Går ej installera Samsung Pay ?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av mortuus, 9 mar 2017.

  1. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Du borde ha fått den vid slutet av februari. Har du prövat uppdatera via Smart Switch?

    Edit: Tittade inte ens på din firmwareversion. Inget som du skrivit pekar på att du har en firmware från UAE. Den version som du angett användes i många länder. Ladda ner Phone Info från Play Store och kolla vad det är som står som Aktive CSC på CSC-fliken.
     
    Last edited: 3 apr 2018
  2. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Har oreo kommit till s7 edge? Jag har inte heller fått den isf?

    Däremot fick jag en uppdatering häromdagen och nu funkar Samsung pay. Det står på italienska ibland och ibland på svenska.
     
  3. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Nej, inte än. Några rykten om att det kommer till Polen (som ofta får uppdateringar först) om 10 dagar.

    Funkar Pay trots att du har en italiensk firmware?
     
  4. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Japp, det hoppade igång med senaste uppdateringen. Avtalet man får godkänna var på italienska men beskrivning osv på svenska....?

    Har provat att betala och det funkar kanon.
     
    BOZG gillar detta.
  5. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Så här ser det ut... [​IMG]
     
    BOZG gillar detta.
  6. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Vad bra! Förhoppningsvis har de börjat separera Pay-appen från CSC/firmwaren. Snackade men någon annan som lyckades göra det på sin S9 men var inte säker om det var ett positiv misstag eller eventuellt någonting begränsad till S9:an men det här ger mig lite hopp!
     
  7. Ahhlqvist

    Ahhlqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    detta är vad jag hittar i phone info "samsung".

    product code: SM-G955FZBANEE
    Active CSC code: NEE
    CSC Country: Nordic/SE
     
  8. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Då har du en svensk lur och firmware och du borde ju ha fått uppdateringen. Kolla i Smart Switch. Om den inte finns där behöver du nog flasha själv.
     
  9. Ahhlqvist

    Ahhlqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    den hittar absolut ingenting. står att den har den senaste uppdateringen.. Känns fett märkligt

    EDIT: bör inte uppdateringen komma till min telefon oavsett? jag menar alla galaxy s8/+ bör väl få uppdateringen?
     
    Last edited: 3 apr 2018
  10. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Jo, och du borde redan ha fått den. Den version som du har nu var den sista innan Oreo släpptes tror jag så det verkar som att något gått fel med övergången till Oreo. Det dyker kanske upp efter ett tag men dina alternativ är att lämna tillbaka den till butiken och be dem att uppdatera eller flasha den själv. Kanske också fungerar om du gör en fabrikåterställning men det är inte garanterat heller.
     
  11. Ahhlqvist

    Ahhlqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag återställde nyss telefonen med ett telenor kort i. hamnar ändå på samma firmware. står att den är uppdaterad på smart switch också.
     
  12. NCJ

    NCJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
  13. izadine

    izadine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Eller kanske inte.
    Jag har just råkat ut för att köpa en Samsung S10e som visade sig komma från Estland och fått problem med den i Sverige. Samsung Pay fungerar inte och det missade jag och det är strunt samma för mig. Men allt det andra. Den stänger ner sig när man pratar med någon, Den klipper i ljudet, överhettar på vänster sida och bak till och från (ev CPU Throttle enligt säljaren pga appar) och jag låter robotlik/burkig säger andra som jag talar med. Ringde Samsung ca 5-7 ggr för att diskutera detta. Jag fick då höra att för att mobilen ska fungera optimalt i Sverige så ska det vara en klisterlapp på kartongen som säger approved for Nordic Countries. På min stod det bara European simcard only. Jag blev rekommenderad att skicka tillbaka enheten till säljaren. Enligt någon av dem jag pratade med från Samsung så har mobilen svårigheter med att hitta "täckning" då det är på olika frekvenser i Estland vs Sverige. Jag fick också höra att de har olika hårdvara (antenner m.m.) Säljaren säger att den går utmärkt att använda Sverige, Samsung säger inte det. Jag blev rekommenderad att skicka tillbaka mobilen inom 14 -dagars ånger/returrätt av Samsung.
    Det enda jag glömde fråga Samsung om var om det omvända också gäller. Dvs om jag köper en Samsung avses för den nordiska marknaden, kommer den då inte fungera tillfredsställande att ringa med om jag åker på semester till Estland?
     
  14. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 326
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Enligt mig så stämmer det inte mycket av de du fick i från Samsung. Inom EU används i princip samma frekvenser som är band 1/3/7/20 och i vissa länder, bland annat Sverige, band 8. Att du inte skulle få täckning i Sverige har nog inte mycket med att telefonen är från Estland, då det är samma modell som säljs där, som i Sverige
     
  15. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    När det är hårdvaruskillnader brukar det ckså vara annat exakt modellnummer (finns någonstans i "om mobilen"). Kollat detta?
     
  16. izadine

    izadine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Jag lämnade serienr o IMEI osv till Samsung o de sade att du kan installera Google Pay men det kommer inte att fungera o det stod öven i specs från säljaren att Samsung Pay inte fanns. Estland finns inte heller medd på listan på de länder som har det. Sen om man ändå kan få det att fungera vet jag inte. Jag har returnerat den då den överhettar (ev CPU throttle sade säljaren o att den behöver lämnas in för att ställa en diagnos vilket är rimligt ) medan Samsung hävdar att den inte fungerar optimalt i Sverige. Den bröt samtal, lät burkig o klippte ljudet samt dålig täckning. O jag som är van med Huawei 10 Mate Pro som fungerat utmärkt o inte haft Samsung sedan S4 Mini. Synd för jag tyckte storleken var behändig. Har läst att fler har problem med själva ringandet på S10 så jag vågar inte skaffa en till "aporoved for Nordic Countries då (den jag hade var European simcard only). Gillar min Huawei skarpt men micken är skadad o baksidan efter en rejäl smäll som ngn som lånade den lyckats med. Tar tacksamt emot förslag på bra snabb mobil med bra batteritid som inte är för bred i handen typ storleken på samsung S10e/iPhone 7 den storleken.
     
  17. izadine

    izadine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaret. Om den ska funka med sina specs har jag antingen fått en felaktig telefon eller buggar el annat. Chansar inte på en till.