Galaxy S4 Mini

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Laputa, 20 jul 2013.

  1. Laputa

    Laputa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    Om ingen av er har tänkt starta en tråd om den får väl jag göra det då.
    Ni som har den, vad tycker ni om den?
    Jag gillar den.
    Då kör vi.
     
  2. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    1. Skitkassa högtalare, hör fan ingenting längre i den app jag använder mest, ljudet är extremt lågt och fattar inte varför. Dålig högtalarplacering eller bara skitdåliga högtalare? Stor besvikelse.

    2. Batteriet luras som fan, går från 20% till 5% på ingen tid alls, och sen tokdör mobilen. Fruktansvärt opålitligt.

    3. Energisparläget kickar in automatiskt när mobilen hamnar på 5% och släcker då ner skärmen så att man inte kan se vad fasen som händer, så då är det kört att ens försöka göra något med mobilen. Den gamla mobilen jag hade betedde sig inte så här och det verkar inte gå att stänga av detta enerverande energisparläge heller så jag misstänker att det är något Samsung lagt in och som man inte tillåts stänga av. Mycket frustrerande.
     
  3. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Högtalare vid samtal och medialjud låter bra för mig.
    Däremot så har jag råkat utför att telefonen tror att usb-kabeln sitter kvar i telefonen trots att den är utdragen.

    Igår fick den tuppjuck när jag skulle ladda den,indikerade laddning men hände nada.Hela telefonen vart så jävla varm så jag var tvungen att plocka ur batteriet och låta den kyla ner sig.
     
  4. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Vad följer med när man köper telefonen?
    Hörlurar?
    Skärmskydd?
    Usbkabel eller fastladdare?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  5. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Tillbehör som medföljer:
    Laddningssladd, bestående av separat USB-kabel och separat nätdel, så att mobilen även kan laddas via datorn (känns som standard idag)

    Enkla "in-ear phones", små pluppar att stoppa in i öronen, med ett gäng olika storlekar på plupparna.

    That's it. Kan tillägga att jag pga estetiska skäl inte har använt den medföljande VITA laddaren till min SVARTA mobil, jag kör vidare med min gamla svarta laddare, som både är snygg och beprövad.

    Skärmen har Gorilla-glas så skärmskydd ska väl inte behövas, men det är väl aldrig rekommenderat att ha andra föremål i samma ficka som man har mobilen, då blir det garanterat repor på den hur man än gör.

    För övrigt kontaktade jag nyss Samsung angående energisparläget. Deras besked var att "den ska inte göra så" om energisparläget är inaktiverat, men den gör ju det ändå så de tyckte att jag skulle göra en fabriksåterställning på mobilen. Måttligt roligt, kan jag tycka, men man får hoppas att det hjälper. I annat fall måste den skickas in på service. Också trevligt, för en helt ny mobil som man hunnit använda i knappt två veckor.

    Mitt förtroende för Samsung naggas allvarligt i kanten av sånt här skit...
     
  6. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Är det play och volym knappar på lurarna?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  7. Olof_B

    Olof_B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nä, bara vanliga öronproppar.
     
  8. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Beställde en till frugan igår. Hon byter från xperia mini pro, borde bli en rejäl prestanda boost på ALLA plan.

    Nån som vet bra ställe å köpa skärmskydd till den, gärna fraktfritt.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  9. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Prestandan är det absolut inga problem på, mobilen sköter sig fint på det viset. Skärmskydd kan man få billigt lite varstans, vissa som man klipper till själv, andra som är mer "standard" och passar många olika sorters mobiler. Enklare skärmskydd finns ju på Biltema och lite allehanda ställen. Skärmskydd med lite mer kvalitet skulle jag nog köpa på Tradera, där är urvalet väldigt stort (och även om det inte alltid är fraktfritt så är det väldigt låg frakt på just skärmskydd, de väger ju så lite).

    Men behöver du verkligen skärmskydd? Det är klart, om frugan ska ha den och hon gör som alla andra kvinnor (dvs slänger ner mobilen i väskan, som är full med andra saker som far omkring) så kanske det ändå behövs ett litet repskydd, men det är ju som sagt Gorillaglas på mobilen...

    Själv ska jag lägga upp min mobil på Tradera idag (nån som vill köpa den?).
     
  10. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Så missnöjd asså?
    Vad blir det istället?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  11. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Att batteriet är lite klent och att energisparläget beter sig flummigt kan jag leva med, men just det låga ljudet i den app jag använder mest av alla blir för mig en väldigt kraftig stötesten som jag har svårt att bortse ifrån. Möjligt att de kan öka ljudet i appen men överlag är jag ändå besviken med att mobilen presterar sämre ljud än alla andra smartphones jag använt tidigare, och det stör mig så pass mycket att jag är beredd att sälja den igen.

    Ja, egentligen har jag inga vettiga alternativ alls just nu. Jag kör vidare med min Neo, som funkar ypperligt bra men har klen prestanda, och så får jag invänta kommande mobiler. Tittar en del på kommande Xperia M (trevligt med lite snygga färger). Den ligger ju under S4 Mini i det mesta, men då antar jag att även priset blir ganska överkomligt. Återstår att se vilka ljudnivåer den presterar och om högtalaren är okej. Isåfall kan det bli en sån. I annat fall vete fan...svårt när man vill ha bra prestanda i handvänligt och fickvänligt format.
     
  12. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Xiaomi M2S.
     
  13. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Okänd tillverkare, mobil som måste importeras och med högsta sannolikhet rootas...nja, det känns inte så hett faktiskt.
     
  14. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Htc one mini kanske e nåt för dig å kolla upp då.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  15. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag har kollat allt (och då menar jag verkligen ALLT). Finns extremt få mobiler som är ute nu eller är på väg ut som har en bra kombination av format och prestanda. HTC One Mini är tyvärr inte en av dem.
     
  16. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Okänd för dig kanske... men det är väl enklare att felaktigt gnälla vidare om att det inte finns någon mobil som uppfyller kraven.
     
  17. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Nu tycker jag du låter lite onödigt sur här och jag har ingen lust att förstöra tråden genom att diskutera vilken mobil man ska ha eller inte men tillåt mig åtminstone att svara på det du sa nu, genom att förtydliga mitt tidigare uttalande.

    Xiaomi är inte okänd, men en mindre känd tillverkare här i Sverige och mig veterligen finns det ingen svensk återförsäljare för Xiaomi och då måste man direktimportera den och då har man ett väldigt klent konsumentskydd. Det, plus det faktum att både Huawei och ZTE skött sina kundrelationer ganska dåligt gör att jag aktar mig noga för aktörer som antingen är små i Sverige eller inte ens säljer några produkter här, oavsett hur stora de sedan är i resten av världen.
     
  18. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Handsfreen har tre knappar: Plus och minus (byter låt framåt och bakåt antar jag), samt play/pause (den brukar väl ha sån dubbelfunktion men jag har inte testat själv).
     
  19. R8V10GT

    R8V10GT Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 apr 2013
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Någon som har något att säga om upplösningen på skärmen?
     
  20. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nu kanske jag var onödigt gnällig mot just dig, många andra har sagt att "det finns inte" och uppenbart jämställt "finns" med "finns på felgiganten" vilket jag stör mig på en hel del...

    Är man tillräckligt sugen på en 4.3" högprestanda-mobil tycker jag man ska importera snarare än gnälla, ganska självklart att allt som finns i hela världen inte kommer flygande in i munnen bara man går till sin lokala butik.