Går det att få köpet upphävt pga av extremt mycket fel

Diskussion i 'Magic' startad av samster93, 4 jun 2010.

  1. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har börjat tröttna på att min magic inte får vara hemma mer än någon månad :( innnan den behöver in för garanti reparation igen och undrar därför om det kan vara möjligt att antingen häva köpet eller byta till ngn annan android telefon.
    Ps. Den är köpt på Telenor i Jönköping. Ds.
     
  2. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Nu är jag inte alls så påläst på det här, men är det inte så att den måste in på reparation ett visst antal gånger (tror det är 3 gånger) innan man kan häva köpet? Någon som kan bekräfta/dementera?
     
  3. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    3 gånger för samma fel
     
  4. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Men nu är det olika fel varenda gång. Så då vart jag lite osäker på hur det skulle kunna gå.
     
  5. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tre var realistiska med mitt problem, skriv BREV till telenors reklamationsavdelning skicka med POSTEN . se vad som händer
     
  6. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Behöver inte ens vara samma fel, bara att den är reparerad 3ggr så kan du häva köpet och få alla pengar tillbaka.
     
  7. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Enligt konsumenköplagen ska säljaren få rimliga chanser att avhjälpa eventuella fel. Mig veterligen finns det ingen absolut gräns för vad "rimligt" är - jag undrar om det verkligen står "3 gånger"? Var har ni läst det, ni som skriver det?

    EDIT Fel av mig. Så här står det (sid 6):

    se broschyrlänken nedan.


    Har de fått rimlig chans, men inte lagat den kan man begära att få köpet hävt. Kolla på Konsumentverkets hemsida:

    http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkoplagen/

    EDIT: Här är deras broschyr: http://www.konsumentverket.se/Globa...kument/konsumentkoplagen_broschyr_A4_2007.pdf

    Kolla på sidan 4 och framåt.
     
    Last edited: 9 jun 2010
  8. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Yes, det går att få köpet upphävt, jag fick det med min w996 hos tre
    Gäller dock bara att prata med rätt person, och ska vara samma fel under tiden
     
  9. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    vad är det för fel telefonen har?
     
  10. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu är det att den inte känner av hur man lutar den och tidigare har det varit att den inte har startat, gps fick inte kontakt och headset kontakten slutade fungera dessa fel dök upp ett i taget och mellan felen har den varit inne hos anovo och blivit reparerad.
     
  11. Skumberg

    Skumberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    3 har 3 reperationer av samma fel.

    Lämna in en lur som hade knäckt skärm, stängde av sig själv hela tin...fick tillbaka med ny skärm...men stängde av sig fortfarande...lämna in igen 2 timmar senare...fick en ny lur av verkstan, SOM SAKNADE DELAR!

    Då fick ja en ny lur av 3, vilken ja ville + dom stängde mitt gammla abb o ja fick ett nytt.
     
  12. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kanske kan funka då för att den inte känner av hur man lutar den (troligtvis gyrot) har varit så sen jag fick tillbaka den från verkstaden visserligen vad det inte samma fel innan men kan ju alltid hoppas att man får tag på rätt person.
     
  13. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu har jag varit inne på telenor och lämnat in telefonen för reklamation så nu är det bara att vänta och se.
     
  14. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det har tagit väldigt lång tid men jag har iaf fått igenom reklamationen så jag kommer få en ny telefon dock vet jag inte vad det blir för någon än och inte riktigt när den kommer.