Garanti hjälp

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av nöt, 27 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nöt

    nöt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej.
    Får köpa en lur ganska billigt.
    Men han säger att det inte är någon garanti på den för att företaget han köpte från har gått i konkurs.
    Stämmer detta?
    Den är inte snodd, för det är väl det första ni tänker på. För det är en kompis kompis som jag känner lite så vet att den är köpt.
    Men om det finns papper på köpet så spelar det väl ingen roll om företaget gått i konkurs? Det är en Sony Ericson, så har väl garanti ifrån dom isf?

    Tacksam för hjälp
    Mvh
     
  2. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Bästa är att kontakta SE:s support och fråga, dock så kommer du få skicka in telefonen själv om det är så att dom kan ta emot den.
     
  3. nöt

    nöt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ringde dit men dom har helg stängt. Får försöka finna info nån annan stans då.
     
  4. nöt

    nöt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om Produkten behöver garantiservice ska du returnera den till
    återförsäljaren eller kontakta ditt lokala Sony Ericsson Contact
    Center (lokala priser gäller), eller besöka www.sonyericsson.com
    för mer information.


    Om det under garantiperioden, vid normal användning och
    service, uppstår fel på Produkten som beror på brister i design,
    material eller utförande, ska Sony Ericssons auktoriserade
    återförsäljare eller servicepartners i det land/region* där
    Produkten köptes, efter egen bedömning antingen reparera eller
    byta ut Produkten i enlighet med häri angivna villkor.
    Sony Ericsson och dess servicepartners förbehåller sig rätten
    att ta ut en hanteringsavgift om det visar sig att garantin enligt
    villkoren nedan inte gäller en returnerad Produkt.


    Denna begränsade garanti gäller endast mot uppvisande av
    originalkvitto, som den – för denna Produkt – av Sony Ericsson
    auktoriserade säljaren har utfärdat innehållande information om
    inköpsdatum och Produktens serienummer**, tillsammans med
    Produkten som ska repareras eller bytas ut. Sony Ericsson
    förbehåller sig rätten att vägra utföra garantiservice om denna
    information tagits bort eller ändrats sedan Produkten första
    gången köptes från en återförsäljare.


    Jag fattar det som att jag har garanti om jag har original kvittot?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.