Fråga: Går det att överföra ALLT från min HTC One till OPO?

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av Hegga, 10 mar 2015.

  1. Hegga

    Hegga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Halloj!
    Skulle vilja få över ALLT (Kontakter, SMS, bilder, appar mm) från min HTC till OPO. Finns det något bra sätt för detta? Lyckades inte hitta någon tråd om detta.

    /Hegga
     
  2. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    • Kontakter har du förhoppningsvis på Google. När du loggar in med samma konto på den nya telefonen finns de där också. Har du kontaker på SIM-kortet får du flytta dem.
    • SMS föreslår jag appen SMS Backup & Restore, gratis på Google Play. Med en addon kan du göra din backup till Dropbox. Lägg in samma app på nya telefonen och återställ.
    • Appar: har du systemåtkomst (root) på telefonen är Titanium Backup lätt att göra batchbackup med och skicka till dropbox/Google Drive. Du kan backa upp både apparna och alla deras inställningar. Utan root kan du använda Helium.
    Lycka till med din nya telefon.
     
    Hegga gillar detta.
  3. Hegga

    Hegga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Det där med root är lite nytt för mig. Har inte gett mig in i det än. Körde kontakterna via Google som du skrev och även SMS på det sättet som du beskrev. Apparna körde jag manuellt från Google Play (passade på att rensa samtidigt). Ska spana in Helium för att se om det är något jag kan använda mig av till resten som ska överföras. Tack för tipset!