ala
    http://www.youtube.com/watch?v=oG3tLxEQEdg
     
    zyxey gillar detta.
  15. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Varför posta detta i sgs2 forumet? Sa inte admin ni skulle ta detta i övrigtforumet?
     
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Kan tänka mig att vissa skulle föredra en såndan där picoprojektor framför t.e.x en kamera... Frågan är hur bra bilden är dock... men det kommer helt klart vara standard på alla mobiler i framtiden det är jag säker på. Men det är häftigt att man t.e.x kan se på film ska ut till typ 42 tum utan att ha någon tv..bara en vägg...
     
  17. thearete

    thearete Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har svårt att tro att SGS3 kommer i år, eller ens inom Q1-Q2 nästa år för den delen. Om man tänker på all den krut de la på att bygga upp förväntningarna på SGS2an så kommer de inte hinna med en sån kampanj för SGS3. För det räcker inte med att ha bra specs, det gäller att skapa en image. "Göra en grej" av något så att säga. För det behövs lite tid. SGS3 kommer säkert bli grym, men jag chansar på Juli-Aug nästa år.
    Möjligt vis om 3an visas upp på nästa WMC i Feb, och sen faktiskt lyckas skepp ut telefonerna i typ April. Men som sagt, tror det blir svårt.
     
    Last edited: 22 maj 2011
  18. sorensen_robin

    sorensen_robin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Haha, ja, vänta på SGSIII ni, så njuter jag av världens bästa smartphone tills dess ;)
     
  19. erahk64

    erahk64 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Galaxy S 3 kommer nästa år enligt Samsung.
    Så det verkar som Eldar Murtazin har fel.

    http://www.engadget.com/2011/05/30/samsung-teases-4g-tablet-for-2011-galaxy-s-iii-in-first-half-of/
     
  20. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Helt fel forum för detta.
    Flyttar tråden