Garmin eller Apple watch?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ibizzen, 25 dec 2021.

1. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Har använt AW i många år och beställde ihelg en Garmin Venu 2 dels för jag hatar fyrkantiga designen (gjort det i flera år) och den dåliga batteritiden. Hållt på några veckor och vela fram och tillbaka och lutade först mot en Fenix. Dock helt onödigt mycket funktioner för mitt ändamål men designen och den långa batteritiden lockade. Och lockar nog fortfarande också om jag är helt ärlig men det är mer vill/sugen än behöver så.

Men för mig så känns Venu 2 som en lämplig kompromiss då designen är mer neutral och med ett schyst band till så kan jag nog använda den i 99% av min vardag. Och den har mer än tillräckligt med träningsfunktioner för mig i nuläget. Att batteriet dessutom verkar klara sig flera dagar trots Amoled skärm gjorde att jag tog steget.

Bidrog nog inte med något svar på dina ev frågor men tänkte ändå dela lite av hur jag resonerade. :)

2. Puttesson

Puttesson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Körde AW 7 ett tag, men avyttrade den nyligen pga den korta batteritiden! Klarar verkligen inte allt detta laddande hela tiden…. Även om snabbladdningen på 7:an gjorde det hela bättre. Har kört en fēnix 7:a sista två veckorna, om är hur nöjd som helst!!
    I och med touchskärmen på 7-serien, är Garmin ett steg närmare AW’n. Även om mycket kvarstår.
    Men tror inte i ärlighetens namn jag vill ha alla AW-funktioner på en fēnix…..

C09CFB58-CBD4-4191-8D3C-0B406FCEB1F4.jpeg

Chivo, bernard, Ramboline och 2 andra gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 762
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den är betydligt mer attraktivare också :)

Puttesson gillar detta.