Gick ju som en dans det här..! 
Har en obrandad med Telia-abo. Har inte fått nått via OTA, så jag startade Kies 3 när jag kom hem.. som jag inte kört på lääänge.
Kies behövde uppdateras, så jag lät den göra det, tog under 1 minut. Startade Kies igen, och då fanns det tillägg att ladda ner, så jag lät den göra det, tog under 1 minut.
Startade om datorn, (Kör Win7) och startade Kies som direkt hittade luren. Kies hittade Lollipop, men jag hoppade över det och Körde en backup via Kies.. just in case. Tack och lov för USB3, så det gick ju snabbt.
Startade om Kies igen accepterade uppdateringen, där man bla kunde läsa att vissa appar kunde gå långsamt i början innan dem/telefonen anpassats.
Nedladdningen av Lollipop tog väl 2 - 3 minuter, själva uppdateringen lite längre.. och jäkla vad systemresurser det sista tog från datorn?
Uppdateringen med Kies tog väl dryga 10 minuter inkl. omstart. Helt okej om du frågar mig.
Sen skulle appar optimeras. I mitt fall hittade den 350 stycken, så DET tog ju sin lilla stund.
Återkommer med en "edit" hur jag tycker den fungerar, för nu laggar det som bara den, och en massa appar uppdateras.
Click to expand...