Problem: Garantiärende och lösning?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av multikp500, 17 jun 2014.

  1. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej, Jag heter Alexander och jag har köpt en Lg g2 från Elgiganten i Hässleholm för någon månad sedan. Jag märkte en väldig störig sak med touchen. Först trodde jag det var en mjukvara fel, men efter några återställningar tror jag ej det.

    Nu åter till problemet: När jag scrollar i webbsidor och i menyer så kan ibland touchen bli lite seg och hängig. t.ex om jag spelar musik och jag går till spellistan och scrollar ner då trycker touchen själv på en låt. Det är som om touchen hackar lite. T.ex om jag drar en rak linje så blir resultatet några prickar
    i en linje, om ni fattar vad jag menar.

    Touchen brukar vara seg när jag ska scrolla i webbsidor och zooma in blir den seg om ni fattar, det är som om touchen är lite efter. Fast problemet är att det inte kommer hela tiden så det är lite svårt att se problemet ibland.
    och touchen slutar funka på vissa ställen tex halva statusbaren och vissa delar där nere vid hemknapparna osv. lösningen är att låsa skärmen och sedan låsa upp igen. Men det är irriterande. Jag märker problemet ungefär 3-10 gånger per dag. Om jag använder en multitouch tester app och har två fingrar och en till, två som står stilla och en som rör sig och drar den sakta så försvinner den och kommer tillbaka. touchen typ hopar sig ungefär.

    Jag lämnade in den på lagning den 5 juni och fick tillbaka den, 13 juni.
    Killen i kassan dröjde sig lite innan han kom. Han sa först efter att jag har förklarat problemet att det beror på att jag har många "appar och program"
    installerade. Han sa att lösningen är en återställning, men jag sa att jag redan hade gjort det. Det var som om han inte hade lust att hjälpa mig.
    jag vissade lite på skärmen vad som hängde sig och så, men jag kunde inte få fram problemet vid den tiden. Men han höll fast vid att det var program och appar som gjorde att den blev slö och att touchen "hängde" sig. Men då visade jag multitouch testet och han sa då att det kanske var en vattenskada.

    Han sa att han trodde att de inte skulle fixa det och sånt(han trodde det var lagg problem) så han tog den. Men han tog ändå in den för att jag ville det.

    I beskrivningen till verkstaden skrev han att kunden tyckte att touchen var seg och hängig och att kunden hävde garanti.

    I reparations kassan fick jag diskutera problemet 10min ungefär.
    och han skrev inte ens en utförlig beskrivning. Fast jag märkte ej det för jag fick en lapp där det stod beskrvningen, men jag läste det när jag kom hem, för det regnade ute. och jag fick cykla hem.

    När jag fick den sa de att de hade bara lagt in mjukvaran på nytt och uppdaterat den. De sa också att de hade gjort stress tester och benchmarking tester men ej hittat något problem.

    Men nu undrar jag hur jag ska göra? ska jag lämna in den på nytt?
    enligt lag om ett garanti ärende inte fixas efter 3 gånger har man rätt att häva köpet. Det har jag läst någonstans. Vad tycker ni??
    ska jag göra ett klipp på problemet och lägga den i mobilen så de kan se vad som är fel??

    btw problemet är kvar fast jag ej har några appar installerade. Så det är nog ingen mjukvarufel.
     
    Last edited: 17 jun 2014
  2. Barbie

    Barbie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    599
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Om problemet kvarstår så tycker jag absolut att du lämna in den ännu en gång.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. Bokhylla2000

    Bokhylla2000 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tycker du ska lämna in den igen. Kan du inte inte återskapa problemet på plats tycker jag att du borde ha en video för att visa. Kan de inte fixa det efter tre inlämningar, få dina pengar tillbaka.
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Du har antagligen defekt digitizer, jag hade problem på en ny G Pad. Det som är bra är att kunna bevisa för personen i butik att problemet existerar så att de kan skriva det, jag använde pekarplaceringen under utvecklarinställningar då det visade en blå smal linje när det var korrekt och en tjockare röd när det slutade fungera. Se även till att din telefon är så återställd som det bara går, då kan de inte klaga på något annat. Tyvärr finns det folk som arbetar med sådant de inte hör hemma på, till exempel kundservice.
     
  5. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  6. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER