Game Developers Evening med ARM

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by wizzler, Apr 27, 2011.

1. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej Allihopa.

Jag tänkte meddela Er utvecklare att Swedish Game Awards kommer att anordna ett evenemang i KTH, Stockholm den 5:e maj tillsammans med ARM.

Det är en Game Developers Evening där ARM kommer att presentera sin nya Mali-400 GPU (samma som kommer sitta i nya Galaxy S II) och även ge en programmeringsintroduktion till de som är interesserade att utveckla till platformen.

Läs er på vår hemsida och glöm inte att registrera er inför evenemanget.

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Lät intressant tills man såg kravlistan på VS och .NET, sedan helt ärligt förstår jag den inte heller då du inte kan använda något av dem för utveckling på Android och inte förrän Win8 på ARM eller? Var lite nyfiken på att se ES 2.0 shader demonstrationerna annars.

Edit:
    Ah Emun kör med dem?

3. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

På plats kommer det inte finnas retail produkter som t.ex en Androidtelefon, utan det kommer finnas dev-boards och software emulator.

Utvecklingsmiljön för detta evenemang kommer att vara i Windows, därav de olika kraven. Nu är jag inte helt säker men det kan finnas en chans att VS Express fungerar också (vilket är gratis). Låt mig återkomma om detta.

Det är ett programmeringsevenemang på Mali-400 med hjälp av OpenGL 2.0 helt enkelt. Vi stoppar inte de som är bara interesserade för att lyssna på ARM. Registrera er till evenemanget på hemsidan.