Garmin karta i defyn?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Spititid, 14 mar 2012.

  1. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som vet om man kan lägga in friluftskartan i defyn? om det går hur svårt är det.

    En kompis hade läst något på nätet och som han förstod det så skulle det gå på android.
     
  2. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

  3. Datoristen

    Datoristen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det korta svaret är att det inte går eftersom Garmin inte har någon Android-app så det går inte.

    Just nu finns det endast ful-lösningar där man med diverse hack extraherar kartdatan från MapSource och konverterar den till något format som fungerar i en tredjeparts Android-app. Men det är knappast lagligt, är omständligt och blir inte helt bra.

    Garmin hade förut (osäker om den finns kvar) en Windows Mobile-App och jag har för mig att det gick att ladda in Friluftskartan Pro i den, men att Garmin inte garanterade att kartan blev helt korrekt visad med rätt färger och så.

    Med tanke på att Garmin har (hade) en Android-telefon i sitt sortiment (Garmin-Asus Nuvifone) men att det trots det inte finns någon Garmin Android-app för kartor antyder att Garmin av marknadsskäl inte vill att det skall finnas någon sådan app.