Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

1. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Tycker det är tämligen logiskt och självförklarat att en operatör som tjänar pengar på kundernas användande av GSM- och 3G-näten enbart säljer varianten som de kan tjäna pengar på.

Förtjänsten att sälja bara en platta är nämligen i stort sett obefintlig.

2. Maxinux

Maxinux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kom precis från Telia butiken i Kista och de har inte fått GT10.1 och de tycker att den ska dröja några dagar till.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Enheten kommer ju ha både WiFi och 3G så jag förstår inte vad som är problemet?
    OM jag ska köpa en surfplatta så måste den ha sim kort vill kunna ha med sig enheten och inte bara sitta hemma med den.

Skulle testa Demoplattan dom hade på ikanohuset i linköping men den var inte igång eller så var den paj.

Kolla den telia butiken och den i stan men dom verkade fullbokade på dom som dom skulle få in och skulle dom få in någon extra så var jag först i kön att titta om jag ville ha en :)

Last edited: 29 jun 2011
  4. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Varför skulle någon butik sälja den om de inte tjänar ngt på den? :P

5. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Problemet är att det blir dyrare och är onödigt för de 99% av oss på detta forum som har en nalle med Android. Om man har en någorlunda ny version av operativsystemet har man nämligen en mobile hotspot med sig hela tiden, (och har man en äldre version finns det säkert appar som funkar). På det sättet behöver du varken byta simkort mellan nalle och tablett i ett kör eller betala två simkort med data. Har en netbook med simkortsplats som jag aldrig använder sedan hotspot-funktionen kom native till Android. Den den var 1000 spänn dyrare än wifi-versionen när den kom (Aspire one)

6. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Jo den blir dyrare om du skulle köpa den direkt över disk, om du köper den via telia på det här sättet blir den ju billigare än wifi only vaianten så 3g är ju en trevlig bonus.

För mig är det suveränt, jag har mitt mobil abonnemang hos 3 vilken betyder att täckningen är obefintlig om när man åker upp till "stugan" i norra jämtland men med det medföljande mobila bredbandet så kommer jag att ha internet anslutning även där.

7. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Bara för man råkar ha en telefon med utdelning av internet betyder det inte att man vill slösa batteri i båda enheterna bara för att få internet. Jag har också en netbook med simkortsplats som jag alltid använder för att få internet när jag är ute på drift.
    Det innebär att telefonen jag har med mig kan spara sitt batteri och kan använda min dator tills batteriet är slut.

8. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Billigare startkostnad kanske men på ett år måste det ju bli billigare att bara ha ett abonnemang även om själva tabletten blir dyrare. (Förslagsvis ett abonnemang med bra täckning om man tänker hänga mkt utanför tätorterna)

9. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok sant det är ju förstås en faktor med tabletter som har så bra batteritid som denna verkar ha. Min gamla Aspire one hade ju så dålig batteritid att själva telefonen aldrig blev en begränsande faktor. Fast blir ju fortfarande billigare isf att tjacka ett extrabatteri till telefonen än pröjsa extra för sim-version (och ungefär lika krångligt att byta batteri som att byta simkort)

10. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ja, du föredrar heldre att ha med dig ett extra batteri som du måste byta för att kunna ringa. vilket innebär att du måste stänga av telefonen byta batteri sätta i det nya och starta telefonen. Varför köpa en surfplatta då? det är ju billigare att surfa enbart med telefonen... Börjar du snacka att allt ska vara så billigt så känns det ju ganska onödigt med en surfplatta.

Jag förstod inte det sista du skrev? Men om du menar att man ska ta ur simkortet ur telefonen och sätta i tableten så är det inte det jag snackar om. Jag snackar om att ha ett ett abonnemang till plattan alt köpa ett tvillingkort.

11. blueblood

blueblood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

12. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

De ska komma in i lager idag enligt telias kundtjänst, och de börjar skicka ut idag. Sen tar det 5-6 arbetsdagar i vanlig ordning innan man får den.. :(

13. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det någon som vet om vi som förbeställ våra tablets via nätet får ta del av prenumerationserbjudanden från Bonnier med värde av 1000kr? Går rykte om att man endast får det om man köper via disk..

14. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Var det båda färgerna som skulle komma in? kollar man telia.se så står det att den vita är i lager men att den svarta är inkommande.

Tycker det låter konstigt att det bara ska gälla om man köper över disk. Med tanke på att det är ett sammarbete mellan samsung och bonnier. Och telia verkar inte ha nått finger med i spelet.

15. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sebastiank gillar detta.
  16. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja det var det jag snackade om, två abonnamang är inte aktuellt för min del. Och nej, i det fallet är det inte billigare att surfa enbart med nallen, jag har fast pris så det kostar exakt lika mycket. Dessutom är det ju inte så

Men tvillingkort? Två sim till samma abonnemang? Vilken operatör går med på det? Trodde ingen, de vill ju att vi ska skilja på mobilt bredband och surf till nallen trots att det är samma sak.

17. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ja, men det jag menar att det blir billigare att surfa med enbart nallen är att du slipper köpa en galaxy tab...

Ja, två kort med samma abonnemang.
    Tror det är enbart Telenor som erbjuder det gratis. Telia har det för 40kr i månaden. och tele2 erbjuder det inte alls till privatpersoner.

Last edited: 30 jun 2011
  18. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok kände jag inte till. Några tior kan det ju lätt vara värt att slippa byta sim hela tiden... Hur är det med 3?

Gillar inte att surfa på nallen, för liten skärm och för svårt att skriva...

19. Nightfly

Nightfly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Företagskunder då? Jag har både företagsabonnemang med fastpris till mobilen och ett mobilt bredband till mitt företag. Känns surt att behöva skaffa ett tredje abonnemang till plattan.

20. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Nu vet jag inte hur 3 har eller olika avtal eller vad som gäller. Det står på hemsidan för dem.

Det jag ville påvisa var att du påstod att 3G var onödigt för 99% av alla på forumet pga av att dom har en telefon med hotspot. Där av min skrivning om att surfa med telefonen. För 99% av alla på forumet har en telefon med android så dom ungefär kan göra samma sak med sin telefon som man kan med plattan. Så varför köpa plattan överhuvudtaget?

Summa summarum: Alla har vi olika val när det gäller hur stor skärm vi vill ha, vilken sorts uppkoppling på tableten vi vill ha. Bara för man har hot-spot och du tycker det räcker med att ha din telefon som hot-spot betyder det inte att alla vill ha det. För det var det du påstod i ditt första inlägg att för 99% av forumets användare var det onödigt. I så fall är plattan lika onödig för 99% av användare här...

Läste lite på Tele2 för företag och där gick det att få parkort. Att om man har extra surf på sin abonnemang gäller det inte. Frågan är vad som om det "ingår" med abonnemanget.

Nightfly gillar detta.