Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

1. archen

archen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Telia skickade min idag

Beställde 20/6 men massa trubbel men nu är den på g. Se tidigare post ang trubbel

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. joxo

joxo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde en vit den 5/7 och fick den igår. Ibland fungerar det...
    Och jag är än så länge grymt nöjd :-)

3. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kan ju bara säga grattis!
    Detta är dock ett väldigt klart exempel på att Telia så uppenbart inte har ett fungerande system. Jag beställde 30/6 och har inte fått den än. Blir så j*vla besviken på Telia.

4. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är det någon av er som beställde via nätet och band bredbandet som fick ett avtal som skulle skrivas på? Pratade precis med kundtjänst, och de säger att det ska skrivas under ett avtal innan de skickar tabben. Har inte fått det heller.

Sent from my V9/Light using Tapatalk.

EDIT:
    Ringde till dem igen då de hade lovat att maila varuavdelningen och återkomma, men jag hade inte nåt. De hade inte fått svar på mailet så jag bad dem ringa till avdelningen. Fick då till svar att det går inte, inte internt kan Telia ringa den avdelningen på grund av semestrar. Har nog aldrig tidigare hört talas om ett så pass stort företag som har en avdelning som inte ens kundtjänst eller någon annan kan ringa interns ens. Det är ju totalt ofattbart.

Last edited: 12 jul 2011
  5. rolandolsson

rolandolsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hämtade ut min vita igår och såg då att den hade funnits på utlämningsstället sedan i fredags, men sms-aviseringen hade inte fungerat...

Jag blev glatt överraskad av att usb-adaptern fanns med i leveransen. På amerikanska forum har en del klagat över att de var tvungna att köpa till den separat... Fungerar strålande med mina usb-hårddiskar och även min systemkamera...

Har inte hittat någon matnyttig info om den på svenska samsung-sidorna. Men i Usa finns det manualer för de modeller som säljs där. T ex http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201106/20110610070713309/GENERIC_GT-P7510_Galaxy_Tab_10-1_English_USER_MANUAL.pdf

Även lite introduktionsfilmer finns där Samsung Galaxy Tab 10.1 | Interactive Experience & How To Videos

6. Maxinux

Maxinux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Fick min vit idag men de skickade inga sleeve :@
    när jag öppnade den såg jag stor rund shape som en olja mitt i skärmen.
    Nu måste jag lämna tillbaka :-S fuck Telia och Samsung
    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bifogade filer:

7. hamchoi

hamchoi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

8. husebuse

husebuse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det hade jag med, men den försvinner. Hade en stor jävla blob i mitten, men efter att ha använt taben i 10-15min så försvann den. Vill minnas att jag hade samma fenomen på min sgs2

/martin

9. akpe

akpe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

helt makalöst beställde den 1 en vit för den fanns på lagret.ringer den 8:e för inget verkar hända förutom att jag fått färlängd bindningstid på mitt bredband.får till svar att nått har hänt med min order men att hon har pratat med lagret o fixat så att min platta ska skickas samma dag.idag den 12 har fortfarande inte fått plattan så jag ringer igen för att kolla om dom skickat den.gissa vad.........min beställning har kommit bort haha men nu lovar hon att den ska skickas imorgon jaja den som lever får se.Felia är för underbart;)

10. Maxinux

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har användt den i mer än timme nu och den har inte försvann tvärtom den ser tydligt ut.:-(

11. husebuse

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Aha, trist ju. Antar att det är glidvätska som ligger mellan skärmlagerna. Går inte om du liksom försöker dra ut det mot kanterna med något mjukt typ sån skrapa som man får när man sätter skyddsfilm?

/martin

12. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad i för format är din usbdiskar formaterade? den tog inte min usbsticka
    Så funderar på om det är formatet den är formaterad på

13. husebuse

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tror den vill ha fat32.

14. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmm... jag avbeställde min tab och abonnemang hos Telia och tecknade nytt i teliabutik där jag även fick en tab direkt. Idag när jag går in och tittar har jag fortfarande kvar mobila bredbandsabonnemanget som jag avbeställde.. jag avbeställde ju i fredags, och tecknade nytt i butik. Nu ser det ut som om jag har två st. mobila bredband.

Tycker det borde vara borta från mina sidor 2-3 vardagar efter uppsägning???? Eller luras telia där med och säger att dom säger upp det, precis som när de gav mig kollinummer som inte existerade??

15. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp stämer funka direkt med Fat32 hmm jag kör alltid med ntfs på min saker för att kunna ha saker större än 4.3gig på min usbsticka.

Ska nog testa och koppla upp min canonkamera med den och se hur det funkar.

16. Maxinux

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag försökte det men det gick inte och ta bort den. Den är ganska stor och finns i mitten. Kan man lämna den i butiken om köpte den på nätet?

17. fsahl

fsahl Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde en svart sgt 10.1 den 21/6 av telia. fick sedan reda på att den var försenad och ringde telia, dom sa då att den var redo att skickas...detta är väl 10 dagar sen ungefär. Den 4 ringde jag igen och då sa dom att den skulle komma runt den 27/7. Avvaktade en dag och sedan skickade jag mail till dom att jag ville avboka, en vecka senare närmare bestämt i söndags hade jag fortfarande inte fått en bekräftelse på att den var avbokad och ringde dom igen, han såg inget om någon avbokning utan att beställningen fortfarande var aktiv. Bad honom då ändra till en vit om det skulle gå fortare att få den levererad. Bad även om en mailbekräftelse om ändringen. Idag hade jag fortfarande inte fått denna bekräftelse och ringde igen, tjejen som svarade sa att ingen sådan ändring fanns i deras system. Valde då att helt makulera beställningen för att jag helt tröttnat på dom, bad då även extra tydligt om en mailbekräftelse att jag makulerat beställningen. Ser 3 timmar senare att det minnsan hoppat upp ett nytt abonnemang på mina sidor för ett mobilt bredband. Jag blir så satans trött och har nu tänkt ringa telia det första jag gör i morgon och ge dom en ordentlig skopa skäll...

Har aldrig haft problem med telia förut men nu förstår jag verkligen var ordvalet FELIA kommer från.

18. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp eftersom det är en telia såld produkt

19. IceXcube84

IceXcube84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White
    ROM:
    SlimLP AOSP 5.0.2 (15-04-2015)
    Info:
    [KERNEL] ElementalX-N6-0.28
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note III White
    ROM:
    Omega v5.0 XXUDMK2 Android 4.3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S III White
    ROM:
    Cyanogenmod 11 Nightly
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    CM11.0/SGT7 for P4
    Info:
    [4.4.4] [F2FS] CM11.0/SGT7 for P4 [20140717]
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    P7500XWLP6_P7500OXXLP5_NEE
    Nu har jag fått nog av Telia och deras bristande kommunkation mellan Kundtjänsten och varulagret.

Fick detta smset precis från Telia:
    Nu får dom väl ta och ge sig. Bytet till en vit från en svart är bekräftat från deras kundtjänst och dom skulle ta kontakt med varulagret och ändra de men inget händer förutom de här.

Nu har jag mailat deras varulager och påtalat att dom har bristande kommunikation mellan kundtjänsten och varulagret.

Löser dom inte de här så kommer jag begära en ursäkt för deras slarv och att dom makulerar beställningen och plockar bort bindningstiden dom har lagt på fasta bredbandet.

Fick detta tillbaka precis från deras epost:

Hoppas de löser sig för jag har tappat förtroendet för Telia som företag.
    Aldrig haft problem med Telia innan.

Last edited: 13 jul 2011
  20. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Fick också detta smset idag. Lite extra kul då jag redan bytt till vit och hämtat ut min platta på posten i måndags. Betyder detta att jag kanske får en svart i augusti? ;-) Nej men seriöst, måste försöka reda ut detta med Felia. Det verkar som att deras vänstra händer inte riktigt vet vad deras högra händer gör. Det är ju fan att man ska behöva sitta barnvakt åt ett så pass stort företag som Felia.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk