Fråga: Galaxy SII från 3!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Pylver, 12 maj 2011.

  1. Morrly

    Morrly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mkt för svar :)
    I så fall lär jag också flasha min sgs2
     
  2. Kevin_s

    Kevin_s Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Edit: Det löste sig :)

    Nu en ny fråga, hur kan jag få tag på den senaste kernel från 3 utan att behöva lägga in hela orginal 3 romen?

    Tack på förhand
     
    Last edited: 6 jul 2011
  3. andregus

    andregus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det helt bekräftat att telefonerna från phone house är obrandade även om man köper ett 3 abbonemang?
     
  4. Pylver

    Pylver Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har frågat på TPH, de sa att den var obrandad. Men det får man väl ta med en nypa salt... gå in och fråga dem och se om du får samma svar!
     
  5. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    JA! Gjorde det själv helt nyligen. Ingen skillnad från att köpa i en trebutik... Förutom då att du får en omixtrad mjukvara och en lur som inte är operatörslåst.
     
  6. walentine

    walentine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Idag blev det plötsligt glapp i min S2 som jag köpt från Tre. Laddarkabeln hoppar ut och stoppar jag in USB kabeln så hittar den inte ens datorn, eller tvärtom.
    Jag ringer till tre och får veta att jag kan
    1. Vänta på returpåse för reparation
    2. Lämna in den till en butik.

    Sen började killen tjafsa om att jag inte har en försäkring och enligt killen i telefonen gällde inte garantin för sånt.
    Jag har använt min telefon helt vanligt, och inte använt den på något dumt sätt alls, och nu ska jag alltså betala reparation för en en månad gammal telefon????

    Helt Sjukt!
     
  7. Bazile

    Bazile Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Det där låter inte kul.. Är det någon annan som har upplevt liknande problem? Trodde sådant skulle hålla, men även gå på garanti vid problem..

    Vet inte hur många mobilt bredband donglar vi bytte ut när jag jobbat på bredbandsbolaget pga glapp i USB:en.. Kanske inte är helt och hållet samma sak men ändå..
     
  8. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    walentine

    Oroa dig inte.
    Lite aldrig på vad nån nisse i supporten yrar om.

    Så länge den inte är tappad i backen har jag svårt att se hur de inte kan vara ett garantiärende.

    Sen är de inte nån nån i supporten som har ett skvatt med ditt ärende att göra..

    Sen är det ju bara hoppas att servicestället gör rätt bedömmning men de är långt ifrån säkert om de är anovo
     
  9. Bazile

    Bazile Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER


    Supportare kan ju va så tråkiga att ha o göra med.. När min Xperia Arc pajja (DOA) vart jag kopplad cirka 7 gånger innan jag faktiskt fick prata med någon som öht ville hjälpa mig.. Notera då att jag vid två tidigare tillfällen ringt in och kollat att allt var okej samt varit nere i en 3 butik och fått det bekräftat...
     
  10. walentine

    walentine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha, Tre är inte som de ska.
    Jag var nere med telefonen idag men fick åka hem med den igen för Tre's datasystem hade brakat ihop. Jag kunde komma i morgon får då skulle det kanske funka.
     
  11. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Pratade med dem nyss och de sa att det är beräknad inkomst idag.
    Om de kommer idag eller imorgon kunde han inte säga men det skulle komma. . .

    GAH!
     
  12. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har precis lagt en beställning på en Galaxy S2 hos Tre. Vi har i företaget en mängd abonnemang som vi nu successivt flyttar över till Tre men vissa av dem är fortfarande bundna hos Telia. Den här telefonen är tänkt att användas till ett av Telia-abonnemangen. Därför frågade vi säljaren om detta, och fick svaret att Tre själv har policyn att inte låsa upp telefonerna innan det gått 12 månader, däremot är det inga problem att gå till en återförsäljare och få den upplåst direkt. Har nu ringt runt till lite olika återförsäljare och ingen erbjuder denna tjänst.

    Nu undrar jag om det är fler än masa69 som använt sig av frimobil.se för att låsa upp en telefon? Det verkar ju inte vara några problem men vill gärna vara säker på att det går att lösa innan telefonen levereras. Jag har inte för avsikt att roota, så det är det här alternativet som känns mest relevant
     
  13. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Kan bara säga att för mig gick det hur bra som helst.
    Jag var skeptisk i början och var lite rädd för att bli blåst ,, men det gick ju fint
    Kan inget annat än rekomendera.

    Från beställning till jag knappat in koden max 10 minuter.
     
  14. puttePRO

    puttePRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köp den på "The Phone House"... med Tre abonnemang ... men.. men utan branding och operatörslås... samma pris.. ingen skillnad... får den över disk direkt.. behöver inte vänta på att den skall skickas hem... obrandad (slippa vänta på uppdateringar).... köpte (förlängde hennes abonnemang) en där till flickvännen idag... köpte en själv från Tre i början på Juni.. blev så sur på brandingen att jag hävde köpet och köpte den kontant på Teknikmagasinet (visste inte då att jag bara kunde gått till TPH)...
     
    Last edited: 14 jul 2011
  15. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag var inne på det först men det företagsavtalet vi tecknat för abonnemanget kan bara lösas direkt av Tre och inte genom återförsäljare (har kollat med The Phone House). Så det är denna version som gäller, så det är upplåsning genom kod som jag får förlita mig till.
     
  16. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    För den som undrar så har de fortfarande inte fått in några... pratade med dem igår och de börjar nog bli trötta på mig. . .
     
  17. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Men fick ett mail idag om att de har inne så de kommer skickas idag till dem som väntar.
    Härligt!

    Även om de har problem med leveranserna så är de så bra så de meddelar när de kommer in iaf.

    All kred till 3 som skickar ut lite information så man slipper leva på hoppet.
     
  18. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag fick min i morse, beställde i torsdags :) Trodde det skulle ta längre tid faktiskt. Dock gick det som företagspaket vilket kan vara snabbare.

    Nu väntar jag på upplåsningskod och hoppas den ska fungera utan problem. Beställde från formedlingshuset.se idag då frimobil.se hade nåt strul med sin webbplats som gjorde det omöjligt att lägga en beställning. Återkommer med rapport om upplåsningen när koden kommit! Håll tummarna för att det funkar som utlovat ;)

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  19. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Koden från formedlingshuset.se fungerande inte :/ Dock var killen som driver företaget mycket hjälpsam. Han kontaktade Samsung och fick verifierat att koden var korrekt och han ringde upp och mig gav förslag på lösningar. När det inte fungerade betalade han tillbaka pengarna direkt utan några problem. Tydligen var det här den andra S2:an från Tre som han inte lyckats låsa upp med den officiella originalkoden så man kan kanske börja misstänka att Tre manipulerar låsningen ytterligare.. Säljaren hos Tre beklagade att vi blivit felinformerade (de hade lovat att den skulle gå att låsa upp hos återförsäljare men inte hos Tre själva). De hjälpte oss dock inte direkt utan bad mig maila reklamationsavdelningen vilken skulle behöva upp till en vecka på sig för att behandla ärendet! Mycket dålig service måste jag säga! Vi gjorde enbart beställningen för att säljaren LOVADE att den skulle gå att låsa upp.. Och nu har vi ingen användning för den då jag måste ha den på ett Telia-abonnemang. Tre-abonnemanget som vi tecknat med telefonen ska användas av en av våra anställda chaufförer och där har vi ingen användning av en 6000-kronors telefon. Vi är i processen att flytta över hela vår telefoni till Tre och de kunde inte ordna detta på ett smidigt sätt. Inget vidare första intryck!

    Det mest tragikomiska i det hela är att just i det tillfälle som jag satt med simkortet i S2:an och försökte låsa upp den väljer min Desire HD att sluta fungera! Skärmen svarar inte :( Har fabriksåterställt och haft batteriet ur flera gånger men den är helt död. Bra timing på den! Så nu sitter jag helt utan telefon :P

    Har kontaktat The Phone House och ska in till deras butik och göra en beställning senare idag. Får gå utan telefon tills de får hem än, men så länge det går att lösa så är det okej! Hann ju leka lite med den jag har hemma, uppkopplat på wifi, och den känns ju helt underbar :)
     
    Last edited: 21 jul 2011
  20. hypan

    hypan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ehhh fan bättre att köpa telefonen kontant nån annanstans sen beställa 3 abonnemang separat går fan så mycket fortare