Galaxy tab for dummies

Diskussion i 'Samsung' startad av Strv 74, 19 mar 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ännu mer böcker

    När jag kollar på Amazon (US) vilket jag borde ha gjort tidigare hittar jag en mängd Galaxy Tab böcker. Dock är flera ännu inte publiserade.

    "Galaxy Tab 2: The Missing Manual" är på väg ut men har inget datum än. Vilken träffande titel för övrigt.

    "Sams Teach Yourself Samsung GALAXY Tab ™ in 10 Minutes" finns i lager.

    "How to Do Everything Samsung Galaxy Tab" kommer i september.

    "Samsung Galaxy Tab Survival Guide - Step-by-Step User Guide for Galaxy Tablet: Getting Started, Downloading FREE eBooks, Using eMail, Photos and Videos, and Surfing Web (Mobi Manuals)" finns också i lager och desutom iKindle version!

    Jag kommer att beställa den sistnämnda idag och läsa på min Kindle. Jag kan naturligtvis läsa den på tabben också men hittills har jag inte varit imponerad av tabbens batteri och min laddade Kindle bara går och går.

    Kollar man på Amazon UK finns böckerna där också och det är ju lättare om man är i Sverige.
     
  3. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I handen

    Jag har nu fått tag i "Galaxy Tab for Dummies". En riktig tegelsten på 380 sidor. Genom att bläddra i den ser jag att den nog innehåller det jag efterlyste från början när jag köpte min tabb, d v s den manual som inte finns. Boken är i färg och väl värd de 25 dollar som den kostar, särskilt med tanke på vad dollarn står idag.

    Jag köpte min i New York. Där fanns det knappt några Galaxy Tabb att köpa på de dussin affärer jag besökte och tillbehör är det mycket ont om. Jag passerade ett antal affärer innan jag hittade en extra USB kabel jag behövde. Alla uppgav att man sålt ut och nu väntade på nästa generation. Inte utan att man fick en känsla av att inte hänga med när man frågade efter tillbehör till förra årets pryl...
     
  4. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hur mycket ligger priset på en Galaxy Tab i USA med dagens växelkurs?
     
  5. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Priser i USA

    De flesta Galaxy tab jag såg annonserade i butikerna var knutna till abbonemang så priset var inte rätt. Sedan hade man slut överallt som till exempel på den stora kedjan J&R som har allt annat. Troligen finns det stora restlager någonstans som kommer att dumpas men inte när jag var där. Märkligt nog så utannonserade man Tabben i en stor ljusreklamskylt på Times Square trots att de flesta hade lagt av med den. Nu var jag bara i NYC så priset i övriga USA och dessutom över internet vet jag inte.

    Skulle jag gissa kan man nog få den för 2500 SEK eller mindre. Jag jämför med kameror som jag köpte och dessa var 1000 - 1500 SEK billigare än i Sverige. Man skall dock vara försiktigt som en handlare påpekade för mig. En hel del handlare i innerstan säljer löjligt billigt men man vet inte om det är reklamerade exemplar som reparerats och sedan dumpas bort. Jag letade efter en Canon SX30 som de flesta tog 499 USD för. Hittade den på B&H (största kameraaffär jag någonsin sett) för 429 USD men hade fått erbjudanden ända ned till 249 USD av diverse handlare runt Times Square. Gillade dock inte de "vibbar" som försäljarna avgav i sina argumenteringar.