Galaxy s4 batteri problem: google tjänster och "vaken"

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Adlebi, 25 aug 2013.

1. Adlebi

Adlebi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Både jag och tjejen har en Samsung galaxy s4. Min fungerar prima men hon har problem med batteritiden. Vi har ungefär samma inställningar. Från vad jag sett är det google tjänster och det faktum att hennes telefon alltid är "vaken" (detta ser man när man trycker på batterigrafen) som är skiljer dem åt. Såg att en uppdatering av Google Play kunde fixa problemet men vi har samma version. Så hur förhinder man att google tjänster drar så mycket batteri och hur gör man så att telefonen inte alltid är "vaken"? Skulle uppskatta lite hjälp! :)

Hennes http://imgur.com/ebU3JeO
    Min http://imgur.com/1DjPGn0
    På bilderna ser man klart och tydligt att jag använt min telefon mer. Ändå har jag mer batteri...

Tack på förhand!

Last edited: 25 aug 2013
  2. Galaxytab

Galaxytab Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har ni samma operatör (och bor ni på samma ställe ;-)

Min S4 har bra batteritid(och bra 4g täckning där jag är normalt) men när jag nyligen åkte ut på landet där täckningen var mer el mindre urusel och pendlade mellan edge,3g och h+ gick det knappt ens att ladda telefonen utan batteriet drog fantastkt fort

3. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har fått samma problem. Tjänster suger batteri. Har funkat flrut men igår var batteriet slut efter bara tre timmar och jag hade inte ens använt telefonen. Annars har jag haft mer än halva kvar efter en heldags användande.

4. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Stänger man av mobildata så sover telefen som den ska. Är data på så ligger Google tjänster och söker efter något den drar lite lite data hela tiden och det suger batteri som fan.

Hitade vilka filer som ligger och söker kan någon reda ut detta?

Funkar inte att ladda upp en screen schot då den är för stor tydligen.
    Filerna som bråkar är
    Com.google.process.gaps
    Com.google.process.location
    Com.google.android.gcm
    Google play tjänster
    Google account manager

Last edited: 28 aug 2013