Problem: Galaxy watch active

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av borken1, 24 mar 2019.

Taggar:
  1. borken1

    borken1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har införskaffat mig en galaxy watch active som jag tänkte använda för träning, och framför allt löpning.

    Har testat den med löpning både med Samsung health, mapmyrun och strava.

    Problemet är att jag vill se average pace (min/km), och inte live-uppdaterat tempo. Som jag förstått det finns det inte ens på Samsung health - appen och på de andra verkar det funka sådär. På mapmyrun så kan den ibland visa att jag springer 11min/km, men jag vet att jag kanske ligger på ca 4:30. Det verkar också som att den inte uppdaterar tempo när skärmen släcks och sen när man väcker sen tar det ett tag innan den ställer in sig. Har någon haft samma problem på andra klockor oxy hittat en lösning?
     
  2. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag tyckte att Runkeeper skötte jobbet tillräckligt bra för mig. Men jag har inte testat den tillsammans med klockan så jag har tyvärr ingen bra input. Men jag ska nog testa framöver.
    I övrigt är jag nyfiken på bra svar från övriga användare.
     
  3. borken1

    borken1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Runkeeper finns ej till klockan.

    Vill egentligen använda samsung health men tycker det är synd att medeltempo inte visas på klockan. Det kommer ju upp när man sprungit 1km, men ändå. Och finns som sagt på andra appar, men där uppdateras det väldigt dåligt.
     
  4. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Samsung Health är ett riktigt bra verktyg och faktiskt en av de saker som gör att jag fortsätter köpa Samsung. Men det finns självklart utvecklingspotential. Bra kan bli bättre.

    Min utmaning just nu är att klockan slutat registrera trappor. Vissa dagar kan den räkna 100 trappor när jag bara går plant medan andra dagar (som idag) då jag tog 12 trappor i ett svep och den inte registrerade några trappor alls.
    Jag startade om både klockan och telefonen och då fungerade det något bättre.
     
    bernard gillar detta.
  5. borken1

    borken1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Segt.

    Mitt problem är att om jag t.ex springer 10 km på 50 min, så vill jag att klockan visar 5 min/km när jag går i mål, inte 4:00 min/km för att jag spurtar sista 50 metrarna. Kanske inte spelar så stor roll i slutet av en löprunda, men har man en måltid på t.ex 10 km, så vill man ju veta att man håller ett bra medeltempo under hela löprundan.