Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av bd85, 13 feb 2011.

1. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Saknar också Sonos-appen, man får använda hemska Andronos igen och den är inte anpassad.

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Är det fortfarande juni som gäller som releasedatum för de nya 10.1? Tycker det är väldigt tyst om denna.....

3. Johan F

Johan F Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Finns två spår för svensk release. En person hade pratat med Samsung i måndags vilket gav svaret v.28 dvs juli. En annan pratade med samma företag i tisdags och då sa de juni...(inget närmare än så). Ring och kolla, med lite tur har de styrt upp det till juni igen...:)

8 juni i USA.

4. bjarneh

bjarneh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 7 Plus
    Platta:
    Acer Chromebook Spin 713 (CP713-3W)
    Platta 2:
    Pixelbook 2017
    Övrigt:
    Nvidia Shield, Google Home, Sony Bravia KD-55XD7005, Ikea
    Hoppas verkligen att den släpps med Exynos processorn. Dock verkar den special edition de delade ut på Google IO ha Tegra 2 :(

5. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

7. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

8. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

9. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Personligen bryr jag mig inte om tjockleken i sig, men däremot så är vikten väldigt viktig!
    Då jag tycker att det är ganska jobbigt att hålla i Galaxy Tab som är ganska lätt.
    Ergonomi och tab's är knappast det bästa, inte som det är nu iaf! Hålla i en 700g tab i några timmar och man är riktigt trött i händerna tror jag...

10. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag köpte en Acer iconia a500 den väger lika mycket som Mororola Xoom och iPad(1). Jag hade en iPad innan och jag har aldrig tidigare funderat så mycket över vikten eller blivit trött i händer eller armar. Nu när Samsung kommer med sin lättviktare blir jag nyfiken men det verkar som att vikten och tunnheten har kostat i funktionalitet. Som vanligt handlar det om prioritering.

Sent from my A500 using Tapatalk

11. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja man får ju väga fördelar och nackdelar mot varandra, men vilken funktionalitet skulle inte finnas i den lättre v10.1? Förutom sämre kamera vilket absolut inte är något problem för mig personligen...

Såg precis i tråden att den kommer med Tegra 2, det var ju en klar besvikelse... Var väldigt spänd vad Exynos CPUn skulle ha fixat i prestanda tester!

12. dampus

dampus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

13. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Lite högt tycker jag med! Men samsung kommer väl iaf se till att hålla plattan uppdaterad ett tag om man ska tro på 18-månadersdealen från I/O, vilket får ses som positivt. Man får hoppas att prisbilden blir lite lägre än det ser ut nu, då blir 10.1 ett vasst alternativ!

14. LtSqarePants

LtSqarePants Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tycker att det är kul hur folk tycks "hata" tegra 2. Tycker att det vore smidigt om det formatet på de videofiler jag har tillgång till fungerade direkt i den spelare jag hade tänkt använda, men så är inte alltid fallet, då får man arbeta runt detta faktum. tycker inte att det är nog för en fällande dom.

Om man följer motsvarande forum i USA så pratar man mer om hur detta troligtvis är ett drivrutin fel och hur problemet troligtvis lösts iom 3.1 (i alla fall hos ASUS enheter).

Själv ska jag till "Staterna" i sommar och kommer att förboka en 10.1 så fprt detta är möjlgt. Jag tror att det kommer en lösning på detta "problemet" inom någon månad, om det är via uppdateringar i Android eller tredjeparts codec det lär framtiden utvisa.

Sqarepants OUT!

15. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Är inte det att jag hatar tegra2 men jag har ju gamla taben så att säga och ser då ingen anledning till att köpa en ny platta som inte ens klarar lika mycket som den gamla. Visst var väll skärmstorleken lite lockande men 7" fungerar. Väntar hellre på en platta som klarar lika mycket som första galaxy tab men har lite större skärm och är lite rappare

16. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Halv-recension (inget betyg eftersom det inte är en släppt produkt) av Samsung Galaxy Tab 10.1 Limited Edition.
    http://www.engadget.com/2011/05/17/samsung-galaxy-tab-10-1-limited-edition-review/

Det är en "recension" av Google I/O-versionen, som alltså skippar TouchWiz, 3G och MicroSD-kortplatsen.

Engadget gissar att även den releasade WiFi-versionen kommer sakna minneskortsplats...det var ju lite synd. Minneskort som är så billigt. :-/

Kraftigt batteri - 7000mAh. Min telefon (och de flesta andra) har 1500mAh. Batteritestet gick ju också väldigt bra, nästan i iPad 2-klass.

GPS vete tusan om den kommer ha. Det är rätt vanligt att WiFi-versioner av surfplattor saknar GPS. Någon som vet?

Intressant!!!! "If you'll recall, we heard back at CTIA that Sammy would be yanking TouchWiz "in select regions""

17. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ingen HDMI-ut på plattan och ingen plats för minneskort för dryga 5500. Aj aj Samsung...

18. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Misstänker att USB-anslutningen kan ge HDMI-signal, enligt MHL-standarden. (Den teknik Samsung kör på Galaxy S2.) Är förstås inte säker, men det känns troligt. Själv föredrar jag en riktig kontakt - helst av allt en full-size HDMI, men även Micro HDMI som på min LG Optimus 2X är att föredra framför MHL.

Avsaknad av minneskortsplats får vi väl vänta och se om det stämmer, men det känner jag är ett stort problem, minneskort är ju så ruskigt billigt!

19. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

galaxy tab 7" som kom förra året har _INTE_ tegra 2. Var har du fått det ifrån?

20. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Nej det är ju just det att den har hummingbird som klarar mer än tegra2, processorn i 7" klarar fler mediafiler än vad tegran gör.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk