Fråga: Går det att komma förbi kodlåset utan att radera?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Emil Lindberg, 12 maj 2015.

  1. Emil Lindberg

    Emil Lindberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Har en gammal Samsung Galaxy (GT-I9105P) som jag behöver komma förbi PIN-koden på (inte för SIM, alltså), för att ägaren till telefonen avlidit. Hans familj vill ha kort etc som finns på telefon. Kan man komma förbi PIN-koden på något sätt?

    All hjälp uppskattas!
     
  2. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    På äldre galaxy telefoner så brukar man kunna logga in med google för att ta bort pinkoden, se om du kan hitta något sånt efter några försök.
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Precis sim Sweden2 säger blir man efter ett antal felaktiga försök uppmanad att istället logga in med Google-kontot om man har ett sånt på luren (och det borde han ju ha haft).
    Har inte familjen lösenordet till Google lämnar Google ut det efter begäran från dödsboet. Det är särskilda rutiner runt sånt vid dödsfall, men jag vet inte hur de rutinerna ser ut idag. Det kan säkert begravningsbyrån hjälpa till med.
     
  4. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Om det inte finns ett Google-konto finns det säkert ett Samsungkonto som man ska kunna komma åt och försöka använda detta om man kan få mobilen ansluten till nätverk (fast denna funktion kanske inte finns på den aktuella mobilen):
    To unlock your mobile remotely, go to (findmymobile.samsung.com) > sign in > on the left pane, select Lock my mobile. Run the ”Lock my device” function in the Find My Mobile service with a new PIN and cancel the 'Lock my device' function with the new PIN on the device.
     
  5. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Eller så låter man den avlidne vila i frid och nollställer telefonen. Är telefonen låst och det inte finns någon kod efterlämnad så kan det ju vara så att den avlidne hade något i telefonen som han inte ville skulle komma ut ens till efterlevande anhöriga, man kan ju bara spekulera i vad, men det kan ju vara något som kanske skadar eller sårar någon efterlevande. Och om det överhuvud taget finns något sätt at ta sig förbi låset så är det ju ingen större nytta med att ha ett sådant lås.
    Fast gäller det just fotografier och det finns ett minneskort installerat i telefonen så är det ju ganska stor chans att fotona ligger där, och det kortet går ju att ta ut och sätta in i en annan enhet.
     
    MatsGF och Asawi gillar detta.