Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

1. DroidGurka

DroidGurka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Prylnördens förbannelse. Underligt att man inte kan fokusera på alla prylar man har när man väntar på nästa pryl.

Man blir ju faen besatt. Tur att man kan dölja det skapligt för familj och vänner, annars skulle de väl låsa in mig på något dårhus. :P

nodisk och Nithrin gillar detta.
  2. Maxinux

Maxinux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skickad*Idag, 14:56Inlägg #64Telias orderläggning prioriterar just nu att få iväg inneliggande beställningar och är därför svåra att komma i kontakt med. Vi saknar därför dessvärre möjlighet att kontrollera en enskild order innan paketet är lämnat till posten. Innan kundtjänst kan få fram ett kollinummer så är alltså inte paketet skickat, oavsett tidigare besked kring leveranstid.

Aktuell status från i förmiddags är som nedan:

Galaxy Tab 10.1 Svart. Fortfarande preliminär leverans under v.29. Skickas ut så fort vi får dem från Samsung.*

Galaxy Tab 10.1 Vit. Beställningar inkomna och godkända (där kontrakt finns registrerat) innan 30/6 skickas enligt besked i eftermiddag, onsdag 6/7.*

Beställningar inkomna efter 30/6 samt kunder som utfört ändringar i sin beställning (exempelvis bytt färg) behandlas och skickas ut snarast möjligt. Förhoppningen är att de beställningar som hunnit ändrats under måndag eller tisdag skickas ut idag. Beställningar som inte blivit ändrade ännu behandlas i den mån Telia orderläggning hinner.*

Innan ett paket är lämnat till posten, vilket sker på eftermiddagar, och blivit tilldelat ett kollinummer så har vi på kundtjänst, oavsett hur du kontaktar oss, ingen möjlighet att lämna någon status på en enskild order.

Edit: Om beställd GT 10.1 ska sampaketeras med ett fast/mobilt bredbandsmodem eller liknande kan leveransen ta någon dag ytterligare.Med vänliga hälsningar
    Kristoffer Gustafsson
    Moderator Telias forum

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

nodisk och DroidGurka gillar detta.
  3. DroidGurka

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Med lite flyt och en skopa tur, kanske man får leka med plattan i helgen.

4. nodisk

nodisk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hoppas verkligen det med :D

5. Greatben

Greatben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaja det e bara åh vänta för en annan, har beställt en svart 23 maj, men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Eller? Har man tur så får jag den nog innan dom släpper galaxy tab 12.1

6. Maxinux

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nu kollar jag på Mina Sidor i Telias webbsida och där finns mobiltbredabnd abonemang med samma nummer som jag valde och bindningstiden är 2013-07-06 och det kunde jag inte se innan idag.

Betyder det att de har genomfört ordern och den skickades?

Ser ni också abonnemanget i era sidor?

7. DroidGurka

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Mitt mobila bredband har samma datum som när jag beställde. Fick SIM kortet till abonnemanget förra veckan.

8. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nope, ser ikke noe mobilt bredband her

9. Maxinux

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag beställde 15:e Juni men fick ingenting!!! men jag gjorde bytet till vit före igår och det verkar att de registrerade det idag.

10. DroidGurka

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Telia har "spammat" mig med snigelpost. Först fick jag SIM-kort, sedan ett brev med information om mobilt bredband (smtp server osv.). Idag fick jag ett brev där de tackar för att jag förlängde min bindningstid.

11. Maxinux

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har tecknat ett nytt abonnemang det är kanske därför.

12. pulsar

pulsar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 1,2,3,4 XL
    Platta:
    Nexus 10
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012 & 2013), och Nexus 9
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Chromecasts
    Liksom andra som pratat med Telia idag fick jag efter att ha pratat med dem nu ikväll beskedet att för svart Tab gäller preliminär leverans vecka 29. :mad:

13. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag fick min skickad från butik igår, den levererades idag. Den butiken hade fått in två exemplar, som jag och min kollega (vi är företagskund) fick. Vi la faktiskt en förbokning via den butiken redan i maj...vi är loco.

Hursomhelst, på kartongen står det mycket riktigt att den kostar 5295:- utan abb. Jag tycker dock inte att det är dyrt med tanke på att motsvarande iPad 2 (3G 16 GB) kostar 5600:-, och då ingår inte USB-adapter.
    Apple iPad 2 3G 16GB - Surfplatta - Hitta lgsta pris, omdmen och information
    Dessutom är 5295:- ett lanseringspris, i augusti kommer den nog vara ett par hundralappar billigare.

14. andreas8912

andreas8912 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

ang priset, valde ni inte telia för att ni kunde få den för 3600 kr? jag behövde varken uppgradera bredband eller binda mobilt bredband för att få den för detta pris.
    150 kr i 24 månader

Det är ju en rabatt på 1700 kr.

15. argiriou

argiriou Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur fick du den för 3600?

16. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Antagligen får jag en imorgon butiken som jag sa att jag var intresserad av en sa att jag var den fjärde i kön och att dom får in 4 stycken imorgon så kan bli en tab imorgon :)
    Hoppas att många små spel kommer funka på den då det är det samt surfning jag kommer använda mest.

17. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jepp, så blir det mere eksklusivt med en sort når alle andre har hvit + med alle de som har endret bestilling fra sort til hvit så er det større sannsynlighet for at de får inn nok sorte oss andre :)

Greatben gillar detta.
  18. putte79

putte79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Jag fick samma, jag har fiber som ingår i min avgift för lägenheten och denna kan jag inte förlänga men jag fick taben för 150:- 24 mån i alla fall.

19. andreas8912

andreas8912 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Man undrar lite hur stor vinstmarginalen är när dom kan sälja den för 3600, utan något bindande abonemang osv.

Putte79: Gjorde du beställningen över telefon? Isf fick du hem något avtal eller likanande att skriva under och skicka tillbaka, för beställningen.

20. DroidGurka

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag förlängde mitt fiber bredband med 12 månader och fick den också för 24 x 150kr. Det ska gå att göra via nätet (Via fiber - Bredband - Privat - Telia.se) men det fungerade inte för mig. Jag gjorde det istället via kundtjänst (e-post).

Angående vinstmarginalen så är det inte ovanligt att Telia kör kampanjer för att få sina kunder att binda upp sig där de uppenbarligen går back, eller +/- 0. Jag har hoppat på ett antal av dessa. När bindningstiden går ut brukar jag avvakta tills det kommer ett avtal jag tycker ser intressant ut, (som detta!) och sen förlänga.