Problem: Garantiservice nekad av CR-service

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av magnus79, 19 sept 2013.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Härligt när "säljaren" går in och hjälper där tillverkaren brister!

Liknande hände mig efter att jag under nästan ett par veckors tid brottats med en - bevisligen - inkompetent support på Asus Iberia som bara vägrade erkänna existerande funktioner och min brist på dessa (lång story). Vände mig till Amazon där jag köpte min Tablet och förklarade läget, och 2 dagar senare hade jag en ny platta som dessutom genom att fungera exakt som den skulle visade att supporten inte visste vad den talade om.

Så... Grattis till "segern"!

2. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Det brukar ha stor betydelse vem av personerna på supporten man kommer i kontakt med. (Oberoende av företag)
    Jag tycker det är märkligt att inte fler företag lägger större vikt av kontroller av deras supportpersonal. Det ger ju så extremt dålig pr.
    Jag har bojkottat telia helt o hållet p.g.a detta. Jag har haft en del otur o strul genom åren. Jag inser att det förmodligen inte egentligen är telias fel. Men när man ringer support o efter 30sek inser att personen i andra änden inte har en aning om vad han pratar om så blir man less.
    Rekordet i ett ärende för mig är ett telefonsamtal om dagen i 2månader innan de lyckades lösa det. (Skicka rätt utrustning o inställningar för den hos dem)
    Då är man riktigt less.

3. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Har också haft dålig erfarenhet av Telia. Senast var för ett par år sen när dom skulle hänga upp en telefonledning som fallit ner, men där allt i övrigt funkade som det ska. När ledningen var upphängd funkade inte grannens telefonnummer, ringde man vårt nummer kom man till grannen och ringde man en tredje granne så kom man till oss. Alla adslanslutningar slutade också att funka och det tog ytterligare 3 vändor under en veckas tid innan allt var fixat. Jag vet ju att det inte är telia själva som fixar utan nån entreprenör, men det är ju deras "support" man måste gå igenom för att få det fixat så det är deras ansvar. Kul att då halebop, som väl är telia?, verkar vara lite mer skärpta.

4. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

De ingår i teliakoncernen men är inget dotterbolag, utan ett eget företag/varumärke. Om jag minns rätt.

5. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Aha, kanske därför som dom tycks ha support värd namnet då. :)

6. Hulle

Hulle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Lustigt nog i det hela kommer Halebop säkert att göra en fuling och anmäla luren som DOA eller liknande till Samsung ändå och få tillbaka sina utgifter.

Man kan ofta få bättre deals om man tjatar eller är lite hård.

Min kusin köpte en S3 som började strula på något sätt efter ett halvår, han ringde till Telia som sade att han skulle komma och lämna in den för reparation, skulle ta två veckor.

Han svarade att han inte hade någon som helst tanke på att åka 15 mil enkel resa (till Teliabutiken) gånger fyra och dessutom vänta två veckor och att han skulle komma in i morgon och då förväntade han sig att bara få en helt ny telefon i handen annars skulle han genast säga upp mobilabb, fast telefoni, ADSL och bredbands-TV hos Telia.

Han fick en ny telefon direkt, inga frågor.

Telia gick säkert helt skadelösa ändå, de bara reklamerar den till Samsung som säkert bara slänger den direkt.

7. magnus79

magnus79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag fick min telefon i torsdags. Skönt att det löste sig till slut och att jag slapp anmäla till ARN.
    Nu fick jag kämpa mig igenom alla ställen för ingen ville på en gång ta sitt ansvar, men till slut insåg Halebop kanske att de hade Svarte-Petter på hand.

Allra bäst hade följande ordning varit:
    1. CR-service skulle ha lagat telefonen eftersom garantin gäller.

2. Halebop borde ha accepterat min reklamation på servicen eftersom det fanns brister i servicen. Sen tycker jag det är lustigt att man måste skicka in en skriftlig reklamation via vanligt brev. Det räcker inte att skicka den via e-post

3. Jag har svårt att uttala mig om Samsung gjorde rätt som nekade min reklamation till dem.

4. Samsung borde hur som helst inte ha tagit CR-service om ryggen då dessa helt
    uppenbart gjort ett dåligt jobb och urholkat Samsungs varumärke.

5. Slutligen räckte det med att jag skickade in min konversation med Samsung tillsammans med ett hårt formulerat brev till Halebop för att de skulle ändra uppfattning. Reklamationen var tvungen att vara inskickat via brev men i slutet räckte det med e-post. Förstår inte logiken.

Jag förstår heller inte om det var mitt hårt formulerade brev eller konversationen med Samsung som fick Halebop att ändra sig. Jag har inte lagt upp det sista avgörande brevet i detta forum ännu. Här kommer det hur som helst.

"Hej,
    Jag har varit i kontakt med Samsung. De hänvisar mig till er för de kan
    inte verifiera i vilket skick ni har sålt telefonen till mig.
    Var telefonen i nyskick eller sålde ni en begagnad telefon?

Den av er hänvisad verkstad, CR-service, hävdar felaktigt att min telefon
    har varit inne hos en annan verkstad som ska ha gjort ett dåligt arbete.
    Eftersom min telefon aldrig varit inne på verkstad från det att jag köpte
    den av er så bestrider jag detta. Har den varit på verkstad innan jag köpte
    den av er?

Eftersom jag anser att er underleverantör har misskött sitt jobb så kan jag
    inte vara missnöjd med annat än Halebop.

Jag vet inte hur länge jag har varit kund hos Halebop, men det vet ni
    säkert. Fungerar inte detta avtal för mig så måste jag avsluta mitt
    abonnemang när tiden löper ut.

Er service och eventuell good- och badwill kommer att följa med mig och jag
    kommer att dela med mig med resten av världen om mina erfarenheter med er.

Ni har med andra ord fortfarande chansen att rätta till detta men mitt
    tålamod börjar snart ta slut."

Var det mitt "hårda brev" eller Samsungs svar som gjorde att Halebop ändrade sig?
    Jag vill tro att det var Samsungs svar, men man vet aldrig riktigt.

8. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Jag tycker inte ditt brev var hårt formulerat, men däremot satte du fingret på alla dom relevanta punkterna. Förmodligen det, i kombination med Samsungs svar, som avgjorde det hela.