Galleri tar 50% av batteriet

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Jakemannen, 10 nov 2011.

1. Vertigood

Vertigood Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ny fundering: Läste nånstans att om jag har mobil data bortkopplad och wifi på hela tiden så är det skonsamt för batteriet istället för att hålla på att koppla på wifi och av varje gång man ska ut på nätet. Stämmer det?

Men nu när jag kör så så kopplar wifi ner varje gång skärmen slocknar, varför? Går det att åtgärda?

EDIT: Hittade svaret själv. Hade inte ställt in sleeppolicyn att den aldrig ska stänga av sig :)

Efter att fått hem min telefon från service och fått en ny laddare (en samsung) så har mitt batteri hållt bättre än nånsin. Följer de där 14 tipsen jag sett på nätet lite överallt och är nu förvånad att mitt batteri var nere på 25% efter över ett dygn.

Last edited: 16 dec 2011
  2. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Skicka Anovo med en samsung laddare till din LG tel?

3. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vet inte om det var från Anovo eller Telenors verkstad. Stod på en lapp att LG's laddare var det en annan verkstad som hade och därför skickade dom en Samsung som dom skrev var exakt likadan.
    MEN, det som var fel var min usbkabel som används till Lg's laddare som ni vet, men Samsungs laddare är ju inte likadan. Så nu står jag utan usbkabel istället. Men jag har kontaktat Telenor så dom ska skicka en ny till mig.

Behöver ju den nu när jag bestämt mig för att roota och lägga in CM :)

4. Gabbe

Gabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab S2 10.1
    Det måste jag nog instämma med. Slår jag av min wifi så dröjer det inte länge innanbatteriet är slut.

5. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja, det verkar så. Antar att batteritiden blir ännu bättre om jag rootar och fryser appar. Eller kanske bara om jag lägger in nån Custom rom?

6. Gabbe

Gabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab S2 10.1
    Ja alltså, jag kör med cm7 och har då oxå lagt in nightlys 204. Precis som många andra så upplevde jag att efter ca 2 veckors användande så började mobilen dra mer ström än den gjorde från början av installationen. Upptäckte som nämnts här åvan att har man wifi påslaget hela tiden så drar den mindre ström. Varför jag lade in nightlys 204 var för att mottagarljudet blev kass annars. Men nu funkar det bra.

7. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har alltid wifi på. Mitt batteri brukar ligga på ca 28% när jag lägger mig på kvällen och då används den flitigt till det mesta. Innan cm7 så kunde jag knappt spela dragrace i 20 min innan batterit var tomt.

8. Vertigood

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag har märkt (om jag ska lita på batteriförbrukningens info) att när jag har wifi på hela tiden och mobil data av så är telefonen mindre aktiv än när wifi är av och mobil data på.