Övrigt: Galaxy SIII - Tillbehör

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Gavin_Gadget, May 6, 2012.

1. Christerpajobb

Christerpajobb Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tillbehör

Jag vet inte om ni här har upptäckt www.spider-foot.com dom skeppar fraktfritt till sverige och priserna och utbudet är fantastiskt, jag har köpt extended battery, 2 orginalbatterier och laddare samt skinnskal med plats för pengar och kort och är mycket nöjd. Köpte även grejor till min optimus 2x och dom var hur bra som helst, även om inte telefonen var det :)

pipkinera and fetaost like this.
  2. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser sjysst ut men är du säker på att det är samsung original batterier?

Står här Not original.

Battery:100% Brand New!
    Quality is 100% guaranteed, Not Original
    100% Fit for original chargers and your devices
    2100mAH High capacity for long life time
    Stable and safety with circuit protection

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. fetaost

fetaost Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur är extended batteriet? Jag funderar på att köpa ett för att ha som extra batteri. Även hållaren för bilen. Tack för tipset i alla fall :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. Lasse-hatten

Lasse-hatten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Passar den även med skal på telefonen?

Skickat av mig, från min telefon.

5. topic

topic Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle vilja ha ett vitt, slimmat, mattfärgat och hårt skal till min S3a, några rekommendationer? Billigt på ebay kanske?

6. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag undrar var jag kan hitta ny silverram till min telefon. Jag råkade tappa min från 10 cm håll och fick naturligtvis ett märke. När jag försökte putsa till det, fick jag lära mig att metallramen är av svart plast med ett mycket tunt skikt på, så nu har jag en svart fläck där.

Har hittat hela fronten med ram o.s.v. på ebay, måste man köpa alltihop? Och vågar man lita på ebay-grejer...

Kikade på Spider-foot och minns att jag köpte extra batterier till min SGS därifrån. Nu har jag sett extra till min S III, men de verkar inte ha extended 4300 mAh med vit baksida. Var har ni köpt sådant, och brukar kvaliteterna skifta, eller kan jag lika gärna köpa för 8 dollar från vem som helst på ebay?

Vill alltså gärna ha hjälp att finna ny silverram till min vita S III, samt extended 4 300 mAh-batteri till dito. Till ok priser och från någon man kan lita på.

7. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja du måste köpa hela ramen med skärm om du vill ha en perfekt ram. Här kan du se lite mer om varför: http://youtu.be/eo93EF7rVIw?hd=1

8. peakbogen

peakbogen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet om det säljs skal någonstans? Inte Click On-skal utan skal som går att ersätta med originalet som sitter på mobilen.

9. Vischy

Vischy Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns massor av nya bakstycken på Ebay. Bara att söka på "Samsung galaxy s3 battery case" exempelvis :)

peakbogen likes this.
  10. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    jag skulle vilja ha ett så slimmat skal som möjligt som erbjuder en förtroendeingivande ögla som jag kan hänga på ett band på av samma typ som man har på många kompaktkameror. Känns läskigt som fan att hålla den utanför relingen på en båt t.ex. för att ta ett coolt kort om man inte har den runt handleden :)

11. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack. Vet du var jag hittar det bäst? Är det ebay som gäller om jag vill betala normala priser? Hittar inget på Spiderfoot eller deal extreme.

12. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Här är ett slimmat case till SGS3, länk

Det är tunt som som tusan men kanske inte så greppvänligt. Hade ett liknande till min SGS2 men använde det inte spec ofta för jag tyckte det var lite för halkigt

13. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Kolla efter ringke slim lite på themobilestore.se eller då finns qxisit el vad f-n d nu heter på thp, kostar typ 200 men e faktiskt slimmat o rätt najs. Köpte mitt direkt när jag skaffade s3:an.

14. nfzcdy

nfzcdy Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkar bra men kostar närmare 700kr totalt. Är det vanligt för aktiva hållare ( frågar eftersom jag aldrig haft smartphone innan :D ). Vet du vad som händer om man dessutom har ett skal på telefonen?

Last edited: Jul 24, 2012
  15. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det är ebay som är king i dessa avseenden. Har för mig att det kostar runt 1500:- (så det kan vara bra att ha ev. tullkostnader i åtanke, eller att köpa inom EU).

Du skulle kunna köpa ett hårdskal på ebay för några kronor och borra upp ett hål i det för ett band kanske? Skulle nog kunna bli en bra och billig lösning på ditt problem.

Last edited: Jul 24, 2012
    Nummerskivan likes this.
  16. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Samsungs aktiva hållare till sgs2 kostade 350 kr i butik! Jag tror brodit tar såna summor för att dom vet att dom är dom enda som säljer aktiv hållare till sgs3 för tillfället.
    Titta noga på monteringsanvisningarna för din bil innan du köper dock.
    Till min skulle hållaren sitta bakom ratten så jag bara skulle se halva mobilen när jag kör!?
    Man kan ju undra hur dom kom fram till den lösningen? :-(
    Har en Opel Astra -99, så har du samma så vet du. :-)

17. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du skal på får du problem, hållaren är byggd för telefonen och inget mer. Dyrt eller inte är väl en smaksak som alltid. Jag gav runt 1500:- allt som allt för att få en bra hållare till en telefon för 6000:- professionellt monterad i en bil för 350 000:-. Det är inte hållaren som håller mig vaken på nätterna... :-)

Skickat från min Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2

18. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla även vilka varianter det finns till din bil eftersom Brodit skiljer på bilfästet och själva mobilhållaren. I de senaste bilarna har jag haft mobilen på A-stolpen, där tycker jag att jag ser den enklast samtidigt som den är minst i vägen.

Skickat från min Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2

19. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Smaken är ju som bekant lika delad som en viss berömd kroppsdel, och efter att jag fått hem mitt Zenus idag är mitt första intryck att "Vad i h-vete har jag gjort?!?!?"

Visst - telefonen sitter bra i "baksidan" av detta skydd, men det är väl ungefär där mina - åtminstone för stunden - positiva intryck tar slut.

När jag stänger "locket" till det och knäpper fast magnetlåset och håller i telefonen (tumme på ovansidan, resten av handen på undersidan) så behövs det inte mycket för att detta lock ska glida runt rätt rejält. Det enda jag tror jag sett glida mer är väl möjlightvis Disney's Bambi, men då har jag förvisso inte sett en tappad tvål i en fängelsedusch - det skulle möjligen också kunna upplevas som att vara "värre". Finns ingen som helst styvhet eller stabilitet i "ryggen" (läs motsvarigheten till bokrygg) vilket gör att det enda som håller locket hyfsat på plats är knapplåset. Hur ska det då bli med telefonen i fickan??

Ovanstående upplevelse var inte alls trevlig, och just nu är jag rätt glad att jag tänkte efter "före" och köpte ett billigt skärmskydd till telefonen på samma gång för så att jag har någon form av skydd för glaset.

Ska ge detta några dar till, men det lutar mer åt att det blir en klassisk "pouch" och ett Copter-skydd istället. (Och mina 29€ jag spenderade sätts under rubriken "lärdomar")

Inte alls imponerad av Zenus...

BTW - har vi några bilder i den här tråden på hur Copter ser ut när det är applicerat på en S3 (tänker närmast på de rundade kanterna)?

20. box4m

box4m Teen Droid Medlem

MINA ENHETER