Övrigt: Galaxy SIV - Tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av bvb, 15 mar 2013.

  1. 4U2C

    4U2C Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag med:) 100kr billigare än någon annanstans!
     
  2. Seroc

    Seroc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har Spigen Glas.t + view cover och jag gillar det. Visst ligger det inte emot skärmen nu i början eller om man haft den uppvikt en längre tid, men enligt andra ska det bli bättre. Så blir det bättre har jag bara positivt att säga om s-view. Jag personligen tycker att telefonen är skönare att hålla i med s-view, jag får bättre grepp om den. (Kan också vara att jag nu är van) Dessutom tycker jag att fodralet är riktigt snyggt och det känns bra med skydd på skärmen när telefonen är så stor.

    Hade min iPhone 4 i fickan och flyttade bord på jobbet, den kom i kläm och så fanns där på skärmen en liten spricka. Lätt hänt och jag vill gärna slippa det med denna telefon (även om den knappt får plats i min ficka) Kan tillägga att jag på iPhonen hade Otterbox Comuteer så allt var välskyddat utom just skärmen...

    Jag har bara haft s-view ett par dagar så det är väl tidigt att dela ut något betyg, men just nu känns det 9/10 där en poäng dras bort för att det inte går igen helt.
     
  3. Gurra101

    Gurra101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2012
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Är det det där skärmskyddet i glas? Hur är det?
     
  4. xophile

    xophile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    S view kostar 280kr på Dustin om du är student...
     
  5. trozen

    trozen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Har haft telefonen liggandes upp och ner med s-view cover i över 12 timmar i sträck, den vill fortfarande inte stänga sig.

    När man sen håller fast covern på baksidan av telefonen när man använder den, och sen försöker stänga igen den så åker den helt upp...
     
  6. Seroc

    Seroc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det känns riktigt bra, tjockare än väntat och dessvärre fick jag två små små luftbubblor på höger kant. Dessa syns bara när jag har skärmen släkt, de stör inte alls när telefonen är igång, men visst är det irriterande att få luftbubblor under, jag gillar det alls inte.

    De nämner i bruksanvisningen att små bubblor försvinner efter ett par dagar. Detta har inte hänt, men de kanske försvinner senare, det får visa sig. Som sagt var stör de inte som de sitter nu och de är små. (Haft skyddet sedan den 29:e och småbublorna är kvar.) Det följde med plastverktyg för att arbeta ut bubblor, men detta fungerar bara på större bubblor inte på dessa små.

    Känslan, är i vilket fall väldigt bra, jag märker inte av att det sitter där vilket väl är det bästa betyg det kan få.

    Det medföljde även en plastfilm till bakstycket, men den är inte mycket att hurra för tyvärr. Nu har jag ett view cover så det används inte men jag hade det på originalbakstycket innan view cover och på kanterna åkte det upp och det samlades lite damm där och det bara på ett par dagar. Så baksidesfilmen kan jag nog rekommendera att man struntar i, så känns det i efterhand.

    Det är det bästa skärmskydd jag har haft, nackdelen är att det var svårare att montera än andra (satt på både på iPadar och iPhones utan problem) men det kan varit jag som haft otur bara, eller tur med de andra jag satt fast. Jag har ett Copter på min iPad, känslan är absolut inte som det utan det känns som sagt som att köra utan tycker jag. Det blir ganska så flottigt har jag märkt men jag chips igår, det kan ha inverkat... :P Bara att torka av hur som!

    Jo, det medföljer "jelly buttons" till startknappen. Dessa blir en liten dammsamlare har jag märkt.
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Vilket av skydden köpte du ?


    Måste man montera den medföljande home knappen ? På S4:a sticker väl originalknappen upp lite. Eller blir den svårare att nå om man inte monterar den medföljande knappen ?


    Sent from my phone with Tapatalk
     
  8. Newklear

    Newklear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fel, det är hundra kronor dyrare än någon annanstans.
     
  9. Seroc

    Seroc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag köpte GLAS.t slim, blå variant dvs den utan fasade kanter. Jag tyckte att det fungerade bra utan extra home-knapp, men tänkte att jag provar med en stund. Det är nog hugget som stucket, det bästa är att prova vad man föredrar helt enkelt.
     
  10. 4U2C

    4U2C Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg precis när jag postat att man kunde hitta de för 199kr;)
     
  11. xophile

    xophile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Var finns S view för 199kr?
     
  12. 4U2C

    4U2C Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dx-box
     
  13. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Undrar detta också :-)

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  14. Haesten

    Haesten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Last edited: 4 maj 2013
  15. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
  16. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Köp mitt för 200:-, original och endast på telefonen i fem minuter innan det åkte av :-)
     
  17. Desert Rat

    Desert Rat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Denna har jag beställt; http://www.amazon.co.uk/dp/B00APGQ4SG/?tag=swedroid-21 . Smidigt med bara en kabel som sen delar sig. Och att man kan använda den med de flesta skal/fodral är ju trevligt!

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 5 maj 2013
  18. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Jag fick också några småbubblor som inte ville ge sig. Men det fixade sig när jag tog fiberduken och gnuggade stenhårt över bubblorna i några minuter. Skam den som ger sig ;)

    För övrigt tyckte jag att GLAS.t var aplätt att få på. MYCKET lättare än Copter, och jag har monterat på skitmånga såna.
     
  19. Ent

    Ent Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    S20 Snap

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S20 Snap
    Telefon 2:
    ROG 2
    Telefon 3:
    S4
    ROM:
    Optimized LOS 17.1
    Tråkigt att kanten runt skärmen inte sticker ut mer. Annars kunde detta, ta mig fan, varit det ultimata skalet. Aja, har ändå beställt och det skickades förra veckan.
     
  20. DetteMan

    DetteMan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Beställde nu jag också. Men gissar på att det är kopior då dem bara kostar 1/3 av originalet. Men är det bra kopior så är det ju bara att hålla käften och se glad ut.
     
    Haesten gillar detta.