Garantifrågor och touchproblem med MB525

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Rexmundi, 27 jun 2012.

  1. Rexmundi

    Rexmundi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena allihop!
    Mina problem började när jag tappade mobilen från fickhöjd och hela skärmen sprack.
    Jag lämnade in den till tele2 men dom ville ha 1300 kr för reperationen, något som jag tyckte var orimligt då en ny idag kostar runt 1600. Jag lämnade istället in den till en butik i stan som fixade den för 600 kr.
    Här kommer min första fråga, förstörde detta garantin från mobilen?
    En månad senare, nöjd bortsätt från lite damm under skärmen, så slutar nedre delen av skärmen att fungera, inklusive bakåt, meny, sök och hem-knapparna. Lyset under fungerar fortfarande dock. Jag har försökt ALLT inom mjukvaru-väg vad det gäller återställning, utan resultat.
    Mobilen är fortfarande under garantitid men är osäker på om motorolas verkstad kan se att den är lagad på en oauktoriserad verkstad. Så därför undrar jag också om det finns något klistermärke eller liknande som förstörs och på så sätt avslöjar om telefonen har varit öppnad?
    Så nu tänker jag nog försöka få motorola att laga den, via tele2, men är osäker på om det går... Vad tycker ni iska jag göra?
    Vore väldigt tacksam för svar!
     
  2. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Rexmundi gillar detta.
  3. Rexmundi

    Rexmundi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, tack, också intressant att se om den fortfarande är s.k. "vattentät"... kanske går tätningen sönder och på så sätt avslöjar detta. Aja, ska försöka lämna in den ikväll så får se om det ger något resultat :)
     
  4. Rexmundi

    Rexmundi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag lämnat in den. Dom tog emot den utan några frågor, överaskande nog :P Han bara tittade på den och konstatera att, "ja så här ska den inte fungera". Antar att det nu är upp till verkstan att bestämma, men positivt ser det ut för tillfället iaf :D
     
  5. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det var ju ingen bra instr. video på att byta glas (eller hur man inte ska göra) dels så såg man limrester innanför glaset i hörnen och kanterna(såg inget snyggt ut på det svarta)
    och så fick han inte igång den heller. så man kanske inte ska göra det själv om man inte vet vad man gör?
     
  6. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Lär ju finnas bättre videos, tog bara 1 :P
     
    Rexmundi gillar detta.
  7. Rexmundi

    Rexmundi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Telefonen tillbaka igår, reparerad på garanti och snyggt gjort dessutom :D Riktigt nöjd lämna in den på torsdagen den 28:e juni och dom sa 2-4 veckor p.g.a. semestertider osv.
    Oturligt nog färdig på fredagen så jag fick den på måndagen, men ska inte klaga då det hela bara tog 11 dagar :P Kunde dessutom följa den hela tiden på anovos hemsida.
    En åter igen nöjd Defy-ägare här!