GCDroid - Geocaching App

Discussion in 'Applikationsutveckling' started by Shyrtol, Jul 28, 2009.

1. aramix

aramix Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Testar nu och hittar det inte ens om jag söker. skumt något annat tips eller kan man få filen skickad?

2. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

3. nico

nico Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bumpar tråden lite.
    Har version 0.3.16b, och får en FC om jag försöker starta programmet med varken 3G eller GPS aktiverat i "Min Plats"-inställningarna. Har hänt åtskilliga gånger. Annars fungerar det dock bra, även om jag bara använder LOC-filer och därför inte har tillgång till alla features.

Last edited: Dec 29, 2009
  4. Uberalle

Uberalle Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

känns som att det är lite dött i den här tråden
    men jag sitter på min tattoo och dom har bestämt att dom ska frysa ut oss och då kan jag itne få tag på denna app genom market, skulle vara hyggligt om nån skulle kunna lägga ut den på internet så man kan ladda ner APKn :)

5. nico

nico Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Edit: Såg nu att länken var död.

6. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

:-( Har haft fullt upp.

Appen finns på market, jag ska se till så att den fungerar i alla upplösningar, har levt i tron att den faktiskt gjorde det.

Under tiden ni väntar på att få tanka hem det via Market :-)
    http://gcdroid.shyrtol.se/gcdroid_0.3.17b.apk

Last edited: Jan 10, 2010
  7. Sirveaux

Sirveaux Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Snabbtestat lite i min Tattoo, det hela började med att den kraschade direkt på första starten (jag skickade in info :)).

Vi kan väl säga såhär: det ser lovande ut, men än så länge är det en del upplösningsproblem, knappar som hamnar utanför fönstret o.dyl.

8. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag jobbar på uppstartsbuggen, knapparna som hamnar utanför är lite mer tråkigt, ska se vad jag kan göra, ska testa i emulator ordentligt.

Uppdatering kommer i kväll.

Uppdatering klar, nu ska den alltid starta som tänkt.

För er som inte har tillgång till programmet på market:
    http://gcdroid.shyrtol.se/gcdroid_0.3.19b.apk

Edit: Jag skulle inte satt mig vid en dator i dag, blir bara fel. Länken fixad.

Last edited: Jan 10, 2010
  9. Jejje

Jejje Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Äntligen en app för geocaching som verkar lovande ;)
    Jag gillar upplägget även om jag inte lyckas få den att hitta caches near me.??

Jag kör en HTC hero

Håller med tidigare inlägg att en möjlighet att logga TB's vore fint.

Keep up the good work! Kan man bidra på något sätt?

10. tjoff

tjoff Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

En önskan är att lägga in stöd för opencaching.se. Flera andra servrar finns också med samma opencaching API så trots namnet på servern kan programmet funka även med andra servrar.

Genom att använda opencaching går det att implementera allt för geocaching i en enda applikation utan att behöva logga in på hemsida för att kopiera filer mm manuellt.

11. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta ligger redan i att-göra-listan :-)

Ska bara få undan ett par andra småfel innan jag börjar på en sådan operation.
    Jag tänker mig då att lägga in stöd för samtliga opencaching-siter (.co.uk, .pl, .de m.fl. och självklart .se)

Jag har funderat länge på hur man ska lösa TB-loggningen men inte kommit på något jättebra, har funderat på loggning med foto men är inte riktigt nöjd med mina lösningar...

Man måste ju "knyta" TB-loggningen till en låda, det är det som är det "stora" hindret, har ni några förslag så blir jag glad.
    Förresten, problemet är också hur man ska logga dem på nätet sedan, altså hur loggarna ska presenteras i telefonen...

Last edited: Jan 19, 2010
  12. Jejje

Jejje Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla glada droids,

Jag ägde en Winmo innan min Hero och det var tack vare den jag började med geocaching.

Hittade ett program till den som heter GCZII (http://www.nicque.com/PQz/GCz.htm)
    Detta program var enligt mitt tycke helt klockrent för geocaching. Enda nackdelen var min hårdvara med en väldigt klen GPS mottagare.

Kanske du kan få lite uppslag ifrån den applikatonen?!

13. Akerman

Akerman Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Simpel gps tracker

Hej, jag letar efter ett program som man lätt kan skriva in longitude och latitude!
    typ att appet söker reda på var "jag/mobilen" är genom GPS, och sen kan man skriva in en destination med long/lat och veta vart det är genom t.ex. google maps eller något liknande.

Finns det något sådant eller kanske liknande? :)

14. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det måste ju finnas, har nämnts ett par gånger här i forumet. GCDroid "klarar" inte det.

Ny version är ute nu, med stöd för låg skärmupplösning genom Market. Skäll gärna på mig om ni fortfarande inte hittar det i Market :o

Grafikproblemen som jag hittade vid tester med lågupplöst skärm är förståss också fixade!

15. Sirveaux

Sirveaux Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Guld för oss med tattoos!

Första intrycket är att det verkar funka helt ok. Scrollandet är väl inte helt optimalt, men en OK lösning för oss som är skärmhandikappade.

Tyvärr så är det nåt jävla vitt mögel på backen, så geocacheandet ligger nere just nu...

16. nico

nico Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle det vara klurigt att implementera en sådan, "Gå till dessa koordinater"-funktion? Vore väldigt trevligt för t.ex. mystery- eller multicacher som man har löst och fått ut koordinater till. Man kan ju visserligen skapa en egen .loc-fil om man vill, men det kanske är lite jobbigt om man inte är så övertekniskt lagt.

17. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ah, men det där finns det stöd för.
    Man kan lägga till child-waypoints till en cache. Så man kan skapa extra waypoints för t.ex. steg 1/2/3 osv. eller rent av parkeringskoordinater så man hittar tillbaka till pilen.

Skillnaden mellan detta system och normalt "gå till waypoint" är att de waypoints man skapar är child-waypoints till en cache.

Child-waypoints importeras också via GPX-filer.

18. tjoff

tjoff Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Shyrtol, du har fått ett PM.

Ser fram emot att testa den nya versionen enligt hemsidan.

19. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

20. Cee

Cee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ser fram mot att testa detta så fort jag får min Spica. Har kört genom Tomtom i min Nokia tidigare, men det funkar sådär när man är ute i lite teräng. Denna verkar klara det bättre :)