Fråga: Garmin Pay - se skillnad på kort?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av BrorSnor, 25 feb 2024.

1. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    405
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Fick i veckan hem en Garmin Vivoactive 5 och har nu efter några dagar kommit igång med det mesta.

Startade Garmin Pay och la in två kort från samma bank, kopplade till två olika konton som används för två olika syften. När jag sedan står i butiken och ska betala är det däremot väldigt svårt att se vilket kort som är vilket pga de ser likadana ut (se bild).

Det verkar som att de visas i samma ordning varje gång så pil upp/ned ger en hint om vilket som är vilket. Sista fyra siffrorna visas också men är så smått så det är inte lätt att se. Om man är lite stressad/trött/allmänt förvirrad just då är det lätt att göra fel.

Kanske inte är så många som använder Garmin Pay men missar jag något uppenbart här? Borde det inte gå att på något enklare sätt avgöra vilket kort som är vilket? När jag la till korten i Connect appen gav jag dem till och med namn så det hade ju gått att visa i klockan, men jag kan inte se det och jag hittar ingen inställning för det.

Tänkte bara jag skulle höra om någon här visste något innan jag kontaktar Garmin.