Går det installera Googles updates med Ra Recovery 2.0?

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av söder, 20 dec 2010.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Kan man installera Googles uppdateringar, https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Nexus_one_updates med Ra Recovery nu när man kan stänga av verificationen, eller det är mer som krångla?

    EDIT: Det "verkar" ha gått att lägga in FRF91 och "FRF91 till FRG83" medans "FRG83 till FRG83D" inte gick. Dock ser jag nu att inte ens FRG83 verkar ha gått in, då det fortfarande står FRF91 i infon.

    EDIT2: Ännu märkligare. Fick notify om update i systemet, och valde att installera och boot:a om. Det var FRG83 som skulle installeras. När jag kom in i systemet igen, hade jag fortfarande FRF91. Gjorde en ny check, och fick då veta att det fanns FRG83D att installera. Testade, och denna gången verkade det att gå.

    Jag trodde inte googles updates skulle funka med custom Recovery? Jag menar, den checken kan jag ju bara sätta stänga av temporärt när jag gått in i recoveryn manuellt?

    /Söder
     
    Last edited: 20 dec 2010
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Kul att få höra att man har bra frågor ibland. :)

    Nej, men som jag skrev, så installerade jag den första, "hela" ROM:en med verifications AV i Recoveryn.

    Även den andra, som dock inte verkar ha blivit installerad ändå.

    När jag sedan bootade upp, fick jag ju info om att det fanns uppdateringar, och andra gången, verkar det ju som jag fick FRG83D installerad, utan att jag stängde av någon verification i recoveryn. (detta kan man ju dessutom bara göra när man själv väljer att flasha en .zip, inte när man boot:ar om innefrån telefonen).

    Så svaret verkar ju vara ja, på mer än ett sätt. Eller iaf det andra sättet, som jag inte alls hade trott. :)

    EDIT: Nope, nu ljuger jag. Jag boot:ade precis om för att gå in i Recoveryn. Verkar vara som så att min Ra Recovery är borta, och att jag inte har någon fungerande Recovery inne nu. Hmm, därför telefonen kunde upgradera antar jag.

    EDIT2: Jag flashade in Ra Recovery igen, och kunde gå in där.
    Bootade upp telefonen till FRG83D, och valde sedan att stänga av, för att gå in i Recovery igen.

    Återigen nu får jag bara triangeln med utropstecken. Precis som att telefonen tar bort min Recovery av sig själv?

    /Söder
     
    Last edited: 20 dec 2010
  4. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, vad är det för konstigt med det? Har alltid varit så i stock-roms eller builds man bygger rakt av från AOSP. Den kollar om recoveryn har blivit "korrupt", dvs. har fel checksumma och flashar i så fall om den. Trodde folk visste detta vid det här laget. :)

    Åtgärdas genom att ta bort recovery-from-boot.p och install-recovery.sh. Det räcker att ta bort en av dem men tar man bort en skadar det ju inte att bli av med den andra. ;)
     
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ok, nä jag visste in detta. Var länge sedan jag var på stock roms. Hade dessutom glömt att man skulle trycka power+vol up för att komma in i recoveryn. Därför det var lite panik i inlägget. :)

    Men nu har jag iaf en nandroid med en stock FRD83D. Sen går det snabbt att byta recovery mellan den och Ra Recovery.

    /Söder