Går det att köpa ett bättre och kraftfullare batteri till HTC Desire?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av aMpari, 3 mar 2011.

1. aMpari

aMpari Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB
    Telefon 2:
    Samsung S7 Edge Dual-sim
    Ja som topicen säger; Går det att köpa ett bättre och kraftfullare batteri till HTC Desire? Orginalet är ju på 1400 mAh, jag kanske har misskött min mobil lite (laddat ur det helt 2 gånger så telefonen dött, detta påverkar och dödar battericellerna har jag läst) samt jag laddar ganska ofta även fast jag har kanske 65% batteri kvar. Runt 40% är optimalt har jag läst.

Iaf, jag har haft min Desire nu sedan den släpptes, dvs kanske 10 månader och jag har märkt att batteritiden är MYCKET sämre nu. Det är ingen app som drar extra, kollat CPU-användning osv och den är låg som den ska vara, runt 9-20% när jag sitter i smart monitor och kollar cpu-användningen.

Så kan man köpa kraftfullare batterier någonstans, och isf var och vad rekommenderas? Är det en väldigt dålig ide att köpa pirat-batterier? Hittade detta på 1600 mAh: http://www.dealextreme.com/p/replac...-battery-with-charger-for-htc-desire-g7-45427

Dock så mättes det inte upp till så mycket, men det finns kanske bättre kopior eller orginal starkare där ute?

Mvh

EDIT: Jag hittade detta nu på 2400 mAh men då är det tjockare och man får med ett större bakstycke. Dock gör det mig inte så mycket om den blir lite tjockare om jag får märkbart bättre batteritid. Hur skulle ni gjort?

Last edited: 3 mar 2011
  2. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

3. aMpari

aMpari Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro 128GB
    Telefon 2:
    Samsung S7 Edge Dual-sim
    Tackar, man kanske ska kolla in ebay/tradera också. Nu hittade jag dock detta, 1600 mAh utan att telefonen blir tjockare: http://www.mobilefun.co.uk/seidio-innocell-extended-life-battery-htc-desire-p24215.htm#description

Jag vill ha ett så bra och starkt batteri som möjligt, jag vill inte behöva byta osv. Jag klarar mig egentligen nu, som sagt under 10 månader eller vad det blir så har telefonen bara dött till 0% batteri 2 gånger. Men det skulle vara skönt med ett batteri som är lite bättre så man slipper snåla med batteriet så mycket, det kan det vara värt. Fyller år om 10 dagar också så är en bra födelsedags present till mig själv ;)

Hittade denna också nu: http://www.mobilefun.co.uk/mugen-htc-desire-battery-extended-battery-1600mah-p27280.htm

Mugen ska tydligen vara ett kvalitetsmärke inom batteriindustrin, så jag tror nog att det blir det jag kör på 345 svenska kr + frakt rätt rimligt för att få kanske 30-40% bättre batteritid.

Last edited: 3 mar 2011
  4. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Ett par varningens ord:

Det jobbiga med att köpa tredjeparts-batterier till telefonen är att man många gånger köper mer mAh till ingen nytta.

Det tyvärr en mängd tester som klart visar att 1600mAh (som exempel) ibland kan bli ett sämre köp i batteritid räknat än vad origianlbatteriet ger.

Detta har det redan skrivits en del om här på Swedroid, men också på XDA, androidforums.com och andra sidor.

Här är en fin tabell över vad man får för pengarna när man köper tredjeparts-batterier:
    http://batteryboss.org/

Och här är en graf där man jämför 1800mAh Mugen med 1500 mAh OEM:
    http://batteryboss.org/results/NewMugen1800mAh_vs_NewOEM1500mAh.png

Så jag skulle nog mana till att tänka en gång extra innan man hoppar upp och ner av förtjusning över ett par hundra mAh till, som man aldrig kommer märka för att de inte fanns där från början...

5. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag har i och för sig inga större förväntningar på mina batterier jag väntar på, det jag mest är ute efter är fler batterier och en extern laddare för att slippa swappa batterier.
    Mest för att ibland händer det att jag ger mig ut på promenader och vandringar som inkluderar övernattningar mitt i det vilda och då vill jag inte stå där batterilös, utan gps, utan kamera att dokumentera med eller utan en uppkoppling att dela med mig av mina äventyr.
    Så även om jag nu skulle få ut mindre kräm ur mina batterier än original så är det inte hela världen, så länge jag har flera batterier så jag slipper vara offline.
    Funderar även på ett batteripack, nåt av dom stora 6000mAh dom har på dealextreme för att klara ännu längre vandringar. Kanske till och med nån solcellsladdare.
    Detta är bara mina tankar och åsikter, feel free to comment.