Diskussion: GCAM för Pixel 6

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av zztop007, 25 apr 2022.

  1. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 926
    Mottagna gillanden:
    1 326
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Hej,

    Är det någon som har några bra tips runt GCAM settings och version för Pixel 6?
    Jag tycker att Pixel ljusar upp skuggor och gör bilder lite för ljusa så har försökt att expirementera lite med MWP´s gcam.
    På min iPhone 13 pro har jag moddat med lite extra kontrast och färg och hittat en mix som jag tycker ser bra ut, fördelen är ju att jag även får med upplevelsen när jag använder RAW (purists får leva med att jag gillar bilder med lite mer "pop" :)

    Jag hittade ingen specifik tråd i ämnet för Pixel 6 och tar gärna lite råd eftersom jag snabbt gått bort mig i alla settings.
    Har så klart läst på, letat runt lite på XDA m.fl. men känner inte att jag helt är hemma.

    Har prövat och fått BSG och MWP att fungera men gett upp att försöka mecka med dev settings i libcam

    MWP GCam APKs - Google Camera Port
    Modification Settings
     
  2. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 326
    Mottagna gillanden:
    798
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Alltså GCAM är från Pixel telefoner. Att ersätta system appen med en custom som har samma package namn blir svårt.

    Notification channel for new apks posted on Google Camera Ports Download . Disclaimer: This is not the official Google Camera, files are created by various devs, I cannot assure you they are safe. Use at your own risk.
    Google Camera Port Updates

    Fråga telegram gruppen.
     
    zztop007 gillar detta.
  3. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 926
    Mottagna gillanden:
    1 326
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Inga problem med att installera parallellt, de har olika packages namn. Fördelen med GCam mods är ju att du kan modifiera hur kameran tar bilder och styra det mesta.

    Rent krasst är den enklaste fixen att ex. Minska komprimering på bilder, fortsätta använda vanliga gcam lib samt modda antalet frames i HDR+ för bättre bilder i mörker.

    Jag har lekt en del med Tone Curve och lib patcher men hade hoppats att man kan få lite tips av någon för att inte gå bort mig helt