Diskussion: Game Over..total knock out (ang skärmen)

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Oceanic, 27 okt 2014.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Fick prova Note 4 i en tele2 butik, höll på att tappa hakan i butiken.. av skärmen fy helvete vad imponerad jag blev när jag körde igång filmerna på telefonen jag skojjar inte.. fy helvete vilken imponerad skärm total utklassning.. en helt ny nivå... helt jävla chockerande bra skärm alla andra skärmar jag jämförde med kunnde ej mäta sig alls. dock tyckte jag att note 4an känndes en aning för stor med det har nog att göra med att jag vant mig med min LG G2a..som jag tyckte var pytte liten när jag gick från mit note 1. men har vant mig och uppskattar den lilla storleken på G2an, Tror mer än jag upplever note 4an för stor.. lite slimmade sorgkanter hade hjälpt..
     
  2. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Antar att det är samma filmer som på deras S tabbar med QHD skärm, och där var det samma sak, helt otrolig bild! Men jag får känslan av att filmerna är extra skarpa järmfört med filmer man annars ser på (nu pratar jag inte om upplösning). Skulle vilja se dessa Samsung filmer på en Nexus 6 och se skillnaden, eller LG G3. Blir garanterat skillnad på G3 och note 4, men undrar hur stor skillnad det blir på Nexus 6?
     
  3. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    506

    MINA ENHETER

    Naturligtvis är det ju marknadsföringsmaterial framtaget och utvalt eftersom det gör sig extra bra på just den här displayen. Men jag tror knappast att annat filmat material ser kasst ut.

    Kul höra iaf att skärmen är så jäkla bra! :)
    ¨
    / Magnus
     
  4. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER


    Om man prioriterar exceptionell svärta och färger med tryck i så är Amoled svårslaget. Sen finns det så klart annat som andra skärmar kan vara bättre på, tex läsbarhet i solljus osv.