Galaxy Watch 6 tråden - allmänt

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 6 (Wear OS)' startad av spicata, 26 februari 2023.

1. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Rätt nöjd än så länge efter 2 dagar med GW6 Classic 47 BT. 2 mm större än min 5 pro. Verkar ju inte mycket men det märks faktiskt en del. Gillar stora klockor då jag har grova handleder och denna känns faktiskt bra. Valde en svart som är mer blanksvart och inte riktigt lika matt som 5 pro. Inte allt lika rund under heller utan ligger rätt bra på armen. 5 pro var ju alldeles för rund och kändes hög som om den låg ovanför liksom tyckte jag. Bara synd de inte klämde i ett lite större batteri. 6:an är ju bara 1 mm tunnare än 5 pro så de hade ju faktiskt kunnat utnyttjat den till lite med batteri. Dessutom hade de kunnat sänka ringen 0.5 mm till 1.0 mm också och fått lite plats även där. Men nu är det som det är. Verkar hålla rätt bra i batteri om man är sparsam. Lär hålla minst de stipulerade 40 timmarna. 29 timmar sedan fullt nu och 61% kvar, sparsam användning. Ringen känns bra i lägena, distinkta snäpp. Har ju en 4 classic som jag tröttnade fort på och ringen på den är klart klenare och lite seg. Bytte band direkt då hybridläderbandet inte föll mig på läppen. Är ju bara läder på ovansidan annars är det ju silikon som på 5 pro. Tycker det är klibbigt så jag satte på ett natoband istället.

2. henk95aero

henk95aero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    196
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung S21 Ultra Navy Brown
    Platta:
    Samsung Tab S9FE+
    Nåt som är mer än positivt är ljusstyrkan som är 2000 nits i Watch 6 serien.
    väldigt klart och starkt ljus i solsken, 1000 nits var Watch 5 bland annat, var emellanåt lite svårt att se under vissa förhållanden och i starkt solsken.

3. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag kan för mitt liv inte få YouTube Music att spara ned några låtar. Gav alla behörigheter som skall behövas och är ansluten via WiFi, men den vägrar ändå ladda ned. Står bara 0/50 låtar på spellistan jag försöker spara lokalt på klockan.

4. bernard

Mottagna gillanden:
    47.304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fick det att fungera, det tar bara extremt lång tid att ladda ned en spellista om 50 låtar. Räkna med en halvtimme ungefär. Görs således bäst över natten med klockan på laddning...

Det roliga är att räknaren inte börjar uppdatera förrän nedladdningen är färdig, så det står 0/50 i exemplet nedan under 99% av tiden. Man kan kika om den laddar ned genom att se hur mycket plats YouTube Music-appen tar i anspråk, om utrymmet gradvis ökar pågår nedladdningen, man får bara ha tålamod.

Screenshot_20230805_203432_music.png

Last edited: 5 augusti 2023
    spicata, matssoderstrom, Puttesson och 2 andra gillar detta.
  5. bernard

Mottagna gillanden:
    47.304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har fortsatt försökt att få fram problemet med överhettning och att klockan går över till flygplansläget, som drabbade både Watch4 & Watch5 vid dålig LTE-mottagning, men inte lyckats.

De har sannolikt gjort något åt det om ingen annan kan framkalla det? Kommer nog behålla klockan om det är fixat, för det är främsta anledningen till varför jag fick byta bort både fyran och femman.

Exempel på problemet, annat exempel osv. om någon undrar vad jag talar om.

Jag har testat särskilt i hissen och i garaget där jag vet att jag hade problemet tidigare, men inget händer/allt rullar på som vanligt. Får väl hoppas på någon varm solig dag så man kan testa i värmen också....

Last edited: 5 augusti 2023
    kupster och pswheels gillar detta.
  6. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Första dagen var jag besviken av batteritiden, men efter laddningen så är den minst lika bra eller bättre än min Watch 4.
    Upplever att den sitter skönare på armen.
    Denna registrerar automatisk när man cyklar, något som den förra inte gjorde. Annars inget större steg upp från watch 4..

Lite fundersam på sensor som mäter skin temp, bara något att ha om man är tjej?

7. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Hudtemperaturen används även vid sömnmätning och när du utför någon fysisk aktivitet med mera så den fyller flera funktioner än enbart mäta tjejernas perioder. Plus att du kan använda temperatur appen för att mäta luft temperatur, mat eller vattentemperaturer med mera.

/ Magnus

bernard och spicata gillar detta.
  8. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Är det en 3:e-partsapp för det? Hittar ingen i klockan för det.

9. Modelg

Modelg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    På gw4 så stänger den av aod när sovaläget är på. Så prova ställ in det automatiskt de tider du önskar.

Mindir gillar detta.
  10. Froyo

Froyo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha
    Info:
    Ext battery, SlimPWR QI Card
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    ASUS Transformer Book
    Platta 2:
    CUBE U30GT2
    Info:
    Quad Core, HDMI 10.1" Retina 32GB
    ormetkruper och Maximus3D gillar detta.
  11. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    jag ligger lite efter er andra med klockan - tog med annat band vilket antagligen försenade det med nåt par dar iaf, men den var ändå hos ombudet i onsdags förmiddag. men jag hämtade den inte förrän i fredags eftermiddag när min fold 5 också hade kommit fram, orkade inte trassla med att koppla den till ultran först.

så därav är jag inte redo att uttala mig om batteritiden än, men däremot fick jag en känsla av att den tog längre tid att ladda än min 5:a o_O? från 0-100 vore det ju rimligt att anta pga lite större batteri, men med samma användande borde det väl ta ungefär samma tid att göra sin "dygnsladdning". jag får se hur det utvecklar sig.

fick köra en återställning på den också för den fick inga aviseringar :(, men det löste sig iaf i och med det :).

jag tycker den är sjukt snygg - tog en classic 47mm silver BT och bytte bandet till ett sportband i färgen graphite. jag upptäckte nämligen när jag hade min 5:a som levererades med den här typen av band att detta är ett silikonband som INTE börjar lukta skunk efter ett tag :eek:!!! aldrig någonsin :)! visste inte ens att de gick att göra sådana, men tydligen :)!

och apropå bandet - prisa gud att de har gjort om fästanordningen, jag lyckades aldrig byta band på min 5:a! (varför det var synnerligen tursamt att det där silikonet inte började lukta skunk... :scared:)

jag får också en liten känsla av att 6:an är något mjukare och snabbare att ta sig runt i än 5:an.

och boettringen... :-*:-*:-*<3<3<3

jag väntar mig varken mirakel eller katastrof av batteritiden, är den något bättre än 5:an så är det förträffligt, men annars får det gå ändå. jag har inte ett lika hardcore användande som jag ser i batteritråden att många av er har. jag vill i stort sett bara ha aviseringar, stegräkning, sömnmätning och kanske kolla lite puls eller nåt ibland samt sätta larm och timers - det här kommer att bli alldeles utmärkt :)

Maximus3D gillar detta.
  12. Steffe3

Steffe3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Inga direkta klagomål so far, med lite blandad användning och en del utnyttjande av sovläge/energisparläge så laddade jag den idag, efter ha kopplat bort den från laddaren den 5:e klockan 14 (enligt Home Assistant).

Räknar dock med sämre batteritid från nästa vecka när jobbet börjar igen, så man har den på sig mer konstant.

13. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454

MINA ENHETER

De 2 sista nätterna har klockan sluta mäta sömnen, den verkar inte som den känner av att jagvhar den på mig. Enda jag gjort var att stänga av snarkmätning.. Nån annan dom har problem med sömnmätning?

14. AxxT

AxxT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    257
    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Har någon uppgraderat ifrån en Watch5 till en 6:a?
    Om ni har märkt någon större skillnad?

15. Hytin

Hytin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Galaxy Z Fold 6 BLACK

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Galaxy Z Fold 6 BLACK
    ROM:
    Stock
    Gillar Wear os 4 bättre än 3,5 , alla sms och dialog rutor ser betydligt bättre och proffsigare ut i 4,0 , trodde inte jag skulle gilla Galaxy watch 6 classic, men den växer på mig hela tiden , tur man kunde lämmna tillbaka 5 pro på öppet köp :)

16. Hytin

Hytin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Galaxy Z Fold 6 BLACK

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Galaxy Z Fold 6 BLACK
    ROM:
    Stock
    Ser lite bättre ut i min mening andra animationer mm , betydligt mer polisht ut

AxxT gillar detta.
  17. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454

MINA ENHETER

Jag vet inte vad jag ska skriva. Har fått hem mitt "Titanarmband Full Fit Samsung Galaxy Watch 6 Classic 47mm svart" från Köp Titanarmband Full Fit Samsung Galaxy Watch 6 Classic 47mm svart online.
    Ska du köpa ett sådan här armband, så vill jag först varna, använd INTE något verktyg så som de länkar till på sidan, risken är stor att sprintarna förstörs.
    Jag har väl ett fler tal 10-15+ armband liggandes i lådan till Galaxy Watch 3 (22mm armband), och metall-armbanden där fungerar verktyget som de länkar till. På det här nya armband så sitter länkarna ihop med en ny typ sprint, där man ska trycka in båda sidorna samtidigt (fjädring) så att länkarna frigörs. Jag sabbade en sprint genom att använda ett verktyg, men när det ramlade ur så såg jag hur man ska göra och det var då enkelt, att använda gem eller sim-kortlucks öppnare.

Annars då, jo Titanarmband är väldigt lätt, väger inte mycket alls. Känslan är inte direkt metall, mer som keramik med något plasthölje. Skulle jag har köpt det om jag kunnat se/känna på det först? Nej, troligtvis inte. Nä, förmodligen inte alls.
    Jag vill har ett metall armband som andas kvalité. Och då gärna ett som har länkar som ser ut som Samsungs, Link Bracelet Titanium for Galaxy Watch5 Pro.
    Men jag är inte ute efter titanium.

Men i alla fall, jag kommer använda det ett tag framöver se om jag vänjer mig (känns lite bättre än det som kom med klockan, kommer in lite luft).
    ------------------------------
    Edit: Kan tillägga att efter ha haft det på någon timme är sjukt störande med det plastiga skramlet som låter när klockan vibrerar (av aviseringar etc).

Bifogade filer:

Last edited: 9 augusti 2023
  18. fredsan

fredsan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack för recensionen. Trist att det inte blev din du hade hoppats

mbs gillar detta.
  19. stuffe

stuffe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har Samsung Galaxy Watch 6 classic men jag har inte lyckats att få e-sim att fungera.
    Någon som har lyckats?
    Jag har 3 som operatör.
    Tacksam för svar. :)

20. bernard

Mottagna gillanden:
    47.304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du en Samsung-telefon du konfigurerar eSIM med? Det går nämligen bara att aktivera om du har en Samsung. Provar man utan får du ett felmeddelande.

Se mitt inlägg här: Galaxy Watch 6 tråden - allmänt

När du ställt in det på en Samsung-lur kan du återställa klockan och gå över till vilken lur du vill igen.

matssoderstrom gillar detta.