Problem: Garmin Fenix 6X Pro Solar Titanium - Sync problem?

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av Salvion, 31 maj 2022.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej

    Jag har haft både Garmin klockor och Pixel telefoner under en massa år och allt använt Garmin Connect och nu har det börjat strula med att sync till molnet, har någon haft detta problem med en Pixel 6 av någon modell?

    Den fungerar att sync till app men inte till molnet, den börjar med tappar kontakten med telefonen massor...

    Jag har av installerat appen och startat om klocka och telefon men felet består, startat om Wifi i lgh, testat utomhus med data.
    Nu har jag kontakt med support så vi får se vad dom säger, tyvärr är telefonen köpt via Fnac och inte för att jag vet att det blir problem med en reklamation, men jag oroar mig...
     
  2. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 204

    MINA ENHETER

    Tror Garmin hade eller har problem med sina servrar. Flera Garmin användare rapporterade om problem igår på Facebook.
     
    Salvion gillar detta.
  3. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jag har också en Garmin 6X pro (utan solar) och en pixel 6 Pro och har inte haft några liknande problem, så enheterna ska kunna lira ihop. Sen som Oscar här ovan verkar ha hört så kan det ju vara ett tillfälligt fel hos Garmin. Jag har haft problem att byta syncenhet mellan jobb-iphone och privat-android. Då måste whipa klockan och återansluta mot den enhet jag vill använda.
     
    Salvion gillar detta.
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Kom upp en stor röd banner i Connect appen häromdagen att dom hade problem. Hade inga problem att synka till appen men moln synken var säkert helt nere
     
    Salvion och Tjotte gillar detta.
  5. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Ja, det var servrar som låg nere. Flera som har rapporterat fel .
    Du kan se status på servrarna här
    Garmin Connect | Status
     
  6. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Tack för era tips och svar, jag har en gnagande misstanke att det är överföringen mellan klocka och mobil som strular, kanske dålig BT?
    Misstanken blev lite större idag då jag fick hem en blodtrycks mätare med just BT och jag får den att fungera men appen säger ändå "connecting" hmm
    jag kan ju se i Garmin Connect att app och klocka tappar kontakten

    Men så faller ju lite av mitt resonemang då det är att ladda upp till molnet som inte funkar bra, bara ibland.

    Fan jag blir inte klok på detta.

    Garmin har ett pågående ärende som dom skall återkomma om, skall tydligen skicka några loggar till dom.