Övrigt: Galaxy SIV - Tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av bvb, 15 mars 2013.

1. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Klämde på en Sony Z idag och tycker då inte det finns särskilt mkt premium med den designen. Trots glasbaksida. Material är inte allt.

2. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Okej du uttrycker dig jättebra. Ska jag tolka det som att du tycker plastpåsar är konstiga? För du nämner INGET om VARFÖR det är konstigt av Samsung att välja plast, bara att du tycker plast är konstigt. Du är konstig.

En känsla som efter ett halvår inte längre gör sig påmind (för det gör inte den där "premiumkänslan", en iPhone 5 känns inte premium längre, för vi människor är trista varelser som tröttnar på saker som inte förändras) och dessutom oftast täcks av ett skyddande skal ändå, blir jävligt obetydlig i jämförelse med låg vikt som minskar risken för betydande skador när man tappar enheten, förhållandevis enkla och billiga reparationer, fler möjligheter för användare så som att byta batteri och skal eller utöka minnet, samt en mindre telefon i förhållande till skärmens storlek och vad som finns under huven.

Och om du nu tycker en telefon med full HD, 2 GB ram, marknadens än så länge mest överlägsna SoC, flest sensorer på marknaden och en hel uppsjö med fiffiga mjukvarufunktioner känns som en tusenkronorslur så tycker jag du gjort ett jävligt kass val som bokade en S4 istället för att lägga pengarna på en Xperia Z eller HTC One, så hade du ju kunnat köpa ett Happy Meal till det också.

mixxno gillar detta.
  3. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Jag har också känt på den, och den känns otymplig och på tok för kantig tycker jag. Jag har inte direkt jättesmå händer, men jag tyckte den var krånglig att hålla helt enkelt, för det kändes inte alls bekvämt.

4. Newklear

Newklear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

För att precis som för mig så är det antagligen få som ser materialvalet som en dealbreaker. Det finns många andra delar som är viktigare när det kommer till en så dyr mobil och S4 verkar ganska överlägsen på allt annat.

Nae, smaken är som baken, antar jag.

Men lilla gubben, lugn. Du kan inte strunta i att läsa vad som skrivs och sen göra personliga påhopp för att du tolkar det lilla du faktiskt läst till något helt annat än vad som skrivs.

Jag har skrivit varför jag tycker det är ett konstigt val av Samsung.

Med S4 blir det ett tvång att köpa ett skal, med någon av de andra hade jag aldrig köpt ett skal.

Igen får du nog ta och läsa om vad som skrivits, jag har inte sagt någonting om något annat än materialvalet. Jag valde S4 just för alla de andra finesserna den har.

Detta trots att den har samma känsla i materialvalet som mina sub-tusenkronorsmobiler Blade 1 & 3.

Det går att diskutera mobiler utan att du drar in din enorma fanboyism, det går att vara objektiv i en sån här diskussion, jag lovar!

5. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

1. Bestäm dig nu lilla gubben. Du kan ju inte argumentera för att "premiumkänslan" har någon märkvärdig betydelse och sen hävda att de andra finesserna som Samsung erbjuder var det som fick dig att välja Samsung, trots att du inte gillar plasten?

2. Håll dig till fakta, sluta fantisera ihop saker för att få det att passa in i saker som inte har sagts. Du har fortfarande gett mig något argument om varför det är konstigt av Samsung att välja plasten, om du inte anser att "Samsung borde göra som konkurrenterna" var ett argument. I så fall är du inte vidare affärsmässig, och då spiller jag min tid helt i onödan på att ta den här diskussionen med dig i vilket fall.

3. Nej det är inget tvång. Hur blir det ett tvång? Sitter du under pistolhot? Det kanske är som så att det sitter små gubbar i skuggorna där du bor och hoppar på alla med en Samsunglur och tvingar dem att köpa ett skal?

4. Min enorma fanboyism? Jag tycker jag har hållt mig väldigt mycket till fakta här, rätta mig gärna om jag har fel, och om det är så man är en fanboy enligt dig så, ja... Då kan jag bara beklaga att du har fel. Jag försökte förstå dig och dina åsikter, vilket du gjorde väldigt svårt för mig genom att vända kappan efter vinden istället för att hålla dig till sakfrågan. Du borde dessutom inte prata om att det går att vara objektiv efter att du framfört att du tycker det är tråkigt att Samsung "väljer att göra en så plastig mobil med en så pass tråkig design, när deras konkurrenter vågar ta ut svängarna mer". Det är en högst subjektiv åsikt, som du försöker framföra som något objektivt. Den smörjan går inte hem hos mig.

6. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Trodde denna tråden handlade om tillbehör ;) Vem bryr sig om denna strävan efter "premiumkänsla"? Det skulle innebära en tyngre och ömtåligare telefon och förmodligen är det därför Samsung väljer plast. Passar det inte så är det bara att välja One eller någon annan. Det är fan inte "synd", det är ett medvetet val.

Nu till topic..

http://www.dhgate.com/store/product...-credit-card-case-for/14497676-158847840.html

En sådan vore nice att ha till S4 helt klart.

dimaZ, PatrikDroid, mallmiz och 1 annan gillar detta.
  7. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

8. Newklear

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

1. Ja, det var de övriga egenskaperna som fick mig att välja S4, trots dess väldigt plastiga yttre. När man väl fått på ett skal så är den ganska överlägset bättre än konkurrenternas telefoner.

2. Ja, man kan ju gissa vem här som fantiserar, jisses... Ja, det är konstigt att ett företag fortsätter på samma tråkiga spår när dess konkurrenter valt att gå en ny och fräsch väg. Det tyder bara på att Samsung växt sig för stora, precis som Apple.

3. Ja, det är ett tvång (för mig, detta är en subjektiv fråga, jag har aldrig sagt något annat) när man gör en så plastig mobil.

4. Ja, din enorma fanboyism. Du hoppar fram med fackla och högaffel så fort man säger något negativt om telefonen du köpt. Säg gärna vilken fakta det är du hållt dig till i denna diskussionen, det har nämligen inte förekommit någon sådan, då detta endast är en subjektiv fråga.

Sansa dig lite innan du skriver så kanske det går bättre.

9. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

1. Alltså var inte premiumkänslan särskilt betydelsefull i jämförelse, precis som jag sa.

2. Du antyder att jag har fantiserat ihop något. Kan du ge exempel på detta? Citera gärna.

3. Nej, det är inget tvång, det är ett val. Lär dig vad olika begrepp betyder eller gå och snyt dig.

4. Vilken fackla? Vilken högaffel? Jag frågade dig om din åsikt och gav dig en ärlig chans att lägga fram varför du tycker som du gör, och den chansen tog du inte. Skyll dig själv.

10. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Kan man köpa en, eller måste man köpa minst 30 st? :P

11. Newklear

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Premiumkänslan är helt klart viktig, men när det handlar om så mycket pengar blir alla de andra funktionerna sammanlagt viktigare, då man kan köpa ett skal för att förbättra känslan, medans det är svårt att förbättra alla de andra punkterna.

Ja, för mig är det ett tvång.

Jag förklarade, du läste inte, skyll dig själv.

Korkad diskussion hur som helst, smaken är som baken och hur man upplever en telefons yttre är subjektivt.

12. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    30 såg det ut som. Antar det borde komma upp fler snart på andra sidor, hittade ingen bra nu. Måste ha en sån till nästa telefon ;)

13. Pjuklarven

Pjuklarven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Är det inte risk att korten börjar skava mot skärmen och göra fula linjer tvärs över skärmen?

14. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag har ett sånt till min iPhone, fungerar hur bra som helst. Jag kommer bara köra med såna skärmskydd i framtiden. Mest för att känslan av glas inte försvinner och man glider så jäääkla lätt med fingrarna.

Skyddar gör det också. Jag tappade min iPhone i trappen (marmor) med skärmen rakt ned, ett riktigt magplask. När jag plockade upp luren var skärmen spräckt, men när jag tagit bort det spräckta skärmskyddet så visade det sig att det var skyddet som spräckts och skärmen var helt intakt. Kan ha varit tur såklart, men jag tror nog att skärmen strukit med om jag inte haft skärmskyddet som tog smällen först.

Nackdelen är att det faktiskt gör telefonen lite tjockare. Det kan tyckas vara tunnt enligt specifikationerna, men i praktiken så känner man det rätt tydligt att telefonen blivit lite tjockare. En annan nackdel är att deras billigare variant har ganska vassa kanter, inte så man skär sig, men det är en oskön känsla, speciellt vid hemknappen. Det finns en annan modell som är lite dyrare som har rundade kanter, i alla fall till iPhone.

Vill man spara lite frakt så kan man beställa via ebay och då går frakten på 1-2 USD från deras officiella ebay-butik.

En sak är säker, Spigens grejer håller enligt mig riktigt hög kvalité.

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Seroc och acr gillar detta.
  15. Seroc

Seroc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ny här, har läst tråden om tillbehör och jag la precis en beställning på ett Galaxy S4 Case Neo Hybrid från Spigen. Tänkte tipsa om att om man beställer valfritt skal eller skärmskydd till S4 innan den 22:a april så medföljer ett skärmskydd på köpet. Det är deras Ultra Crystal-film som medföljer, om den är bra låter jag vara osagt.

Fodralet + frakt (billigaste alternativet) kostade mig strax under 40 dollar.

En fråga. Jag beställde min galaxy från Telia genom Mecenat (studerande) och med abb Under 25. Jag förstod aldrig om Flip Cover skulle ingå eller inte, tyckte att det stod det men i beställningsbekräftelsen står inget om detta. Någon som har koll? (Har ju beställt annat, men om det dröjer vill jag ju ha något som skyddar.

16. rrrr323

rrrr323 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

17. xophile

xophile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Spännande, batteri på 2600mah för 10USD = 70SEK

18. Newklear

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

$19.99 för något som på bilderna i alla fall ser exakt likadan ut...

EDIT: Ahh, missade att den inte hade en ruta på framsidan... Men nästan likadan!

Last edited: 16 april 2013
  19. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Säkerligen från kina = sämre än original.

OnT; Köpte en sån här pouch tills view cover släpps :) Samt denna bilhållare.

Last edited: 16 april 2013
  20. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Haha kul bilder xD
    Pouch för S4, med en 4S i ^^