Problem: Går det att lägga till ett företag i Google maps (som jag inte äger)?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Salvion, 27 jan 2023.

Taggar:
  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 625
    Mottagna gillanden:
    1 087
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag vet nu om 2 nya företag som inte finns i Google maps som jag besökt och använt, nu vill jag som "local guide" lägga till dessa för andra att hitta men det gick åt helv...
    halvägs igenom så skall jag bekräfta min epost för att jag äger företaget...och där slutar jag.

    Så jag mejlar Google och dom är så dumma i huvudet att det måste vara Bottar....så nu kollar jag med er, vet ni om det ens går?

    Det finns en hel del saker och platser jag skulle kunna bidra med men som jag ser det kan jag inte det, även om google svaren på samma fråga verkar som ATT det skall fungera begriper jag inte hur. (kanske är jag också en bot... :innocent:)
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Jag har tidigare lagt till platser med funktionen "lägg till plats" i appen. Är det vad du försöker med? Alltså inte "lägg till företag som du äger"
     
    Salvion, Kristy, Kiddy och 1 annan gillar detta.
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 962
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Så gjorde jag för att lägga till företag och en annan plats. Företaget har jag sen tipsat nye ägaren om att ta kontroll över i Maps vilket denne även gjort.
     
    Salvion, Kristy och bernard gillar detta.
  4. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 625
    Mottagna gillanden:
    1 087
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @F-Forward@F-Forward
    Det verkar ju perfekt!
    (nu använder jag aldrig appen för att registrera, lägga upp bilder eller likande, kör alltid från PC hemma, kanske därför det inte fungerade eller ens fanns som funktion där.

    Som en parantes så när jag gör som du skiver så verkar det fungera utmärkt till jag skall "skicka" in den då säger den att det kanske redan finns ett företag som detta....jo det gör ju det, det halvfärdiga som nu verkar vara halvt om halvt reggat på mig, och Googles svar med länk på hur jag tar bort det förklarar inget.

    Ibland undrar jag varför jag stödjer dylikt företag...

    Nåja tack för mycket bra hjälp! :)